המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

התעוררות רוחנית, מה אנחנו יודעות על כך? 

כתבות אחרונות

חפשי באתר

האם יתכן וגם את עוברת התעוררות רוחנית משמעותית? 

האם אפשר לעבור מספר התעוררויות רוחניות בחיים? 

כמה זמן נמשכת התעוררות ומהם שלביה?

על כל זה ועוד אדבר במאמר הזה… 

אני מלווה אנשים רבים בתהליכים שונים של התעוררות, לפעמים התעוררות קטנה לגבי נושא מסויים בחיים לפעמים התעוררות גדולה ומשמעותית, עד כדי שהחיים כולם משתנים. מניסיוני, תחילת ההתעוררות הרוחנית בדרך כלל מתחילה דרך משבר אישי שמביא את האדם לשאול את עצמו שאלות קיומיות. 

מכירה באופן אישי רק אדם אחד שהתעורר כתוצאה ה"הארה" שחווה, כזו שהובילה אותו להתחיל לחפש תשובות למה שחווה, גם זו דרך לגיטימית להיכנס לתהליך של התעוררות רוחנית אך פחות נפוצה. 

מה הם השלבים של התעוררות הרוחנית וכמה זמן נמשכת כל התעוררות?

למאמר שלי בנושא סימנים להתעוררות רוחנית כנסי כאן>

השלבים שאני מביאה כאן, מוסכמים על ידי כמה וכמה אנשי מקצוע בתחום, אני מעבירה לכן את הידע המקובל יחד עם הניסיון הצנוע שלי מתהליכי התעוררות שליוויתי בעשור האחרון, כמו גם תהליך ההתעוררות שלי. 

חשוב לזכור כי אני מביאה לכן משהו מאוד מובנה, אלו רק קווים מנחים, ואינם מחייבים להיות לפי הסדר הזה. ישנם התעוררויות שונות, לפעמים חלק מהשלבים עוברים יחדיו, לפעמים אנו קופצות שלבים יש צורך לבחון כל אישה ואיש לגופו עם התהליך הפרטי שלו והצורך שלו. 

שלב א' בהתעוררות רוחנית – הלילה השחור של הנשמה

כן, אני יודעת זה נשמע מאיים, כך בדרך כלל מה שמתחיל להניע את הגלגל התעוררות שלנו הם דווקא המשברים. לרוב זה קורה בזמן משבר גדול, גירושין, שאנו מאבדות אדם קרוב, משברי גילי המעבר כמו "משבר גיל ה-40", משבר "הקן הריק", משבר "יציאה לפנסיה" או משברים נוספים, פרידות מורכבות, טראומות, בעיות בריאות משמעותיות ועוד. 

לפעמים כפי שכתבתי לפני כן, זה יכול להגיע בצורה ספונטנית מחוויה רוחניות משמעותית, או לחלופין, תחושת ריקנות מהחיים שמגיעה ללא קשר למשבר אך מתחילה להניעה אותו. למעשה השלב הראשון הוא שלב של תחושת "מצג שווא", שגם אם החיים נראים מושלמים הם רחוק ממה שבאמת דמיינו. 

חלק זה מגיע עם המון פחדים להתעמת עם הרגשות.

סימנים ותחושות שעולות:
1. תחושת ריקנות שמובילה לתהיות קיומיות. 

2. הימנעות מאנשים או סיטואציות.

3. הכחשה של מה שאני מרגישה, עלול להוביל לתחושה של אפילו דיכאון. 

4. הערות מהסביבה שאת מרוחקת. 

דרך החוויות מטלטלות הללו, אנו חוות מעין שבירה של האגו, אנו מתחילות להבין כי השליטה על החיים שלנו כל כך הרבה יותר מוגבלת מכפי שהסכמנו לראות. דרך השברים האלו מתחיל להגיח אור חדש, אנו מתחילים להבין את רצונות הנשמה, מה באמת היה שם, לרגעים מאוד קטנים אנו מאפשרים לעצמנו אפילו לחזור לחלום על מה שאנו רוצים. 

שלב 2 – כניסת אור חדש. 

שלב זה הוא שלב התאהבות וחיבור, במהלך השלב הזה, אנו חוות תחושות ורגשות של התרוממות רוח, אנו מרגישות שמחה וברכה להיות כאן, שלב זה מלא בתחושות ורגשות של אהבה, שמחה, שלווה, סיפוק, אושר. את החיבור העמוק שלנו אנו מתחילות דרך החיבור לטבע, לסביבה אנו מתחילות להרגיש את החיים בצורה יותר "חייה"  מלאה באור, בטוב, בריגוש מהדברים הפשוטים, תחושה של אחדות עם הטבע וכל היצורים החיים. 

שלב 3 הספוג – הלמידה והספיגה

אחרי שעברנו את 2 השלבים הראשונים, שלב ראשוני שבו אנו חוות שברים של האגו דרכו אנו מתחילות לחוות את המציאות בצורה שונה, מאפשרות לעצמנו להרגיש ולראות את היופי, מאפשרות לחלקים של האור של הנשמה הנצחית שלנו להתגלות בפנינו אנו עוברות לשלב הלמידה. 

התהליך הזה הוא תהליך טבעי שעוזר לנו להשקיט חלקים נוספים של האגו שדורשים את ההבנה כדי לאפשר לעצמנו להתמסר, בשלב הזה אנו מתחילות לחפש מידע, ללמוד, לקחת קורסים, להאזין לתוכן רוחני וחומרים שעוזרים לנו להבין טוב יותר את ה"למה?" של מה שעובר עלינו, אנו מתחילות לחפש את הסדר וההסברים שמאחורי כל הכאוס שאנו מרגישות שאנו חוות בחיינו. וככול שאנו מאפשרות לעצמנו ללמוד, להעמיק ולהבין את העקרונות הרוחניים, אנו מתחילות להרגיע את החלקים הכואבים וחלקים מההתנגדות שמתקיימת בנו לקבל את המציאות כפי שהיא. 

בשלב הזה אנו מתחילות לראות דברים שונה, אנו מתחילות לגלות איך הייקום מדבר איתנו, איך מועברים אלינו מסרים, מידע, ידע, צירופי מקרים ואנו מנסות לספוג כמה שאנו יכולות מהסביבה. לכן בחרתי לקרוא לשלב הזה הספוג. 

שלב 4 – הלימבו (אחד השלבים החשובים!)

שלב זה הוא שלב מעבר, הוא שלב שיצר עבורנו מקום של עצירה, תחושה של שקט. בשלב הזה עולה צורך עמוק למנוחה, הטמעה של תהליכים אינטנסיביים.

שלב זה בעבור חלק יכול להרגיש כמו שלב של מנוחה, שלב של שקט משמעותי שנדרש אחרי תקופה מאוד אינטנסיבית, בעוד בעבור אחרים הוא מרגיש ריק, לפעמים אף מרגיש מחסור של חיבור לעולם הרוח/לבריאה תחושה של ריקנות משמעותית ויכול להביא לספקנות או פקפוק בכל התהליך כולו מתוקף השקט שאנו חווים. 

חשוב לזכור שזהו שלב טבעי וגם שזהו שלב שלב נהדר! למעשה אנו לא מרוחקות או מנותקות, אלא מתבקשת לעשות כאן עבודה משמעותית על חיבור פנימי עמוק. הייקום בשלב הזה מבקש מאיתנו להתחבר לעוצמות הפנימיות שלנו, לכל אותם הנקודות שעד כה חיפשנו למלא מבחוץ, ומבקשות להתמלא מבפנים. ללמוד להיות בהקשבה ל"אני העליון" שלי, זה שנמצא מחוץ לאגו שלנו, להבין מה עבר עלינו ואילו שינויים חלו בנו בעקבות התהליך המשמעותי הזה. 

יש מספר דברים שכדאי לשים לב אליהם בשלב הזה בכדי לא ליפול מחדש לשלבים הקודמים של התעוררות, וזהו- האגו. בסרטון שאעלה בקרוב אתן טיפים מעולים להימנע מכך וגם אדבר על השלב הזה שכל כך משמעותי בדרך להתפתחות. 

האם את בתהליך של התעוררות רוחנית? בואי נבחן זאת יחד.
למאמר על 9 סימנים לתהליך של התעוררות רוחנית כנסי כאן> 

שלב 5 – ההתבססות

בשלב הזה אנו מתחילות ליישם בפועל את מה שלמדנו. אחרי שהבנו מה עברנו, את העקרונות החדשים בהם אנו מאמינות ותפיסות העולם שלנו כבר משתנות אנו מבינות, כי כלום לא השתנה, אלא אם נעשה את העבודה בשטח, ואנו מתחילות ליישם בצורה אקטיבית את אשר למדנו בחיי היום יום שלנו. 

בשלב זה, נכנסת תחושה של מחויבות אישית, להשלמת התהליכים וביצוע השינויים הפנימיים האישיים הנדרשים על מנת להצליח להתעלות מעל המציאות, לשפר אותה ואף להשליט "סדר" חדש בחיינו. וכעת יש לנו גם את היכולות וגם את הכלים הפנימיים לעשות זאת. בשלב זה אנו חוזרות להרגיש את החיבור לאור האלוהי, אך הפעם החיבור מגיע מבפנים, מחיבור לעצמי, למי שאני לעוצמות הפנימיות שלי, שזה עתה אני מתחילה לגלות. 

מה יותר נפלא מלגלות זאת על ידי יישום פרקטי בחיי. 

שלב 6 – יציאה מארון המטאטאים 

אחרי שעברנו תהליך של התבססות ושינוי פנימי, אחרי שעברנו תהליך של יישום היכולות שלנו בפועל ואנו רואות את ההטבה שזה מביא לחיים שלנו ולחיים של אחרים אנו מתחילות להשתחרר דעותיהם הקדומות של אחרים על העשייה שלנו. 

אנו מאפשרות לעצמנו להגיע בצורה אותנטית ואמיתית, אנו מבינות כי הרבה פעמים עצם ההוצאה של האור שלנו לעולם גורמת לאחרים להרגיש לא בנוח, וכאן אנו מחליטות כי זה לא משנה מה העולם חושב, יגיד, יעשה, אנו רוצות להוציא את עצמנו בצורה המשמעותית, אותנטית וטובה החוצה. 

שלב זה הרבה פעמים יוצר שינוי מהותי בנו אך גם בסביבה שלנו, כי לצד זה מתקבלות גם החלטות משמעותית של שינויים בחיים. שינויי של אנשים, שינוי של מקום עבודה או אפילו עיסוק, שינוי בזוגיות. 

אנו כבר איננו מוכנות להיות במקום שלא מאפשר לנו להוציא את הטוב שלנו במלוא הדרו, ואנו לא מתפשרות על לעשות את הטוב ביותר. 

בידיעה, כי האור שלי בעולם הזה הגיע להטיב ולתת. 

לאחר התהליך הזה, הפעולות לשינוי נעשות בצורה מאוד הרמונית! טובה ונעימה. זה אחד התסמינים לכך שהפעולות ניעשות מהמקורות הנכונים ולא מהאגו. 

כל ניסיון להאיץ את התהליך עלול להוביל לחזרה בשלבים וצורך של עבודת העמקה. כך שאם את לא מרגישה שזה נעשה ממקום הרמוני, בבקשה אל תמהרי לעשות את השינוי. 

שלב 7 – ההתחייבות ליעוד 

חושבת שאת התיאור הטוב ביותר לחלק הזה אפשר להגדיר במשפט אחד.

"החזרה הביתה", או כמו שהסופר ג'וסף קמבל קרא לזה בספרו – מסע הגיבור. 

כאן אנו מאפשרות לעצמנו להתחייב להיות באור, שלא עבור עצמנו, אלה עבור המסע שלנו כנשמה בעולם הזה. 

יכולה להגיד מניסיוני האישי, שההגעה לשלב הזה הביאה איתה פתיחה מאוד עוצמתית של היזכרות במקורות הנשמתיים שלי, בגלגולים הקודמים שלי, במקור הנשמה. בצורה ספונטנית לחלוטין ועוצמתית במיוחד. 

וכאן אני מתחייבת ללוות כל אחת ואחד שיבחר לקחת חלק בתהליך התעוררות על הקשיים ועוצמות שבו. יודעת להגיד היום, כי לפעמים המסע נראה מורכב וקשה, כי לפעמים תהליך של ההתעוררות מייצר כל כך הרבה התנגדות עד שהוא מרגיש כמו מסע אל תוך המוות אך חשוב לזכור כי הדבר היחיד שמת הוא הוא האגו שלנו

מוגש באהבה והערכה גדולה. 

יעל ניסים, מורה ותלמידה רוחנית, מלווה קבוצות בתהליכי התעוררות רוחנית לפרטים על הקבוצה שלחי לנו הודעה כאן

כמה כל שלב נמשך? מה אפשר לעשות כדי להקל על התהליך? מה אפשר לעשות כאשר אנו מזהות שאנו בתהליך של התעוררות כדי להקל? על זה אדבר בסרטון שיעלה ממש בקרוב כולל טיפים מעולה! שווה לעקוב אחרי ערוץ היוטיוב שלנו כאן>

ובדיוק של היקום, ייפתח בשבוע הבא ב- 6.9 קורס תהליכי עוצמתי "התפתחות רוחנית", הקורס שיוביל אותך לחיבור לנשמה ולמהות הנשמתית שאת- פרטים כאן

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X