המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

איך להתמודד עם רגישות יתר? – האתגרים של אנשים בעלי רגישות גבוהה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

איך להתמודד עם רגישות יתר - רגישות גבוהה

איך להתמודד עם רגישות יתר? – האתגרים של אנשים בעלי רגישות גבוהה

אנשים בעלי רגישות גבוהה חווים ביום יום שלהם אתגרים רבים.

זה משתנה מאדם לאדם, אך עדיין יש אתגרים שמאפיינים אנשים עם רגישות גבוהה.

  1. הזדהות יתר עם הצד השני – בשל היכולת לראות את הצד השני, להרגיש את הקשיים ואת התחושות של הצד השני ולהבין אותו. אנשים עם רגישות יתר חווים הזדהות עם הרגשות של הצד השני, דבר שלעיתים גורם לתחושת עייפות, אנרגיה נמוכה, צורך להתרחק  מהאדם במידה והוא בתחושות לא נעימות ובילבול בין מה שקורה לי ולצד השני.
  2. קושי בקבלת החלטות – אדם עם רגישות גבוהה רואה סיטואציות בעיניים קצת אחרות, יש לו את היכולת לראות ברזולוציה מאוד גבוהה, להכנס לעומקם של דברים ולשים מעיין זכוכית מגדלת על סיטואציות שהוא רואה. יש תשומת לב גבוהה לפרטים, דבר המקשה על היכולת להסתכל על התמונה הגדולה ולראות את הדברים בראייה רחבה. ראייה כזו גם נוטה לשים לב לבעיות משום שנכנסים לעומקם של דברים ומתמקדים באתגרים וב- "פגמים". כששמים לב לפרטים ולכל תחום יש הרבה צדדים אז יש יותר קושי להחליט.
  3. קושי לשחרר – מכיוון שלאנשים רגישות גבוהה יש נטייה להכניס רגש לתוך מצבים, מערכות יחסים וגם חפצים, הם חווים אתגר בלשחרר. יש תקופת הסתגלות שמאופיינת בבדיקה והבנה אם יש רצון להכניס את האדם פנימה ולפתוח בפניו את הלב. במידה ויש ניסיון כזה והתחלה של חיבור וכמובן אם יש המשכיות לקשר, כאשר יש צורך או דילמה האם לסיים את הקשר, יש אתגר מכיוון שכבר נעשה מאמץ בלאפשר כניסה פנימה ללב מבחינה רגשית והסתגלות. האדם בעל רגישות גבוהה יודע שיצטרך להתרגל שוב למשהו חדש והמחשבה על כך גורמת לו לרצות להשאר עם הקיים.
  4. תחושת לבד ושונות – אדם עם רגישות יתר מכיל בתוכו עולם רגשי עשיר, לרוב מלא בדימיון ועומק. פעמים רבות העולם הזה הוא מאוד פרטי ואישי ואין כניסה אליו אלא רק במצבים מסוימים ולאנשים קרובים שנבחרים בקפידה. התחושה שיכולה להיווצר כאשר אני מרוכזת בעולם פנימי משלי, הוא שאני שונה ומיוחדת בצורה שתיתן לי הרגשה שאני לבד ואף אחד אחר לא ממש מבין אותי או יודע מה עובר עליי. נפרדות שיוצרת הרגשה שבטוח אין מישהו שמרגיש את מה שאני מרגישה וכנראה האתגר שלי הוא מאוד אישי ואני אאלץ להשאר איתו לבדי.

רוצה לקרוא עוד על אינטואיציה ריגשית? יכנסי

איך להתמודד עם רגישות יתר ?

הפתרון וההקלה לכל האתגרים והתחושות הפחות נעימות מתחיל ונגמר אצלנו. ככל שנצליח ונרצה להפתח לעולם ולראות את הדברים בצורת חשיבה שונה, על ידי יצירת שינוי תודעתי נוכל ליצור הסתכלות שונה שתוביל למציאות חיים אחרת לחלוטין. זה קצת דומה לשבירת קליפת הביצה אצל גוזל וההסתגלות שלו לחיים בלי ההגנה והנפרדות שהוא חווה עד כה. היכולת לראות את העולם מסביבי כחלק בלתי נפרד ממני ואני ממנו, יש חשיבות לאנשים עם רגישות רגילה וגם לאנשים עם רגישות גבוהה. ברגע שאני מבין שכל אחד הוא לגיטימי ולכל אחד יש את המקום והתפקיד שלו, אני יכולה לקבל יותר את עצמי ואת הייחודיות שבי ולקחת אותה קדימה, מבלי להתבייש או להסתיר אותה. כבר אין צורך לראות בהבדל קושי או אתגר אלא שונות לגיטימית שיכולה לקחת אותי למקומות מיוחדים ואינדיווידואליים המתאימים לי ביותר. לעיתים יש צורך בריפוי כאב העבר ופעמים רבות ההסתכלות קדימה בגישה שונה וחיובית יותר עושה את ההבדל.

אתגר נוסף ומשמעותי של אנשים רגישות גבוהה שהם רואים את עצמם כמעין חידה, כמשהו לא ברור שצריך לטפל בו או להעלים אותו כדי להרגיש הקלה.

הפתרון כמו דברים אחרים בחיים, לא נובע מהרצון לשנות או להעלים, אלא דווקא עובר דרך התהליך המדהים של קבלה וריפוי הפצעים. מתוך האהבה הפנימית ניתן ליצור את האיזון והשלום הפנימי עם ה"רגישות יתר". זה יכול להיות מאתגר במיוחד לאדם בעל רגישות גבוהה שחווה כאב ופגיעות לעיתים בשלבים מוקדמים של חיוו כבר כילד וזה הולך אתו עד היום כמבוגר.

דווקא בגלל זה יש רצון פנימי של הנשמה לעבור ריפוי ולחוות חוויה של תיקון במקום הפצע שנוצר, ליצור רקמה חדשה וחזקה שמונעת קדימה ופועלת מתוך החוזקות. לאנשים בעלי רגישות גבוהה יש נטייה לעיתים לראות את העולם בשחור לבן, לכן חשוב ליצור איזון מחשבתי שמוביל לשינוי במציאות החיים.  תמיד כדאי להתסתכל על סיטואציה מסוימת ממקום של חמלה עצמית וסבלנות.  תיהן יוצרות שקט פנימי שמוביל להפחתת הדרמות והורדת סף הרגישות יתר

רוצה לקרוא עוד על ניקוי אנרגטי רגשי? יכנסי

נכתב ע״י ענת אדלר, מטפלת רגשית ונטורופתית.

מעבירה סדנאות וטיפולים לאנשים עם רגישות גבוהה.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X