המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

הקשר שבין גלי תטא במוח למצב הרוח שלנו ותחושת השמחה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

גלי-תטא-במוח-ואושר

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים החלו להאמין ביכולת שלנו לעבוד עם גלי תטא במוח כך שתהיה לזה השפעה על מצב הרוח שלנו. השפעה זו באה לידי ביטוי, באופן העמוק ביותר באמצעות תרגולים מדטטיביים, תרגולי צלילים, תרגולי צבעים ועוד, שיש להם השפעה על הגוף ועל הנפש.

במאמר זה נסביר בקצרה מה זה גלי תטא במוח, איך מאמנים אותם, וכיצד העובדה שאנחנו ניזונים ביום יום, מהמתרחש סביבנו, יכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו. נושא גלי התטא ידוע ומוכר לעולם כבר כמה וכמה עשורים, ישנם שיטות שונות העובדות ו/או חוקרות את הגלים האלה והשפעותיהם על המוח ועל התנהגות האדם, כבר בשנות השבעים החלו להתפתח טכנולוגיות שונות של טיפול אשר בבסיסן עמד הרעיון שבאמצעות גירוי חיצוני או אימון פנימי אנחנו יכולים להשפיע על המוח שלנו, ולשנות את התחושה שלנו.

מה הם גלי תטא וכיצד הם בנויים

לפני שאנו נכנסים לעומקו של עניין חקר גלי התטא ויכולתם לשנות את דפוסי החשיבה, חשוב שנבין מהם  בכלל גלי תטא עליהם אנו מדברים.

למעשה, המוח עובד על גלים שונים, כאשר כל גל עובד על טווח מסוים. יש טווחים של מצב שינה, מצב חלום, ערנות ותפקודים מנטליים שונים.

את הגירויים ותגובות המוח אליהן, ניתן למדוד דרך מכשור EEG שבוחן את גלי המוח, למעשה מדידת גלי המוח החלו עם המצאת האלקטרואנצפלוגרפים (EEG) ב-1885. מכשיר זה מאפשר לראות ולבצע רישום של הפעילות החשמלית במוח האדם.

חוקרים רבים בתחומי הנירולוגיה וההתנהגות עושים שימוש עד היום במכשיר ה-EEG כדי ללמוד ולחקור את הפעילות המוחית ומחפשים אחר דפוסים של פעילות המוח.

את גלי התטא ניתן לראות בשלבים הראשונים של השינה, בשלבי השינה הקלה, ממש לאחר שלב ההירדמות. בזמן זה המוח פועל והחשיבה גם היא, אך היא איננה ברורה וחדה ולא ניתן לקבל החלטות. במחקרים שונים גילו גם כי גלי תטא מופעים בתדירות גבוהה יותר בילדים ובאנשים עם הפרעות קשב.

כפי שאתם בטח יודעים מוח האדם הינו אחד האיברים המעניינים והמורכבים ביותר בגוף האדם ולמרות שנות המחקר הארוכות בחקר גלי המוח, המדענים טרם הגיעו לקצה קצהו של ההבנה של הפעילות המוחית.  יחד עם זאת ניתן לראות בברור כי גלי המוח מושפעים באופן ישיר מגירויים שונים, חיצוניים ופנימיים,  דוגמא קולות, צלילים, מקצבים, צבעים ועוד גירויים חיצונים או אימון פנימי שנעשה באמצעות טכניקות שונות כמו תטא הילינג, וטכניקות של התבוננות ועבודת מודעות.

רוצים להבין מה זה תטא הילינג כנסו

כיצד משפיעים גלי תטא במוח על מצב הרוח שלנו ואיך אפשר לאמן אותם

מחקרי מוח שונים שנערכו עם השנים הוכיחו, שכאשר גלי המוח נעים בתדרים נמוכים, יש ירידה בהפרשת עצבי סרוטונין, מה שמוביל לתחושת דיכאון וחוסר מצב רוח. בתדרים הגבוהים, יש עליה ברמות הסרוטונין, מה שמוביל למצב רוח משופר.

לנו כיצורים תבונתיים, יש יכולת לשפר את גלי המוח, לאמן אותם, כך שהם יאפשרו להיות בתדרים גבוהים ומצב הרוח שלנו ישתפר. עבודה על גלי תטא במוח יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעים שונים. חשוב לציין שאימונים אלו, אינם חדשים, שכן גם בעבר נהגו בשבטים קדומים להשתמש בטכניקות של דימיון מודרך, מדיטציה, מזמורים ובצלילים (בעיקר תיפוף), בשביל להגיע לתדרים גבוהים, במובן מסוים, מדובר על כניסה למצבי טראנס.

מה שהשתנה בשנים האחרונות, זו העובדה שקיימת טכנולוגיה שמאפשרת לנו לאמן את המוח באופן קצת יותר מדעי, יותר טכני. הרעיון הוא להגיע למצב בו אנו יכולים להסתכל על המחשבות והרגשות שלנו בצורה הרבה יותר נינוחה וטובה, ולטפל בחסימות בצורה ישירה ובכך לשפר את מצב הרוח שלנו ולעלות את רמת האושר הפנימית.

אחת הדרכים החיצוניות לעשות זאת, כאמור, היא שימוש בצבעים וצלילים שגורמים לנו להרגיש טוב, אחת הדרכים הפנימיות ליצור את השינוי היא באמצעות טכניקות של שיטת התטא הילינג, אשר בדמיון מודרך ובעוד מגוון כלים שונים לאימון המוח מלמדים אותנו איך לעשות את השינוי. על פי רוב, האנשים אשר עשו קורס תטא הילינג מעידים על שינוי ניכר במצב הרוח, שינוי שיביא לשיפור בתחושה האישית כמובן.

המוח למעשה קולט את הגירויים השונים והמסרים שאנו שולחים לו בזמן העבודה על גלי התטא, ומתרגם את זה, כך שאותם גלי תטא במוח גם כשהם אינם פעילים, הם מפעילים אלמנטים במוח ומתחילים להגיב ולפעול בהתאם לתכנות החדש שעשינו לו.

אם אם רוצים להצטרף לקורס תטא הילינג  היכנסו כאן 

נכתב על ידי יעל ניסים, מייסד המכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X