המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

הארה רוחנית VS הארה רוחנית מדומה – מה הן המלכודות הרוחניות בדרך להארה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

תהליך הארה רוחנית

האגו שלנו חכם, ולפעמים הוא אוהב לתעתע בנו. במאמר החשוב הזה, אני הולכת לתת לך כמה טיפים שיעזרו לך להבין האם את באמת בתהליך של הארה רוחנית או שאת את בתהליך של התעוררות של האגו ז"א בהארה רוחנית מדומה. 

 

הטיפים האלו, לא רק יעזרו לך להימנע מתחושת ההארה רוחנית המדומה עצמית אלה גם יעזרו לך גם לזהות את אנשי רוח המיטיבים המגיעים ממקומות מוארים בניגוד לאנשי רוח פיקטיביים שמגיעים דרך הנעה של האגו העצמי שלהם. 

אוסיף ואומר כי "האגו איננו דבר רע! אלה טוב הוא" כפי שמכתיבות לי ההדרכות עכשיו, אך יחד עם זאת, עלינו בהמהלך התקרבותינו לעולם הרוח וההארה, לשים לב לסוג השירות שניתן לנו, מתי מה שנאמר לנו מגיע מניסיון של האדם שמולינו, ומתי הוא מגיע מהדרכות טהורות עם רצון להיטיב איתנו. שכן, כאן עלינו לשכון בדעתינו את אשר אנו פוגשות ולאפשר למילים לחדור בצורה אחרת אלינו.
"לא תמיד אנו אלה שמדברים מגרונם של אחרים, אלה המקומות המוכרים פחות שמדברים ומאפשרים להמשיך לתחזק את תדר הנפרדות שהתבקש על ידי חלקים מכם." – מסר שמועבר על ידי המלאכים בעודי מקלידה מילים אלו. 

 

אז מהן סוגי ה"מלכודות" הרוחניות אותן אנו עלולים לפגוש בתהליך של התעוררות רוחנית ואיך נדעה להבדיל בין הארה רוחנית לבין התעוררות של אגו/ יצר הרע או רצון עצמי. 

 

מלכודת רוחנית #1 בתהליך ההארה רוחנית – אמונה של טובים ורעים וניסיון להשתייך לטובים:

הרבה פעמים אנחנו יכולים ליפול לתוך המקום של חשיבות יתרה דרך מחשבה דיכוטומית של עולמות נפרדים, של טוב ורע. ניסיון לשייך את עצמנו רק לטוב על חשבון האשמת אחרים ברע שהם עושים. 

בכולנו קיים הטוב והרע, האור והחושך, ועלינו להכיר במקומות האלו ולדעת כי לעיתים גם אנחנו יכולים לעשות דברים בחיינו שיהיו "פחות טובים" אך במקרה בו אנחנו נמצאים במודעות הזו ולא התכחשות למציאות שבה אנו לא רק אור, אנחנו יודעים שיש ביכולתנו גם לתקן ואף לקחת אחריות על מעשינו.


אם אתן פוגשות אדם שחושב שהוא טוב בזמן שאחרים הם רעים- דעו כי האגו מדבר. 

 

מלכודת רוחנית מספר #2 בתהליך הארה רוחנית –  מלקודת האור והאהבה

ממש כמו הסעיף הקודם, העולם שלנו אינו דואלי, והדחקה של רגשות מסויימים או לחלופין הקדשה של רגשות אחרים במקום מייצר מצב של חוסר יכולת לתקן את מה שלא עובד, אי יכול לקבל את האי-שלמות שבאחר ובי. האי שלמות היא זו שמייצרת את התנועה לעבר השיפור שהרי אם הכול היה שלם לא היינו מתקיימים כאן בעולם החומר. חיפוש אחר אור ואהבה בלבד וחוסר התמודדות עם ה"צל", הוא לו ורק רצון האגו להרגיש טוב עם עצמו ולהתעלם מהחלקים החשוכים בו שדורשים עוד עבודה. ברגע שאנחנו מודעים ומתמודדים גם עם החלקים החשוכים יותר שבנו, יהיו לנו קל יותר להגיע לאור ואהבה בצורה הנקיה המיטבית ביותר עבורנו ואף נרגיש שלמים יותר בתהליך.

 

מלכודת רוחנית 3# בדרך להארה רוחנית – אמונה עיוורת בדעות שלך

פעם אדם חכם אמר, "ככל שאני יודע יותר כך אני מבין כמה אני לא יודע דבר". – סוקטס

זכרו שאנחנו כאן ללמידה מתמדת, כל יום אנחנו מגלים משהו חדש על אופן התנהלות הדברים ועל התנהלותינו האישית. ככל שנבין, שבכל יום אנו זוכים לאינספור הזדמנויות חדשות ללמוד לגדול ולהתפתח

נקבל עוד ועוד מתנות מדוייקות לנו שיעזרו לנו לצמוח ולהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמנו.
את האמונה העיוורת עלינו להפעיל בתהליך, בבריאה, בטובת הקיים שלנו, בזה שיש משהו רוצה בטובתנו, זיכרו דעות יכולות להשתנות. 

 

מלכודת רוחנית מספר 4# בתהליך של הארה רוחנית – ניסיון להגדיל את עצמך על ידי השוואות.

השוואה, היא כלי להקטנת האחר והאדרת העצמי (לפעמים גם להפך). אי קבלת המקום של כל אחד, הוא איננו רוחני אלא מקורו באגו. כאשר אנחנו בוחרים להשוות את עצמנו לעשייתו והצלחתו של האחר, אנחנו בעצם מכניסים את עצמנו כמו לתוך מערבולת שבראשיתה כלל לא מאפשרת לנו להיות נאמנים ומדוייקים בדרך שלנו. העיסוק בהשוואה לאחר, לא מאפשרת לנו להתמקד בדרכינו הפרטית, לא מאפשרת לנו לדבוק במטרות שלנו, מונעת את שלוות הנפש שלנו בתהליך ואף תביא אותנו בסוף לתוצאה פחות רצויה ממה שתככנו בתחילתו של תהליך. זכרו, לכל אחד יש תפקיד בעולם הזה, לכן עשייה של אחד אינה באה על חשבונו של אחר, אלא בתמונה הכוללת, משלימה אותו.

 

רוצה לקרוא עוד על התעוררות רוחנית והסימנים הבולטים שלה? כיס למאמר המלא על התעוררות רוחנית כאן>

מלכודת בדרך להתעוררות רוחנית 5#- פתרונות קסם ותיקון מהיר של בעיות

אתם לא תאמינו אבל רוחניות היא לא פתרון מהיר לבעיות שלך, רוחניות היא דרך חיים! היא לא הדרך היא היעד. ולכן, הגדרת יעדים וניסיון לתיקון מהיר של בעיות על ידי רוחניות היא שימוש לא נכון של עולם הרוח לטובת הבטחות ריקות מתוכן. הבטחות אלו מגיעות להניע את האגו ואז את הנשמה, כן לפעמים הן מובילות את האדם למסלול שלם של גילוי עצמי, ומושכות אותו לדרך רוחנית שאילו לא היה עושה כך לא היה מגיע להתפתחות הזו. 

יחד עם זאת זכרו, רוחניות היא דרך חיים ושום תרגול רוחני של יום או יומיים או אפילו שבוע שלם של למידה לא ייתן לכם את כל הכלים שאתם צריכים לחיים מיטיבים, גם לא את כל הפתרונות לכל הבעיות שלכם ובטח ובטח לא יעשו את העבודה עבורכם. עשיתם קורס רוחני או סדנא רוחנית? זה נהדר! זיכרו כי אלו כלים נוספים בדרך שלכם! 
השתמשו בהם בחוכמה, תרגלו אותם בחיים שלכם, הפכו את הרוחניות בחיים שלכם למשהו שאתם עושים באופן קבוע! אם בעצמכם בקבוצות, עם חברות נצלו את כול הכלים שאתם מקבלים להפיכת החיים שלכם לחיים מיטיבים יותר וזיכרו כי חיים רוחניים הם אלו שיאפשרו לכם לחיות בצורה מיטיבה יותר את חייכם.
רוחניות לא נועדה לתקן היא נועדה לחיות יותר טוב את החיים, היא לא אמצעי היא היעד והיעוד. 


אני מזמינה אותך להצטרף אלי לסדנא חד פעמית שתיתן לך כלים נוספים להארה. לפרטים והרשמה כנסי כאן >>>

בסדנא נעסוק בתודעה הגבוהה, נדבר על התדר החדש של עידן הדלי אשר נכנס כבר לחיינו, נבין כיצד להפעיל תודעה שונה בחיינו ונחווה תהליך משמעותי להרחבת התודעה וקבלה של המימד החדש אליו אנו נכנסות. בואי לקבל כלים משמעותיים להמשך ההתפתחות שלך בעולם הרוח. סדנאת זום רק ב-55 ש"ח .לפרטים והרשמה כנסי כאן >>>

 

נכתב על ידי יעל ניסים – מורה מוערכת ותלמידה רוחנית מנהלת המכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X