המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

תרגול מדיטציה – 5 דברים לדעת לפני שמתחילים

כתבות אחרונות

חפשי באתר

הלוואי שידעתי את זה לפני שהתחלתי!
והפעם – תרגול מדיטציה

בכל פעם שאנחנו מתחילים דבר חדש בחיינו (כל דבר) מתבצעת למידה. לפעמים הלמידה יכולה להיות מאתגרת כלכך שאנחנו נעזוב את מה שעבדנו עליו. במהלך המאמר הקרוב ריכזתי לכם את חמשת הטיפים ש"הלוואי וידעתי לפני שהתחלתי" שהיו חוסכים לי הרבה תסכול ואכזבה כשהתחלתי עם תרגול מדיטציה.
תהנו!

1. "אני מצליח? זה עובד לי?"

שאלות שנמצא את עצמנו שואלים לא מעט בהתחלה.
אז לפני הכל, אין נכון או לא נכון! אין אני מצליח או לא מצליח! הבחירה להיות בכאן ובעכשיו, הבחירה לתת לעצמך מעט שקט ושלווה, הבחירה פשוט להיות – זה "הפרס" האמיתי. תרגול המדיטציה יביא מה שהתרגול יביא ובכל פעם הוא יביא מה שנכון ומדויק עבורכם.

 

2. "מה, אני באמת לא יכול לשבת בשקט חמש דקות?"

אתם תתחילו לשים לב שהמחשבות שלכם ינדדו, ולא מעט. אולי, המחשבות האלה יתחילו לעורר מחשבות כמו אכזבה או כעס.
אני מזמין אתכם בכל פעם שעולה מחשבה לזכור שזאת רק מחשבה ולומר לעצמכם במילים שלכם "תודה ששמתי לב אלייך מחשבה" ולהחזיר בעדינות ובלי שיפוטיות את תשומת הלב אל התרגול.

 

3. "הוא מדבר ברור אבל הקול שלו משעמם אותי!"

מצאו את ההנחייה המתאימה לכם.
אחת המתנות הגדולות שאנחנו זוכים להנות ממנה בעידן המדיה הוא שבניגוד לפעם שהיה רק ספר או קלטת או דיסק שמשיגים רק בחנויות, היום המידע נגיש ויש מבחר אין סופי של אנשים מדהימים שמבצעים תרגולים מדיטציה בעלי אותה מהות, ולכן אני ממליץ למצוא את זה שנעים לכם באוזן, שנותן לכם חוויה של ביטחון ולמידה, את זה שהכי מדויק ונכון עבורכם.

 

4. "איך אני אשב ככה, ישבר לי הגב!"

נוחות נוחות ועוד פעם, נוחות. מזמין אתכם בתור התחלה למצוא מקום שקט שאתם יכולים להישכב או לשבת בו ולתרגל (מבלי להירדם). כאשר אנחנו נמצאים באי נוחות פיזית קשה לנו מאוד להיכנס אל התרגול ולכן נשתדל מראש למצוא את המנח שבו נוכל להישאר כמה שיותר זמן סטטיים מבלי שהמודע שלנו יעסוק במה שלא נעים לו כרגע. (שזה תרגול אחר במאמר אחר)

 

5. תהנו מיזה!

בעיני, תרגול מדיטציה היא מתנה שקיבלנו, והיופי שניתן להשתמש בה בכל מקום, בכל זמן ובכל גיל . היא מתאימה לגברים, לנשים לילדים ולמבוגרים, ובואו אגלה לכם סוד קטן? התרגול הזה קיים בתוככם ואתם מתרגלים אותו אפילו מבלי ששמתם לב שזה זה. זה קורה שאתם נוהגים או שוטפים כלים, זה קורה שאתם בוהים במסך וקורה בשיח טוב עם חברים.
אל תתאמצו, לא כל הזמן נוכל להיכנס לזה ולא בכל פעם זה יעזור כמו שנצפה שזה יעזור, וזה בסדר, זה חלק מהתרגול.
היו חמלתיים כלפי עצמכם וקשובים לרצונות שלכם. אם לא בא לכם לתרגל יותר, תפסיקו. תהיו בהקשבה אמיתית ובתשומת לב לרגשות , תחושות והמחשבות שלכם.

 

וככה, בתשומת לב מלאה לכמה פעולות קטנות ופשוטות, תיצרו לעצמכם את האפשרות לתרגול מדוייק ואפקטיבי עבורכם.

נכתב על ידי יואב לוי מטפל ריגשי בשיטת תודעת ריפוי
צפיה בעמוד של יואב לוי -> כניסה

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X