המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

משמעות הצבע הלבן והקשר שלו לחגים היהודיים ולשבועות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

משמעות הצבע הלבן (2)

חג השבועות כבר ממש כאן, חג קסום וכיפי במיוחד. זהו אחד מהימים המיוחדים בהם אנו נוהגות ללבוש לבן.

ולמי ששואלת את עצמה מהם הימים הנוספים? הימים הנוספים בהם אנו לובשות לבן הם יום כיפור, ימי שבת, ראש חודש וימים טובים.

למה ישנם חגים וימים מיוחדים בהם אנו נוהגות ללבוש את הצבע הלבן? ומה המשמעות לכך?

נתחיל מהמשמעות של הצבע הלבן:

משמעות הצבע הלבן הינו של טוהר, טהרה וקדושה, תום, שלווה, פתיחות, נתינה. בתרבויות רבות עד היום (וגם אצלנו) נהוג שהכלה ביום חתונתה לובשת לבן. דבר המשקף את הטוהר איתו היא הגיעה לעולם וליום חתונתה. כמובן היום זה נעשה בגדר מסורת ולאו דווקא כדי לשקף את הטוהר הגופני של האישה.
בהודו נהוג ללבוש לבן בלוויות, הבודהיסטים נהוגים ללבוש לבן למשך כל תקופת האבל. כך גם נהוג בתרבויות רבות לעטוף את הנפטר בבד לבן כאשר משמעות הצבע הלבן מקבל הקשר של קדושה. גם ביהדות משמעות הצבע הלבן מתקשר לקדושה, הוא קיבל מעמד של קדושה ושימש לבגדי הכוהנים, על פי היהדות, הצבע הלבן מקשר לספירת החסד.

בתלמוד הירושלמי אף מזכירים כי אדם הלובש שחור (כפי שהיה נהוג להלביש כהנים אשר היו פסולים) הינו אדם שיש לו דין או שאינו יודע האם יש לו דין, אך עם ישראל לובש לבן בחגים ובראש השנה בפרט מתוך "יודעין שהקב"ה עושה להם ניסים"

הלבן הינו צבע מיוחד אשר נמצא תמיד בנתינה, למעשה כאשר אנו לומדות את הפיזיקה שמאחורי הצבעים אנו לומדות כי הצבע הלבן הוא השתקפות האור, הוא הצבע היחיד שלא לוקח לעצמו דבר ומשקף חזרה את כל צבעי האור. השתקפות כל צבעי האור מייצרת לעין האנושית את הצבע הלבן.

יש צבעים נוספים שמושכים אותך? רוצה ללמוד מה מהסמל כל צבע? היכנסי

משמעות השימוש של הצבע הלבן בחג השבועות:

החיבור שבין החג לבין מוצרי חלב מוכר וידוע לכולנו. אין אחת מאיתנו שלא תיחשף בתקופת החג לפחות לעוגת גבינה אחת 🙂 . עם זאת, הצבע הלבן של מוצרי החלב והלבוש הלבן יושבים בהלימה נהדרת. השימוש בצבע הלבן בתקופת החג עמוקה בהרבה יותר מזה.

חג השבועות הינו אחד מבין שלושת הרגלים אשר על פי חז"ל מזוהה עם זמן מתן תורה. זהו זמן מיוחד במינו בו אלוהים התגלה בפעם הראשונה לעם ישראל שהפך בעקבות אותה התגלות לעם היהודי. חג זה הינו החג בו אנו הופכים מ"פליטים" של מדינה זרה לאומה היהודית. מעמד היסטורי חד פעמי לאומה שלנו, שכן מאז ועד היום לא התגלה האלוהים לכל עם ישראל. במעמד מתן תורה ניתנו 10 הדברות ולוחות הברית עליהם מתבסס הגרעין היהודי עד היום.

הלבוש הלבן בתקופת החג הינו לבוש שמבקש מאיתנו להיות בחסד, ספירה שעל פי היהדות מביאה את כל הטוב שיש באלוהים ובאהבה האין סופית שלו לכל האנושות. וממש כמו הצבע הלבן אנו מתבקשים לתת מכל הלב את כל האשר אנו מקבלים.

בחג השבועות נהוג גם לעשות לילה לבן, לילה שבו לומדים תורה ברצף כל הלילה מתוף הכרה וחיבור לתורה ולמסורת היהודית שהתחילה לה ביום מיוחד זה. וגם כאן אנו רואים את החיבור הנפלא שבין משמעות הצבע הלבן לבין הפעולה.

זהו על קצה המזלג העוצמות והמשמעות של הצבע הלבן והקשר שלו לחגים היהודים וחג השבועות בפרט. כפי שאת בטח כבר שמה לב לצבעים משמעות עמוקה מכפי שאנו מייחסים להם, וכן השפעה עוצמתית מאוד על העשייה שלנו. ידוע כי חשיפה ממושכת לצבע משנה את התגובה. וממש כפי שאפשר למתן הפרעות ADHD על ידי חשיפה ממושכת לצבעים מסויימים אפשר לעשות שימוש בצבע על מנת לאבחן את מצבו הפנימי של האדם.

אם את רוצה ללמוד עוד על הצבעים – על ההשפעה של אלה עלינו, איך לעשות בהם שימוש לטובת איבחון מעמיק כולל יעוץ מקצועי כמו גם איך לעשות בהם שימוש לטובת טיפול – את מוזמנת לסדנא בת 5 מפגשים.

לפרטים נוספים על קורס טיפול ואבחון בצבעים כנסי

נכתב על ידי יעל ניסים – מייסדת המכון ללימודי רוחניות, מרצה רב תחומית, ממציאת שיטת אבחון במנדלת הצבע.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X