המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מה היא רוחניות? – התעוררות רוחנית והארה עוד אופנה חולפת?המלכודות הרוחניות שבעידן החדש…

כתבות אחרונות

חפשי באתר

התעוררות רוחנית מה היא רוחנית

בתקופה האחרונה נראה, כי התעוררות הרוחניות ואיתה עולם הרוח עולה והופך להיות מיינסטרים.

אנו שומעות על יותר ויותר אנשים שחווים התעורוות רוחניות ומבחינים בסינכרוניות, צירופי מקרים, מספרי מלאכים, נוצות. שומעות על אנשים שבוחרים לעשות מדיטציה או תרגולים רוחניים, מטהרים עם מרווה את הבית יוצאים לסדנאות ואף לטיולים רוחניים.

רוצה לקרוא את המאמר שלי על משמעות הנוצות? כנסי כאן>

הדבר מרגש ומעניין ומביא להרבה תקווה בעיני! זו היא זכות גדולה להיות חלק מתנועה של התעוררות רוחניות שהופכת להיות לגיטימית ומקובלת.
עם זאת יש בי גם את הצורך לדבר בצורה גלויה יותר על החלק הפחות נעים שעולה יחד עם הפתיחות החדשה של הרוחניות כדבר "אופנתי" והוא השימוש ברוחניות להאדרת האגו.
תופעה זו, מדאיגה ודורשת את השיח ותשומת הלב שלנו אליה כאשר היא עוד בניצנים שלה כדי ללמוד להבחין מתי אנו בעצמנו יכולות ליפול לתוך מלכודות רוחניות, שעושות דווקא את ההפך ממטרתן, שבמקום לחבר לנתיב הבהירות והתמסרות מחברות אותנו לנתיב השליטה, האגו והקארמה.

התעוררות רוחנית תמיד תהיה מבורכת בעיני, היא הצעד הראשון שלנו בדרך ארוכה הרבה יותר, חיבור לעולם הרוח מאפשר כל כך הרבה אור בחיינו, יכולת להתמודד עם אתגרים, מודעות גבוה יותר ותחושה עוטפת של שמירה, הגנה וליווי בדרך למימוש הייעוד. רוחנית בעבורי, ובעבור אלפים נוספים איתם אני במגע, היא המקור לכוח ולמשמעות בחיים. היא האור. 

אך עם זאת חשוב לזכור, כי הרוחנית (האור) איננה מתנגדת לחושך אלה מפנה את תשומת ליבנו אליו לטובת התעוררות רוחנית והארה! למעשה היא איננה מתנגדת לדבר, אלה מכילה את הכול.
כאשר הרוחניות עוברת מניפולציה של האגו היא עוברת תהליכים של שימוש באור להאדרה עצמית, חשיבות עצמית והתמלאות של האני ממקורות לא מיטיבים, נוצרת תחושה של "אני" יודע הכי טוב, אותו האור שלפני רגע חילץ אותנו, העביר אותנו חוויה עמוקה של שינוי, ריפוי, טרנפורמציה, התעלות הוא אותו האור שמסנוור את שיקול הדעת שלנו.
כל אותם הרגעים שקדמו לו, מתגמדים ונעלמים והדבר היחיד שנעשה חשוב הוא תחושת ההתגלות האישית שלי. 

אך הדבר החשוב לא פחות, זה שקרה רגע לפני הארה הרוחנית, אותו הרגע שבו חווינו את הקושי, חווינו את המורכבות הגדולה, אותה אחת שהביאה אותנו עד כדי התבטלות, אותה שכחנו. 

העבודה כאן לעולם לא תסתיים, היופי בחווית התעוררות וגם בחווית הארה, הוא כי הם לא חד פעמיים, אנו יכולים ליהנות מהחוויה כל כך הרבה פעמים במהלך חיינו. 

אם רק נסכים ללמוד שיש עוד המון נקודות חשוכות בחיינו הדורשות את ההתעוררות הרוחנית שלנו אליהם והארתם. 

הכלל להארה הוא התעוררות ראשונית (אפשר להתעורר אלפי פעמים!!) ואז הסרת מחסומים על מנת להגיע ההארה. 

אנו כאן כדי לחוות הארות רוחניות רבות! אנו כאן כדי לחוות התעוררויות רוחניות רבות! ועל סמך התעוררות אחת או הארה אחת אין אנו מבינים עדיין את עולם הרוח. 

אין אנו יכולים לנהל מאבקי אגו של צודקים ולא צודקים, אין אנו יכולים באמת להבין את מהות העולם, ואולי באמת לעולם לא נבין אותו לעומק, נשאר לנו רק לחקור אותו כל שארית חיינו (כמה כיף שיש לנו תמיד למה לצפות!)

אז מה כדי לזכור בתוך תהליך של התעוררות רוחנית והארה? ואיך ניתן להימנע ממלכודות בו?

  1. תזכרו שלא כל מי שחווה ונמצא בעולם הרוח הוא איש מקצוע בתחום. 
  2. לא כל מי שחווה הארה רוחנית בחייו הוא איש מואר – גם האנשים המוארים ביותר יש להם חלקים רבים שעוד צריכים להתעורר. 
  3. לא כל חוויה רוחנית שמתאימה לאחד היא כלל בל יעבור שצריך להיות מונחל על רבים. 
  4. אין אמת אחת בעולם הרוחני, כל מה שמתקיים כאן מתקיים בזכות הבריאה, משמע יש בו חלק ממנה, משמע יש בו גם מהאמת. למדו לקבל שהאמת של אחת לא חייבת להיות גם שלכם. 
  5. והכי חשוב עוונה, למידה, צניעות הם הדרך להוריד את האגו ולתת לאור לחדור.

ואם אתם באמת רוצים לעשות טוב בעולם, זכרו, שאתם תוכלו לעזור לאחרים כגודל היכולת שלהם לעזור לעצמכם. תחיו חיים שלמים של ניסיון להארה של האזורים החשוכים שבכם,
נסו לפתור ולטפל בקשיים שלכם, על ידי עבודת התעוררות לבעיה והארתה, אל תסתפקו בהארה חד פעמית שעם הזמן נשארת חלולה. 

זיכרו כי המטרה לא מקדשת את האמצעים, וכך הרצון שלנו להאיר לא אמור להביא לקונפליקטים ואי קבלה שאין אמת אחרת. 

ומי יתן ויום יבוא ונוכל לעמוד רבבות יחד ולהאיר את העולם באור אחר, אור של חמלה, אהבה, קבלה, טוב ונעימות, אור שמסוגל לקבל כל חושך בלי שיפוט ולעזור להשתקם, ברוך ורכות. 

הולכים אל הלא נודע בהתלהבות ואהבה. 

חומרים מקורס להתפתחות רוחנית, נכתב באהבה, 

יעל ניסים – אשת רוח, מורה ותלמידה רוחנית מייסדת המכון ללימודי רוחנית לפרטים על המפגשים הקרובים איתי כנסי

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X