המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

על שינוי דפוסי חשיבה ושינוי תודעתי דרך קבלת הקלילות והפשטות שבדברים – כולל תרגיל

כתבות אחרונות

חפשי באתר

שינוי דפוסי חשיבה שינוי תודעתי

על שינוי דפוסי חשיבה ושינוי תודעתי דרך קבלת הקלילות והפשטות שבדברים:

אנו חיות בעולם בו מחנכים אותנו לדפוסי חשיבה של מאמץ, ומלמדים אותנו כי אנו חייבות להתאמץ בכדי להשיג את אשר אנו רוצות, ושעלינו לעבוד קשה כדי להגיע למטרות והתוצאות שאנו מציבות לעצמנו.
במידה מסויימת זה נכון. אנו לא יכולות לחיות חיים שלמים ללא כל עבודה וללא שום מאמץ.

עם זאת, אנו הרבה פעמים שוכחות כי לא בכל דבר בחיים אנו חייבות להתאמץ ודווקא ישנם מקרים בהם גישה יותר קלילה ונעימה יכולה להביא אותנו לאותן התוצאות בדיוק, ואף טובות יותר.

אנו שוכחות כי ישנם גם דברים שיכולים להגיע בקלות, וחמור מכך, כאשר משהו בא לנו בקלות מדי- לעיתים אנו נוטות להעריך אותו פחות.

למעשה מתוך האמונה שמאמץ הוא הכרחי- אנו מתמכרות למאמץ! מתמכרות למרדף ונמצאות כל הזמן במאמץ גדול מידי שלא תמיד נחוץ, וזה יכול להיות כל כך מעייף!

התודעה שלנו בנויה כך שהיא תמיד תמצא הוכחות לדבר שאנו מאמינות בו.
(מה שנקרא: נבואה שמגשימה את עצמה)
ולכן- על ידי שינוי דפוסי החשיבה שלנו, אנו יכולות לשנות את המצב בו התודעה אוספת עבורנו עוד ועוד הוכחות לכך שאכן "החיים הם קשים וחייבים להתאמץ כל הזמן".
כשדפוסי החשיבה משתנים- התודעה תמצא דרך להוכיח שאכן אפשר לחיות מתוך גלות-
וכך המציאות שלנו תשתנה.

 

איך אנו מבצעות שינוי תודעתי ושינוי בדפוסי החשיבה של המאמץ?

ההבנה כי קיימת אופציה נוספת בחיינו, האופציה של חיים מתוך קלות, עוזרת לנו לעשות את השינוי התודעתי שאנו רוצות. הלמידה כי אנו יכולות לחיות חיים מתוך זרימה ונעימות תביא איתה שינוי בדפוסי החשיבה, והמציאות תתאים את עצמה לדפוסי החשיבה החדשים ותשתנה בהתאם להם. בהתחלה, כאשר אנו רק מתחילות להרגיל את עצמנו לדרך החדשה, ולאימוץ דפוס החשיבה שמביא בחשבון את האופציה הזאת של חיים מתוך קלות, אנו עלולות להרגיש כאילו זו אשליה. אם להשתמש בדימויים: הדרך של מאמץ היא כמו "מדבר". מדבר "פולני" של מאמץ סיזיפי  😉  (אגב הידעת?  "פולניה" זו לא רק שייכות עדתית או לאומית, אלה דפוס חשיבה!)
ואם נמשיך במטאפורה, אפשר לדמיין את המחשבה שניתן לחיות גם מתוך קלות כ"נוה מדבר", בריכה טבעית + דקלים וצמחיה.
ללכת במדבר ולגלות לפתע מקור מים… בהתחלה זה הלם אמיתי!
בהתחלה מבחינה תודעתית זה עלול להיראות כמו פאטה מורגנה (אשליה)

אך ככל שנטמיע יותר ויותר את השינוי בדפוס החשיבה- נוכל להפוך את ה"אשליה" למציאות, ואפילו לחלק משמעותי בחיינו. המחשבות והרגשות שלנו הן הדרך בה התודעה בונה עבורנו מציאות.
אנו רק צריכות להתמיד ולאפשר לעצמינו להאמין ולהרגיש וכמובן לבחור, שהמציאות שרצויה לנו אפשרית. כך השינוי התודעתי יוצר ידיעה כי ניתן לעשות דברים גם בקלות, נעימות וללא מאמץ ומציאות כזאת הופכת לאמיתית עבורנו.
חשוב להדגיש:  גם כשנאמין כי אנו יכולות לעשות דברים ללא מאמץ, זה לא אומר שאנו לא נתאמץ יותר לעולם. ( גם מי שחיה ליד מקורות מים לפעמים רוצה לצאת לטיולים באזורים אחרים, יבשים יותר.

שינוי דפוס החשיבה שלנו לראיית החיים בצורה נעימה יותר, לא יהפוך את חיינו לקלים לחלוטין, או נטולי אתגרים. אל דאגה!  אין שום 'סכנה' כזאת  🙂

 

החיים הם החיים. יש בהם הכל. הם מורכבים מהמון רבדים, תמיד יהיו בהם מורכבויות, התמודדויות,  קשיים, (וגם שמחות), תמיד יהיו מצבים לא צפויים, חלקם מורכבים יותר וחלקם מורכבים פחות וכמובן יהיו מצבים שידרשו מאיתנו להשקיע  מאמץ, פיזי, רגשי או מנטאלי לפרק זמן. תדר הקלות בחיינו לא ישנה את זה, וטוב שכך.
לאט לאט, אחרי שגילינו את נוה המדבר, מקור המים, כשנעשה את השינוי התודעתי והשינוי בדפוס המחשבה שלנו, תעמוד בפנינו האפשרות לשאוב ממנו עוד מים (תדר של קלות, נעימות, זרימה והרמוניה) שיעזרו לנו להתמודד עם הקשיים בחיינו בצורה "קלה" יותר. לאט לאט נשים לב איך חלקים נוספים בתודעה שלנו מוכנים לקבל את התדר הזה והתדר יתרחב מעצמו לעוד ועוד תחומים בחיים שלנו.

כך נוכל להרחיב את דרכי ההתמודדות שלנו עם המצבים השונים בחיינו, והדפוסים הרגשיים האוטומטיים שלנו: כבדות, פחדים, סבל, מאמץ רגשי, נפשי ומנטאלי יוחלפו בתפיסת עולם של אתגר, הרפתקאה, שיש בהם דרכים נוספות להתמודד איתם, כמו למשל:  שמחה, קבלה, קלילות ונעימות, חופש וכדומה.

 

מציאות חיינו היא סך כל האמונות והתפיסות שלנו, ושינוי בדפוסי החשיבה שלנו ותודעה שלנו מאפשרים לנו לעשות שינוים של ממש בחיים. ככל שנאמין ש "החיים הם קשים וכך מוכרח להיות" ואנו חייבות לחיות במאבקים על הכול בחיינו", החיים יהפכו להיות לכאלה בעבורנו וכך גם נמצא את עצמנו נאבקות גם על דברים שאין באמת צורך להיאבק בעבורם, אותם דברים שדווקא יכולים להגיע אלינו בקלות ופשטות וללא מאמץ.

ולעומת זאת כשאנו מחליפות את האמונות ומשנות את דפוסי חשיבה שלנו ומאפשרות לעצמנו להאמין כי "ישנם דברים שיכולים להתגשם בחיי בקלות " או  "במקרים מסוימים אני יכולה פשוט לבקש ולקבל את מה שאני רוצה- מבלי להיאבק ולהילחם על כך"

הרבה מתחושת המאמץ והכובד משתחררת ונפתחת הדלת לתודעה ואמונה כי החיים יכולים להיות גם פשוטים, קלים ונעימים עבורנו, ולבסוף – יותר ויותר דברים יתחילו להתגשם בחיינו בצורה של קלילות נטולת מאמץ ו/או מאבק.

 

 

לפניך מספר משפטים שיעזרו לך לשנות את דפוסי החשיבה ובכך להביא את עצמך לשינוי תודעתי. או בשפת התטא הילינג "הורדות אנרגטיות" (downloads) .
משפטים משני תודעה אלה יאפשרו לך להתחיל לזרוע לעצמך שינויים קטנים בתודעה,
כל מה שצריך לקרואת הוא שאת תסכימי לקבל אותם
(מומלץ גם לכתוב "מסכימה" בתגובות כאן למטה)

משפטי חשיבה חיובית לשינוי דפוסי חשיבה:

  • אפשרי שאני חיה מתוך קלות, מבלי שאני מאבדת את העוצמה שלי והיכולת שלי להתמודד עם אתגרי החיים.
  • אפשרי שגם מה שמתגשם בחיי בקלות- הוא בעל ערך.
  • אפשרי שגם מה שבא אל חיי בקלות- נשאר!
  • יש לי את ההגדרה הגבוהה והמייטיבה ביותר לחיים מתוך תדר של קלות
  • אפשרי ובטוח עבורי  לחיות מתוך קלות
  • אני יודעת איך זה מרגיש לחיות מתוך תחושת קלות, מבלי להיות או להיות 'לא רצינית' ,או "קלת דעת" ובלי 'לזלזל' בחיים, או להיות אדישה אליהם.
  • בטוח עבורי לחיות מתוך קלות ופשטות.
  • אני יודעת איך זה מרגיש להתפתח רוחנית מתוך קלות.
  • אפשרי שאני חיה מתוך קלות מבלי שחיי הופכים משעממים או נטולי אתגר
  • אפשרי שאני חיה מתוך קלות מבלי לאבד את היכולת להיות אמפטית לקשיים של אחרים.

אם את רוצה להצטרף אלינו למסע קסום זה מוזמנת לצלצל אלינו: 054-7701538 או להיכנס לעמוד קורס תטא הילינג במרכז כאן

נכתב על ידי גל מון ציפורי, מורה לקורס תטא הילינג במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X