המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

חסימה ריגשית דרכו של התת מודע לנהל אותנו

כתבות אחרונות

חפשי באתר

חסימה ריגשית על ידי טיפול בתת מודע

מרגע היותנו עובריות ברחם של אמנו נוצר בנו גם תת המודע, תת המודע מנהל את חיינו כמו מחשב על, כל מה שאימא הרגישה וחוותה עובר אל תת המודע שלנו, האימא היא כל מה שהעוברית מכירה והיא מעבירה אליה ביחד עם האוכל גם את עולם האמונות והרגשות שלה, זו הסיבה שתמיד נותנים לאישה בהריון תחושה והרגשה נעימה, מאחר וזה עובר לעוברית שלה.

תת המודע שלנו מתעצב החל מיום העיבור ועד גיל 10. בתקופה הזו, בשנים הללו, אנחנו מפתחות את אותה "ילדה פנימית" אשר מלווה אותנו בכל שאר חיינו, היא מכילה את הרגשות והמחשבות ודרך החיים שרכשנו בבסיס חיינו והיא זו שמכוונת אותנו גם בבגרותנו.

כל אישה מורכבת מכמה רבדים פנימיים:

  • תת מודע – בו מתקיימות רגשות ואמונות שקיבלנו ברחם מאמנו, עם זאת מרגע הלידה מצטרף גם החלק האבהי, ויחד הם מעניקים לנו את הבסיס לתת המודע שלנו.
  • איד – תת המודע שלנו מנוהל ע"י החלק הילדי שבתוכנו, הילדה הפנימית. זהו האיד. החלק הזה בבטן שבו אתן מרגישות דברים, אינטואיציה, חרדות, רצונות, זהו האזור בו הצרכים ההישרדותיים והדחפים נמצאים.
  • אגו – הוא נמצא בבית החזה זה המודעות שלנו, הנוכחות שלנו בכאן ועכשיו, החלק הזה מתפתח בצורה בריאה במידה ויש מערכת יחסים תקינה עם ההורים שלנו, החלק הזה מגיב לילדה הפנימית והסופר אגו שלנו.
  • סופר אגו – הסופר אגו זהו החלק בין הסנטר לבין העין השלישית ,זה בעצם החלק שמשקף איך שההורים שלנו התנהגו אלינו, וככה אנחנו מתייחסות לעצמנו בדיוק.

כך תזהי חסימה בתת המודע אשר מביא חסימה ריגשית :

חסימה רגשית אשר מגיע דרך תת המודע, היא דפוס שחוזר על עצמו ויוצר את החסימה ריגשית, אשר "אימצנו" אותו משחר ילדותנו והוא מלווה אותנו בכל תהליכי החיים ובכל ההחלטות והבחירות שאנחנו עושות כל יום ויום בחיינו.

יש כ- 24 סוגי חסימות בתת המודע וחסימה ריגשית, לדוגמא:
  • חסימה רגשית שנקראת "אני מחיקה" היא חסימה בה אני מרגישה שקופה.
  • חסימה שנקראת "אני ביטול" היא חסימה שבא אני מבטלת את הקול שלי וחוששת לדבר בפני אנשים.
  • חסימה שנקראת "אהבה דחיה" היא חסימה שכל פעם שנכנס בן /בת זוג לחיים שלי התת מודע נותן פקודה למוח לסיים את הקשר כי אני לא יכול להכיל אהבה.
  • חסימה מאוד נפוצה היא חסימה ריגשית "הבדידות" הצורך לבודד עצמי מהסביבה, להתמודד לבד, להצליח לבד, להיות לבד גם כשאנחנו מוקפים באנשים.

אז איך משנים חסימה שכזו?

אומרים שברגע שאת מודה במשהו כבר עשית חצי מהדרך!!!

ועל כן אפילו מודעות יכולה לעזור, כשאני מודעת אני יכולה לשנות את התגובה שלי. כשיש בי כאב הכי עוזר לי זה  להכיל את הכאב, לא לברוח ממנו, לתת לו מקום בתוכי. ההתמודדות עוזרת לנו לא לברוח ממה שעובר עלינו ולתת לו את המקום כדי שנוכל לשחרר אותו בקלות יותר, כדי שלא נמשיך לסחוב את זה בתוכנו ואתנו ונוכל להתקדם בחיינו.

תרגיל מדיטציה לניקוי חסימות מתת המודע:

מדיטציה של חיבור לאור הבורא:

קחי 3 נשימות והירגעי, דמייני אור סולרי כסוף שמגיע ממקורות גבוהים, אור סולרי טהור ונקי שנכנס דרך קודקוד הראש ויורד אל גופך לאט לאט בהדרגה ומנקה את  הכאב שבך, ממש מקלחת של אור, הישארי ככה כמה דקות עד שהרגשתך משתפרת.

רוצה לתרגל מדיטציה במיון מודרך לחיבור לבורא על פי התטא הילינג היכנסי לסרטון

נכתב על ידי יפה מרקוביץ –  מטפלת בחסמים בתת מודע.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X