המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

עולמה של צ'אקרת העונג ושמחת החיים – צ'אקרת המין

כתבות אחרונות

חפשי באתר

צאקרת המין
״ הצ'אקרות כמרכזי חוויה ותפישה אנושית מביאות לידי מימוש את מורכבות החוויה האנושית אשר חובקת פילוסופיה וחיי מעשה, רצייה והקרבה, בדידות ואחדות, קיום נצחי וחיי תמותה פשוטים, צרכים פיזיולוגים ואינסטינקטיביים ורוח אנושית מתעלה.״  שי טובלי
הצ׳אקרות הינן צמתים אנרגטים בתוך האנטומיה הנסתרת של בני האדם. יש להן תפקיד חשוב מאוד בכל בתהליכי ההתפתחות שלנו. אלה למעשה לוקחות חלק בכל חוויה או פעילות רגשית- מנטאלית- פיזית שלנו ומכילות בתוכן חוכמה מעמיקה לגבי טבע החיים והאופן בו ניתן ללמוד את שיעורי החיים. מי שמוכן לבוא במגע ישיר עימן ולהבין לעומק את המסרים שלהן ימצא עצמו מגלה שבעה מפתחות לטרנספורמציה פנימית ונפשית עמוקה.
דרך הפסיכולוגייה של הצ׳אקרות ניתן לאבחן מצבים וסימפטומים רגשיים ופיזיים רבים כחוסר איזון בצ׳אקרה מסוימת או בשיתוף הפעולה בין צ׳אקרות שונות. ולהציע פתרונות. שיביאו לשינוי מקיף ברמת החיוניות הגופנית, האיזון הנפשי, הבהירות המנטאלית ורמת ההתפתחות הרוחנית אצל האדם. ניתן לאבחן את המצב בצ׳אקרה כלא מאוזן, תפקודי, מאוזן או ער ובהתאם להגיע לרמת תפקוד גבוהה יותר.
את מסענו לתוך הפסיכולוגיה של הצ׳אקרות פתחנו בשבוע שעבר בהצצה לתוך העולם של הצ׳אקרה הראשונה- צ׳אקרת הבסיס.
לקריאה נוספת על צ'אקרת הביסיס יכנסי
 היום נעלה יחד במעלה הסולם של הצ׳אקרות או בעצם נזנק לתוך מציאות שונה לחלוטין- העולם התוסס והחושני של צ׳אקרת המין או הצ׳אקרה השנייה.

עולמה של צ׳אקרת העונג – המסע אל שמחת חיים דרך צ'אקרת המין

הצ׳אקרת המין הינה הצ'אקרה השנייה אשר ממוקמת בין איברי המין והטבור. היא אחראית על איברי המין והרחם, כמו גם על הכליות ובלוטת האדרנל. ברפואה הסינית וההודית הכליות משויכות הצ׳אקרת הבסיס לכוח החיים (Jing, Ojas) ובאומניות הלחימה היפניות האיזור שמתחת לטבור מקושר עם מאגר כוח ורוח החיים ( Hara).
זה רמז מספיק עבה עבורנו לגבי הטבע של הצ׳אקרה השנייה -היא מקום מושבו של כוח החיים בגוף הנסתר!
הצ׳אקרת המין קשורה ליחסים עם עונג, שמחת חיים, יופי, התחדשות, להט, תשוקה, הרפתקנות, התנסות ותחושה, נעורים, מיניות ומלאה באנרגיה של כאן ועכשיו. אנרגייה של אביב ופרחי אביב, פרפרים ( מכירים ״פרפרים בבטן״? הם לא בבטן אלא דווקא בצ׳אקרה השנייה).
מנקודת המבט של הצ׳אקרת ההמין העולם מלא באפשרויות מרגשות ומרתקות לעונג משכר חושים. מה שיכול להיות טבעי לילד שרואה בעולם מגרש משחקים מופלא נחסם מאוחר יותר בתהליך ההתגברות ויוצר חסימות שגורמות לנו להימנע יותר ויותר מהתנסויות, להתרחק מחוויות חיים עזות ולחסום את רוח הנעורים ההרפתקנית והיצירתית של צ׳אקרת העונג שיכולה להיות זמינה לנו.
מבחינה פסיכולוגית צ׳אקרת המין קשורה ליציבות ותחושת ביטחון בחיים שטבעם שינוי מתמיד.

יש מספר חסימות מרכזיות שמצמצמות את זרימת כוח החיים בצ׳אקרה השנייה:

חסימת מוסר בצ'אקרת המין:

דמויות סמכותיות כמו הורים ומחנכים מלמדות אותנו כבר מגיל צעיר שהאנרגיות ״הנמוכות״ של עונג, משחק, חושניות או העזה הן מסוכנות או מביישות ושאנו ״ילדים רעים״. רבים מאיתנו חווים בושה, אשמה או נוטים להסתיר את שמחת החיים המתפרצת שלנו, את החושניות או את העניין שלנו במיניות כבר בגיל ההתבגרות.
אנו מצמצמים את הליבידו שלנו ואת כוח החיים שלנו עוד ועוד מאחר וזה לא ראוי חברתית להיות משוחרר מינית, או  לחוות את החיים בטוטאליות ולהיות מלא וגדוש באנרגיה וויטאליות.

חסימת של טראומות והטבעות לא רציונאליות בצ'אקרת המין

להשתתף במשחק החיים ולגעת באש אומר גם לקבל כוויות… כל הפעמים בהם  התנסנו ולקחנו סיכונים שהסתיימו במפח נפש או בפגיעה; כל הפעמים בהם צללנו לתוך חווית חיים טוטאלית או התאהבנו בעוצמה וגילינו שהחיים יכולים להיות גם קשים ופוגעים ולא רק מלאי עונג;  כל הפעמים בהם התנסויות מיניות הביאו לפגיעה או כאב רגשי ( ולצערנו הרבה פעמים גם לאלימות מינית בקרב אנשים רבים) – מותירים בנו את חותמן וגורמים לנו לקשר עונג, מיניות או שמחה עם סכנה, אשמה וקבלת עונש.

חסימת תשוקה והתמכרות בצ'אקרת המין

בגלל טבעו של המוח המעונין להימנע מכאב וללהיות בעונג אנחנו נוטים לרצות ולשחזר רגעים של הנאה והופכים אותם להתמכרויות ולתשוקות בלתי נשלטות. במצב הלא מאוזן אנו נתבלבל בין חוויה של שמחת חיים אמיתית לבין חוויה של עונג ועל כן נמצא עצמנו בעייפות וחוסר אנרגיה, רודפים ללא הרף ובאובססיות אחר מושא תשוקתנו. כדרכן של תשוקות הן נהיות קשות יותר ויותר לסיפוק ומכלות את אנרגית החיים.
בשל חסימות אלה רבים חווים חוסר איזון בצ׳אקרת המין זו וכוח החיים שלהם ירוד, רמת הלהט להשתתפות יצירתית בחיים ירוד, ויש ניתוק מחווית החיים הישירה שיכולה לחגוג את החיים.
נמצא כאן רגשות של דיכאון במקום להט, חוסר חשק ושיעמום במקום התרגשות יצירתית.
מבחינה גופנית נמצא תופעות כמו בעיות בתפקוד המיני ובעיות במחזור או איברי הרבייה, בעיות או אבנים בכליות, דלקות בשלפוחית השתן או חוסר סדירות בפעילות האדרנל והפרשת האדרנלין בגוף עייפות וחוסר אנרגיה.
האמת היא שאנו חייבים לשחרר עצמנו מהפחד להתנסות, ליצור  ולחיות באופן מלא כמו גם לשים לב שאנו לא מתישים עצמנו בסגנון חיים מלא התמכרות.

מה יכול לעזור בחסימות בצ'אקרה השנייה:

  • תרגול מדיטטיבי שמאפשר אקסטזה וחווית חיים טוטאלית דרך התמרה של אנרגיה זו לתוך אנרגית רוח.
  • לימוד שמחת חיים טבעית שאינה קשורה בנסיבות חיצוניות
  • טיפוח סגנון חיים הכולל גם עונג, הימצאות בטבע, שירה וריקוד, הנאה וצחוק, קלילות ויופי
  • טיפול באובססיות והתמכרויות
  • שחרור ממנגנונים של אשמה וכובד.
  • ריפוי טראומות הקשורות לתחום המיני וכל הקשור לחוויות של העזה והרפתקה.

 

במצב מאוזן צ׳אקרה זו היא דוגמא מרהיבה ליכולת להיות אחד עם אש החיים מבלי לכבות אותה או להישרף ממנה. היא חווה את החיים כחגיגה ואומרת כן נלהב ללהט של כוח החיים ברגעי עונג כמו גם ברגעי כאב. היא מאפשרת לנו להינות הנאה חושית מבלי להתמכר או לאבד את עצמנו. היא נותנת לנו את החשק להתנסות בדברים חדשים ואת הקלילות להעיז וללכת אל הלא ידוע בצורה בריאה ושמחה. אנו יכולים להינות ממיניות נהדרת אך גם לוותר עליה אם האינטרקציה מרגישה לא מלאת יופי פנימי ורגשות בריאים. אנו מלאים ברגישות ליופי ואסטטיקה ושופעי רעינות ופעילויות יצירתיות בחיים. לקהילה ולמסורת אך גם לא לחשוש להיות שונים או פורצי דרך. אנו הופכים להיות מקור של ביטחון לאחרים ומסוגלים לפרנס ולהזין. אנו יכולים לחבוק את האושר והכאב מבלי לאבד את עצמנו.
אנו מחוברים לאמא אדמה ולגוף ללא התנגדות ופחד. ובעת משבר אנו מסוגלים להתמודד היטב ובצורה חכמה ויצירתית מתוך שקט.
רוצה ללמוד איך לאזן את הצ'אקרות הצטרפי לקורס רייקי כאן
מבחינה רוחנית הגעה לאיזון וערות בצ׳אקרת המין מעירה לחיים את דחף ההתמזגות עם העולמות העליונים כאימפולס רב עומה הנע כלפי מעלה .
עבור צ׳אקרה זו החיים חגיגה חושנית ומלאת אפשרויות ויופי המזמינים אותנו למעורבות יצירתית ומתלהבת בבריאה בכל רגע.

נגה סיני- מולר, מנהלת מרכז כירו- יוגה, ברלין המוקדש ללימוד העולם של הצ׳אקרות ומשלב מרפאה אלטרנטיבית ומוסד לימודי המעביר קורסים ותוכניות לימוד בנושא התפתחות עצמית וטרנספורמציה דרך הצ׳אקרות . תלמידה ותיקה של שי טובלי , סופר, מורה מומחה בינלאומי למדע הצ׳אקרות. מטפלת בכירה בשיטות מחשבת הגוף, ושיטת האור הלבן. מארגנת בית הספר האינטרנטי הראשון בעברית לפסיכולוגיה של הצ׳אקרות.

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X