המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מהו שיתוק שינה וכיצד נטפל בו?

כתבות אחרונות

חפשי באתר

חלומות

"הלילה לא הצלחתי לישון טוב, היו לי המון שיתוקי שינה – חצי ערה וחצי ישנה. מנסה לזוז ולצעוק ולהתעורר "וכלום לא עוזר….."

מכירה את התחושה הזו?

זה נקרא "שיתוק שינה".

בשיתוק שינה, אנחנו נמצאות בנקודת אמצע בין ערות לשינה מצד אחד הגוף משותק ואת לא יכולה לזוז או להוציא קול ומהצד השני את ערה כמעט לחלוטין ואת רואה ושומעת דברים – לרוב מפחידים.

 

מה זה, איך מטפלים בזה ומה אפשר לעשות עם זה?

מה זה?

במהלך השינה אנחנו עשויות לחוות התעוררות של התודעה בעוד שהגוף מנותק ומשותק, חוויה זו אינה נעימה ואף יוצרת תחושה של פאניקה ופחד וגם לעיתים חזיונות לא נעימים.

תופעה זו נובעת משינה לא שקטה או תפקוד לא נכון של המוח לרגע קט (לפי פסיכולוגיה פיזיולוגית),

שליחת מסרים מהנשמה או קריאה לתקשור מההדרכות (לפי היבטי הרוח) או רצון של הנשמה לעלות לספרייה האקאשית ולכתוב בספר החיים עוד לפני שהאדם נרדם (הסברים קבליים).

זה לא מעיד על בעיה כלשהי (אלא אם כן זה קורה המון פעמים ואז רצוי לבדוק אם זה נוירולוגי או כישוף ), זה בדיוק התחושה ההפוכה לחלום נפילה ששם הגוף הוא זה שמתעוררת/מגיב/קופץ ואילו כאן התודעה היא זו שמתעוררת.

 

מה קורה פיזית?

במהלך חלימה הגוף מתנתק מהמוח כדי שלא נוציא לפועל את החלומות שלנו, מי שלא מצליח ליצור את הנתק הזה (זה בא טבעי) חווה במהלך חייו "טיולים" בלילה ותופעה זו מוכרת בשם "מוכי ירח/סהרוריות", אבל מי שלא מתעוררת לפעולה ומתעוררת רק למודעות מרגישה שהגוף שלה משותק לחלוטין, אנחנו לא יכולות לעשות דבר, להתעורר או להוציא קול ואנחנו רואות דרך העפעפיים (מה שמעיד על הנשמה) או דרך חריץ קל בעיניים שנפתח או שהעיניים פתוחות לרווחה ואנו רואות וחוות דברים שלרוב מפחידים אותנו. למה זה חייב להיות מפחיד? ברגעים אלו האינסטינקט ההישרדותי שלנו מתעורר על מנת להגן ולהעיר אותנו, הוא יוצר לנו חוויה של פחד והיסטריה על מנת למלא לנו את הדם באדרנלין שיגרום להתעוררות פיסית של הגוף, אבל בינתיים עד שזה קורה, התחושה הזו של ההתרגשות וההאצה של הדם ומערכת הלב גורם לנו לפרש את הסיטואציה כמצב של פחד והיסטריה ולעיתים אפילו לראות דמויות מאיימות כשבעצם זה פשוט הדרך של המוח להעיר אותנו.

 

האם זה אומר שיש אצלי אנרגיות שליליות?

מעטות הן הסיטואציות שנבחן אפשרות לאנרגיה שלילית כי לרוב הסיטואציה נובעת מאי שקט, טרדות או מסרים שצריכים להגיע, כדי לאבחן שמדובר באנרגיות שליליות נצטרך לבחון את הנושא על פני תקופה ולא לפי מקרה בודד – גם לא אחת לכמה זמן לא מצדיק או מעיד על כישופים ואנרגיות שליליות.

 

מה עושים כדי להיפתר מזה?

אחד הפתרונות הטובים ביותר היא לנשום לאט, להירגע ולומר כמה משפטים שמרגיעים אותנו כגון: "שמע ישראל…" "חלום טוב חלום שלום" משפטים מתוך תהילים שאת זוכרת "זה רק חלום" (לרציונליים שבינינו) ועוד. השימוש במשפטי הגנה וטיהור עוזרים לנו להרגיע את המוח המפוחד ומחזירים אותנו לשינה עמוקה ושקטה או להתעוררות מלאה.

 

איך תזכרי את זה?

עצם הידיעה על הדבר עוזרת לזכור את הפתרון שלו בעת האירוע עצמו ולכן תהיי בטוחה שכשתגיעי לרגע האמת את תיזכרי בעצה ותרגישי את ההקלה. איך נמנעים מכך מראש? מאחר ולרוב מדובר על תופעה שבה אנחנו חסרות מנוחה או הנשמה שלנו ממהרת לצאת מהגוף אז הפתרונות הכי אידיאליים הם: לא ללכת לישון מאוחר מידי או כשאנחנו כבר עייפות מידי לפתור מריבות או בעיות שמטרידות אותנו לפני השינה אם אפשר לקיים טקס שינה שמרגיע ומכניס למצב עמוק של תודעה לעשות מדיטציה וכל דבר שבעצם יכניס אתכן לשינה שקטה ורגועה – בהתאם למה שנוח לכן!

אני מאחלת לכן לילות יותר שקטים ורגועים

 במידה ואת מצליחה להגיע בסיטואציה הזו לרגיעה את מסוגלת לצאת מכך למסע אסטראלי. (אפשר ללמוד את זה בקורס חלומות)

חומרים מקורס פירושי חלומות שייפתח ב-17.5 מיני קורס של 4 מפגשים מרתקים

לפרטים נוספים על הקורס >>> https://katzr.net/e93ac0

 

נכתב ע"י: יעל צור – מורה, מתקשרת ומומחית לפירושי חלומות במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X