המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

האם יתכן ואת בחוסר איזון אנרגטי – בואי לגלות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

הצ'אקרות

על צ'אקרות, איזון צ'אקרות, איזון אנרגטי ומה שביניהם – גלי את הצ'אקרות החסומות שלך

פירוש המילה צ'אקרה בסנסקריט הינו "גלגל", שם ההולם את התנהגותן.

צ'אקרות הן מרכזי אנרגיה שונים הנמצאים בגופנו ופועלים בתנועה ספירלית מתמדת, דרכן נכנסות ויוצאות אנרגיות. הן נמצאות ברטט וסנכרון עם הסביבה שלנו, אותו רטט הוא זה שקולט או פולט אנרגיה חיצונית המגיעה אלינו ויוצאת מאתנו.
הצ'אקרות קולטות את האנרגיה מסביב ומעבדות אותה למה שנתפס על ידנו כתחושות, רגשות ומחשבות.
קליטה זו בעלת חשיבות ויוצרת השפעה על אופיו של האדם, בריאותו ואף על השתלשלות מציאות חייו.

בגוף האדם פזורות עשרות צ'אקרות אולם, ישנן 7 מרכזיות אשר כל אחת מהן קשורה ואחראית על איברים מסוימים, על תחומי חיים ועל סוג מסוים של דפוס התנהגותי, רגשי, מחשבתי ופיזי.
כאשר הצ'אקרות פתוחות ומאוזנות מצב האדם יהיה מאוזן ויציב.
אך, כאשר צ'אקרה חסומה או פתוחה מידי (כלומר, בעלת עודף או חוסר אנרגיה) היא נמצאת בחוסר איזון, דבר המהווה פוטנציאל להתהוות כאבים ומחלות ברמה הפיזית או הנפשית ויכול לגרום לשינוי התנהגותי.  ברמה הרוחנית מהווה מכשול בהבנת העצמי, משמעות החיים והאמת.

  • עודף אנרגיה – יוצר פעילות מוגברת עד חסימה בצ'אקרה, קושי או בעיה של הגוף או הנפש.
  • חוסר אנרגיה – יוצר פעילות ירודה של התחום הספציפי בחיינו לה אחראית אותה הצ'אקרה.
  • אנרגיה מאוזנת  – מאפשרת מימוש התחומים בחיינו להם אחראית אותה הצ'אקרה.

סימנים העלולים להעיד על חוסר איזון או חסימה בצ'אקרות :

  • צ'אקרת הבסיס –

נמצא חוסר יציבות, חוסר חיבור למציאות הפיזית ונתק מהקרקע, פחד הישרדות או בעיות הישרדות ממשיות, חוסר ביטחון לגבי עניינים פיזיים ופיננסיים, תקיעות ברכוש וכסף, שעמום, פחד משינוי, תחושת קורבנות ואיום קבועה, עקשנות, כפייתיות, צדקנות, קושי מימוש מטרות, רעיונות ויכולות, התנהלות בצורה אנוכית, התנשאות, תאוותנות, נטייה לאלימות, שמרנות, ארציות ועוד.

רוצה להעמיק בנושא צ'אקרת הבסיס למאמר המלא>

  • צ'אקרת המין

נמצא חוסר שמחת חיים והשראה, חוסר אנרגיה ועייפות, הסתגרות והימנעות מהחיים או לחילופין צורך בשינוי בלתי פוסק ותזזיתיות, קשיי ריכוז, ביישנות, חשדנות, רגשות אשמה כבדים, תחושות קנאה ובלבול.
רגשנות ורגישות יתר, שאפתנות יתר, היאחזות באשליות, אנרגיה מינית מוגברת או חשק מיני נמוך, פחד מאינטימיות, היעדר ביטוי מיני, הפרעות בפוריות ועוד.

רוצה להעמיק בנושא צ'אקרת המין? כנסי למאמר >

  • צ'אקרת מקלעת השמש –

  •  

נמצא חולשה פיזית או נפשית, הערכה עצמית נמוכה, חוסר ביטחון ורגשי נחיתות, פחד מנטישה, חשדנות , כעסים ותוקפנות. חיפוש אחר איזון והרמוניה עד כדי ויתור על צרכים אישיים, רצייה,  הגנה על החלש, פחד שלא להיות רצוי או נאהב, צורך בחיזוקים קבועים, מצבי רוח, חרדה, פחד, קנאה ודיכאון או לחילופין עודף ביטחון עצמי ואגו, קושי לבטא חולשה, שימוש בכוח, קושי לוותר, שליטה ומאבקי כוחות ועוד.

  • צ'אקרת הלב –

  •  

נמצא קושי להתמסר לאהבה ולבטא רוך, חום או רגשות, ביקורת ושיפוטיות, חוסר יכולת  אהבה וקבלה של האדם את עצמו ואחרים, חוסר ביטחון או היעדר אמונה עצמית,  תחושות של עצב, בדידות, דכדוך, צער וניתוק, מרירות, רחמים עצמיים, פאסימיות, פחד משחרור, פחד מדחייה או לחילופין רגשנות יתר, נתיניה ללא גבולות, רכושנות, כפייתיות, קנאה ,צורך בשלמות, דאגנות, צורך בהגנה, עצלות או חיפוש נוחות, שימוש בכסף או במין כדי לשלוט באחרים ועוד.

  • צ'אקרת הגרון –

  •  

נמצא הפרעות בדרכי התקשורת, דיבור רב מידי, תקשורת אגרסיבית, תוקפנות, ציניות, קולניות, יהירות והתנשאות, מוחצנות וצורך להשמיע דעות, העדפת בני זוג הניתנים לשליטה.
ולחילופין מופנמות, חוסר ביטוי מחשבות ורגשות, תחושת מחנק ותסכול, הרגשה שהסביבה לא מבינה אותך, חוסר מהימנות ועקביות, ערמומיות, קושי להוציא לפועל, כישרונות חסומים, חוסר איזון נפשי, החזקת סודות הגורמים לבעיות ביטוי עצמי ועוד.

  • צ'אקרת העין השלישית –

  •  

נמצא נדודי שינה, חרדה ודיכאון, ריבוי מחשבות, בלבול, חוסר מציאותיות ואשליה, סודיות, נטייה להתמכרות, חוסר ישירות או יושר, מניפולטיביות, מופנמות, אמונה עיוורת או קיצונית, נוסטלגיות וקושי לשחרר עבר או לעבד אבל\כאב או לחילופין חוסר ביטחון באינטואיציה פנימית, העדר מימוש לאור תובנות פנימיות וחוסר למידה והפנמה של שיעורי חיים חוזרים, פחד מהצלחה, מחשבות הרסניות ואובדניות ועוד. 
הידעת שלצ'אקרת העין השלישית יש גם הזכורים בקבלה? למאמר על העין השלישית ביהדות והקבלה כנסי>

  • צ'אקרת הכתר –

  •  נמצא אגוצנטריות, חוסר גמישות מחשבתית, צרות אופקים, עריצות, שליטה, חוסר סבלנות לקצב (איטי) של אחרים,  פעולה קיצונית לשם השגת מטרות ורצונות אישיים ללא התחשבות בזולת או לחילופין חוסר "עמוד שידרה" פנימי, קושי להתחבר לידע או לתהליכים מחדש, הרגשת בדידות, השוואה לא טובה לאחרים, פחד ממוות, תנועות חדות בין תשוקה והתלהבות לריחוק, שיגעון, אובדן קשר עם המציאות, ייצר הרסנות, תחושת תסכול מתמשכת ועוד.

ככל שיותר צ'אקרות יחסמו ויצאו מאיזון, תחושת התקיעות בחיים תגדל ודברים יתחילו להרגיש פחות "זורמים".
כאשר הן מאוזנות, האנרגיה בגופנו ובחיים שלנו זורמת בצורה נכונה, קלילה ונעימה עבורנו.

כתבה: עדי זוהר רשף- טיפולי גוף ונפש באמצעות רייקי

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X