המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

תודעה גבוהה דרך איזון התודעה הישרדותית והתודעה קוסמית

כתבות אחרונות

חפשי באתר

מודעות גבוהה דרך איזון

תודעה גבוהה דרך איזון התודעה הישרדותית והתודעה קוסמית

יצא לך פעם, ברגע של חיבור, להתבונן על עצמך לגמרי מהצד לשאול מי מנהלת כאן את הממלכה?

באירועים חברתיים ובכלל, יש לנו רגעים בודדים להציג את עצמנו ולשם כך רובינו למדנו לעשות זאת ביעילות רבה בכמה משפטים. אך האמת היא שלכל אחת מאיתנו ממלכה גדולה ומרהיבה, מלאת דמויות, חיבורים, מחשבות ורגשות בכל צבעי הקשת. חיי היומיום שלנו מתנהלים עם עומס משימות ומטלות שהולך וגדל, בסביבה תחרותית בה כולם רוצים להצליח. האינטנסיביות של החיים, ההתרוצצויות, מביאות איתן שיגרה שוחקת עבור הממלכה שלנו. הופעת הסטרס, התסכול, האכזבות הן סממן ברור של תודעה הישרדותית.

אך מי לא אוהבת יום מנוחה? או חופשה מתקרבת? שבה יהיה מקום לצאת מן המרוץ לכמה רגעים קסומים שעוד ידובר עליהם רבות ולעיתים אף יזכרו לכל החיים…

ובכן, התודעה הקוסמית, זו שנותנת את התחושה שהעולם הוא מקום נפלא לחיות בו, זו שצצה באותם רגעים נינוחים ומרחיבה את ליבנו, מראה לנו אהבה אינסופית וזו שאנחנו מייחלות לעצמנו יותר ויותר ממנה – בדר"כ היא מקבלת מקום ברגעי פנאי, בסופי שבוע, בחופשות.

הקונפליקט שנוצר בין התודעה ההישרדותית לבין התודעה הקוסמית מלווה אותנו כל חיינו.  מניסיוננו, אחת הסיבות שבגללה אנשים מוותרים על רגעי הקסם ביומיום היא הפחד הגדול מקריסה, מאי עמידה במשימות, מלרחף, לא לבצע את המטלות ובסופו של דבר להיכשל. אין ספק שזה באמת מטריד… אבל פתיר.

האם ייתכן כי קיימים תדרים במוח שלנו שיוצרים רשת גלובלית של תודעה קולקטיבית? יכנסי למאמר על התודעה הקולקטיבית

אז, איך מתמודדים עם הקונפליקט הזה בין תודעה הישרדותית לתודעה הקוסמית? פתרון השילוב של השניים לתודעה גבוהה

ראשית, ההבנה שאנחנו חיות בעולם פיזי מחד ואנחנו יצורים רוחניים מאידך מובילה למסקנה הברורה שהחיים הם גם וגם ולכן עלינו לחזק את התודעה ההישרדותית וגם את התודעה הקוסמית. הן לא באות אחת על חשבון השנייה, שתיהן צריכות להתקיים בנו וכך ליצור תודעה גבוהה.

שנית, אין סיבה לוותר על אותם רגעי קסם ביומיום, אין סיבה לא לחוש אהבה ביומיום, אין סיבה ליפול לשגרה שוחקת. אפשר לעשות את כל המטלות, לעמוד בכל המשימות, להתקדם בקריירה ולהצליח אם עושים את כל אלה מתוך וול-ביינג. יתר על כן, אנשים פעילים שפועלים מתוך חדוות יצירה ושמחת חיים קורנים תודעה גבוהה לסביבה וזו מהדהדת להם בחזרה.

בשורה התחתונה וכפי שיכולתן לראות במאמר קיים קונפליקט ואין להתעלם ממנו. החדשות  טובות הן שיש לו פתרון. הממלכה שלך גדולה ויש בה כוחות שונים. תפיסה המשלבת בין התודעה ההישרדותית והתודעה הקוסמית נותנת לכן את האפשרות ליצור תודעה גבוהה הנותנת לתודעה הקוסמית לנהל את האימפריה היא הדרך לחיים מלאי רגעי קסם.

תהליך התפתחות נכון של תודעה גבוהה חייב לכלול חיזוק התפיסה ההישרדותית, פיתוח התודעה הקוסמית, שינוי מרכז כובד לתודעה הקוסמית ומינויה לניהול הממלכה שלנו. אז מי מנהל את הממלכה שלך כעת? ומי את רוצה שיכהן בראשה?

מאת רגעי קסם: לחיות. לשאוף. להגשים.

תמר ברילנט וד"ר קורנל לוסטיג – מנטורים להתפתחות אישית ורוחנית

המכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X