המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

רונות או אבני רונים

רונות או  אבני רונים הם סמלי האלף בית של התרבות הנורדית. העמים הגרמנים עשו שימוש בסמלים אלה במשך מאות שנים שכן, זו הייתה שפת הכתיבה של השוודים, הדנים, הנורבגים, האנגלים, ועוד כמה עמים.

הנורדים נהגו להטביעה את הסמלים הרונים בטבעות, סכינים, חרבות, מטבעות ,אבנים וכו'.

רונות-אבני-רונים

מקורות הרונות ואבני הרונים:

נושא מקורות אבני רונים והרונות שנוי במחלוקת ולא ניתן לקבוע בוודאות מלאה מהיכן הן הגיעו, כמעט כל המומחים מסכימים כי הרונות החלו סביב 100 שנה לפנה"ס, כך שהסמלים הרונים נמצאים בעולמנו מעל ל-2000 שנה.

ישנם חוקרים הטוענים כי הרונות הגיעו מלטינית או יוונית; אפילו הוצע כי ניתן למצוא אותם  במקורות האלף בית  בשימושם של  האטרוסקים במאה ה-10 לפני הספירה.
נראה כי מקורם העתיק של הרונות יישאר נושא לויכוח.
מאוחר יותר, במאה ה-8 לספירה הויקינגים עשו שימוש ברונות לכתיבה וקריאה.
הוויקינגים היו ימאים טובים ונדדו בכל רחבי אירופה, הם היו נחשבים לאימת החופים בזכות הקישורים שלהם בימאות, בניית סירות וקישורי לחימה, בנוסף הם כבשו ערים ומדינות רבות בכל אירופה וכן התיישבו בארצות רבות והפכו לסוחרים ובעלי מלאכה מקומיים. יחד איתם, הכתב נדד למדינות רבות באירופה ובדיוק כמו הנורדים עצמם גם כתבם השתקע במקומות בהם גרו.

הסמלים הרונים אף פעם לא השתקעו במקומות מסויימים, הם תמיד התקדמו ושינו את פניהם והתחדשו בהתאם לאנשים שעשו בהם שימוש. זו אחת הסיבות שהיום קיימים מספר צורות לאותו הסמל.

כיום אנו מוצאים כתבים רונים ואבני רונות במדינות רבות באירופה כגון, רומניה ואפילו ב"איה סופיה" כנסיית החוכמה הקדושה שבאיסטנבול.

מיתולוגיה-נורדית

רונות ושימושם המיסטי:

אנרגיית הרונות שימשה את הנורדים והקלטים, ועדיין משמשת את מי שיודע לעבוד איתן.
חוזי  עתידות  עובדים איתם בפריסות , (ממש כמו עם קלפי הטארוט), יש הטוענים כי הטארוט התפתחו מהרונות. כמו כן, ניתן לעשות בהם שימוש כסמלים לקמעות וחיזוקים אנרגטיים.

היום, אנו רואים סמלים רונים משולבים בהרבה מאוד מקומות וגרפיקות לצרכים שונים, דוגמה עכשווית היא סמל ארונות החשמל שמסמל מתח גבוה מדובר ברונה Sowelo רונה המייצגת את מכת הברק ומשוייכות לתוכונותיה של האלה שונה (Sunna) אלת השמש הנורדית.
בכדי לעשות שימוש אנרגטי עם הרונות, אנו צריכים ללמוד טוב את פירושן ולחוש את האנרגיות שהן מביאות איתן.

 
סמל רונים

 אבני רונים, רונות ומיתולוגיה:

רונות שימשו כסמלים בעלי עוצמה, הנורדים אף ייחסו אליהם תכונות אלוהיות. לפי המיתולוגיה הנורדית, האל אודין (שהיה האל הבכיר ביותר במיתולוגיה הנורדית) פנה אל "עץ החיים" כדי לקבל את סודות היקום ובכדי לראות את העתיד. "עץ החיים"הורה לאודין לתלות את עצמו הפוך במשך 9 ימים.
בתום 9 הימים האלה, היו על שורשיו של עץ החיים 24 סימנים חרוטים. אודין נתן לסימנים האלה את השם "רונות", הוא אסף מבין השורשים את הסמלים אל כפות ידיו וסמלים אלה נטמעו בדף ידו.

האגדה על קבלת הרונות משקפת את חשיבותם של הרונות בעיני הנורדים, לא רק שאודין הקריב מעצמו ובמשך 9 ימים הוא היה תלוי הפוך על עץ בכדי לקבל את הסמלים האלה, אלא גם הם הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממנו כאשר הוטמעו בכף ידו.

פרוש הסמלים הרונים:

הנורדים יחסו תכונות מיסטיות רבות לכל סמל וסמל. כל סמל לא רק שיקף אות אלפביתית, אלא גם תכונות אנרגתיות רבות ואף כל אות שויכה לאל או אלה בפנתיאון הנורדי.רונות-פוטרק
 כך לדוגמא האות הראשונה FEHU הייתה משויכת לאלה פרייה- FREYJA, אלת האם אשתו של אודין. יחד עם השיוך של הסמל לאל מסוים הגיעו גם האנרגיות של אותו הסמל. הרונה FEHU בעל אנרגיות נקביות, טיפול ועושר.

רובד נוסף שמקבלים הפרושים של הסמלים הרונים מגיע מצורתם, ניתן לראות ברונה FEHU קרניים, הקרניים של פרה,בעבר בקר/ בהמות משא נחשבו כסימנים של עושר וכוח ולכן יוחסו לסמל זה תכונות של עושר ותנועה.

רונות פוטארק
הרונות שאנו מכירים כיום ששימשו בתקופות החדשות יותר לאלף בית, נקראות פוטרק –futharc שם זה מגיע בקריאת 6 האותיות הראשונות שבאלף בת רוני:

רונות אלפביתיות:

אבני הרונים והרונות לא נוצרו כאלף בית ספרותי, הן מעולם לא נחשבו לכלים להעברת מחשבות או פילוסופיות, אלא הן שימשו   לכתיבת תזכרות והצהרות תמציתיות מאוד, בדרך כלל על דברי קוד או ערך כמו סכינים, חרבות, מטבעות,קברים וכן כל כתבי הרונות העתיקים שנמצאו הן קצרים ואינפורמטיבים. לאור העובדה שרונות בדרך כלל היו מגולפות על גבי משטחים קשים, הן נוצרו עם זוויות חדות אשר אפשרו גילוף קל יותר על גבי  המשטחים. חלק מהסמלים הרונים נמצאים גם באלף בית באנגלית שאנו מכירים, תוכלו לזהות אותם לפי צורתם. סה"כ האלף בית הרוני מורכב מ-24 אותיות מתוכן אחת ריקה- הרונה הלבנה. כמו רוב האלפבתים גם האלף בית  הרוני עובד על העקרון ה- אקרופוני, זאת אומרת ששמה של כל אות מתחיל בצליל שהיא מייצגת – או ייצגה בתקופה קדומה יותר.

קצת ממני:
רונות הן בשבילי מורות דרך, עולם קסום ומתחדש של סמלים מלאי אנרגיות המתקשרות איתי באופן קבוע. אני עובדת איתן כבר יותר מ-7 שנים בפריסות, קורסים וסדנאות. בנוסף אני מלמדת ולומדת את האנרגיות שלהן בכל יום מחדש.

אם ברצונכם ללמוד איך לעבוד ו/או לקרוא את הסמלים העתיקים האלה, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

 נכתב על ידי יעל נסים, מייסדת בעלים של במכון ללימודי רוחניות מעשית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X