המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

הפתרון לריפוי שלך נמצא בנשימה שלך – על שיטת ריברסינג, נשימה מודעת והריפוי שזו מביא לחייך.

כתבות אחרונות

חפשי באתר

ריברסינג נשימה מעגלית מודעת

הפתרון לריפוי שלך נמצא בנשימה שלך – על שיטת ריברסינג, נשימה מודעת והריפוי שזו מביא לחייך.

אם אגלה לכן שהריפוי הכי עמוק, עוצמתי ומשמעותי קיים מתחת לאף שלכן ובחינם, תאמינו לי?

רוב האנשים לא יאמינו לזה. כי חינכו אותנו שדברים טובים באים במאמץ, שהחיים קשים ושהריפוי רחוק מאיתנו. אך האמת היא שהריפוי נמצא באמת מתחת לאף שלנו – בנשימה.

האם אתן מקבלות את זה שיש קשר בין הגוף, המחשבות והרגשות שלנו?
כיום נמצא במחקרים שיש קשר ישיר בין המחשבות והרגשות שלנו לגוף ולמחלות שיש בו. כי אם אנחנו לחוצות, אז השרירים שלנו יהיו מכווצים, הכתפיים יהיו מתוחות, ואם זה משהו שקורה יום אחרי יום במשך שנים – אז אנו נוטות לפתח מחלה כרונית בכתפיים לדוגמא, יהיו לנו דלקות וכאבים שם ורוב הסיכויים שנחפש את הריפוי באיזה מסאז' טוב ופחות בשחרור המתח שיש לנו בחיים. ולמה? כי הרבה יותר קל ללכת למעסה ולשלם לו כסף ולתת לו את האחריות לפתור לנו את הכאב, מאשר להתחיל לחקור איפה המתח נמצא בחיים שלנו, למה אנחנו מתוחות, מה קרה בילדות שלנו שגרם למתח ועוד.

הרי לכולנו יש סיפורים ודרמה בחיים, אך רובנו למדנו שככה זה החיים – הישרדות. אנחנו מקבלות את זה שעל מנת לשרוד, להרוויח כסף, לגדל ילדים ולשמר זוגיות – עלינו לוותר על חלקים בתוכנו. וככה כולן עושות, לכן זה "בסדר" לוותר על איכות החיים שלנו.

אז האם את רוצה לשרוד או לחיות?
תלמדי לנשום ולחיות דרך נשימה מודעת רייברסינג :

בגלל שיש קשר ישיר בין המחשבות והרגשות לגוף, אנחנו יכולות לעשות שינוי בגוף וכך גם לשנות את הרגשות והמחשבות. אחת הדרכים העמוקות לעשות זאת, זה דרך נשימה מודעת. אנחנו לא תמיד שמות לב לזה, אך דרך הנשימה אנחנו מגיבות לחיים כל הזמן. כשאנחנו מתרגשות, אנחנו נושמות עמוק, כשאנחנו מפחדות, אנחנו עוצרות את הנשימה, כשאנחנו רגועות הנשימה רגועה והפוך. הרבה פעמים אנחנו יכולות לשים לב שכשאנחנו במצוקה – אז אין לנו אוויר ואפילו אנחנו לא יכולות בכוח לנשום. וכשאנחנו בחוויה מרגשת אז אנחנו נושמות עמוק והרבה. הנשימה היא הדרך שלנו להכיל את החיים. הריאות שלנו הם הכלי שלנו להכיל את מה שקורה לנו בכל רגע. הם כמו בלון שככל שיש בו יותר אויר כך אנחנו חוות את עצמנו יותר כנוכחות ומלאות חיים בעולם.

הנשימה המודעות היא המקום שדרכו אנחנו שולטות בנוכחות שלנו במציאות. וזה מתחיל מגיל אפס. כל ילד, כשהוא נבהל, הוא עוצר את הנשימה. אך מה קורה כשנבהלים מאוד? כשיש חוויה שהיא מאוד מטלטלת, כמו הורה שמרביץ? כישלון במשהו שממש רצינו? אכזבה עמוקה?

ברגעים האלה, אנחנו כל כך מכווצות, ולא יודעות איך להכיל את החוויה, שאנחנו פשוט לא במודע מצמצמות את הנשימה שלנו. באותו רגע, הנשימה, שהיתה 100 אחוז, הופכת להיות 95 אחוז. וזה ממשיך בחיים, וכל פעם שאנחנו חוות משהו טראומטי שאנחנו לא יכולות להכיל לבד, או שאין מישהו שיעזור לנו להכיל את החוויה – אנחנו מצמצמות את הנשימה וכך גם את הנוכחות שלנו במציאות שלנו.

וכל פעם שאנו נתקלות בטראומה בחיים שלנו, מעבר ל-להפסיק לנשום, אנחנו צורבות לנו בתודעה אמונה כלשהי. למשל – אסור לי להיכשל, אין למיניות שלי מקום בעולם, לא אוהבים אותי כשאני אנרגטית, אני מסוכנת כשאני שמחה ועוד

ואנחנו הופכות להיות מבוגרות, וחיות את חיינו עם האמונות האלה בלי בכלל להטיל בהם ספק. כי אנחנו מאמינות שהם הכרחיים להישרדות שלנו. אך זה לא כך. הם רק מונעים מאיתנו להיות באמת מי שאנחנו. ויחד עם זה, אנחנו גם לא נושמות. תינוק נושם ברצף, נשיפה אחרי שאיפה, מחובר, עמוק. ומבוגר נושם נשימות רדודות אחת לכמה שניות. וזה רק בגלל שאנחנו מצמצמים את הנוכחות שלנו במציאות, בגלל טראומות שלא יכולנו להכיל.

מהו ריברסינג ומה הקשר לנשימה מודעת?

ריברסינג הוא בעצם נשימה מודעת עמוקה ומחוברת, שבתהליך שלו אנחנו נושמות עמוק ומחוברות במשך כמעט שעה. ומה שקורה זה שאנחנו מחזירות לריאות שלנו את היכולת המקורית שלהם ונושמות מאה אחוז. הריברסינג ( נשימה מודעת ) גם מאפשר לנו להתבונן ולראות את המקומות בחיים שבהם חווינו את החוויה שבה צימצמנו את הנשימה. הרבה פעמים במפגש של ריברסינג עולים בנו חוויות עבר, זכרונות, אמונות וסיפורים שיש לנו שגרמו לנו לא במודע לצמצם את הנשימה שלנו. וכשזה עולה בזמן הנשימה המודעות, אנחנו קולטות שבעצם אנחנו יכולות לשחרר את זה מהמערכת שלנו. אנחנו לא חייבות להמשיך להחזיק באמונה הזאת יותר ושהיא כבר לא משרתת אותנו. וכשזה קורה תוך כדי תרגול של ריברסיג / נשימה מודעת, אז הנשימה עוזרת לנו להכיל את הרגשות שצפים, המוח מלא חמצן ומשוחרר מפחמן דו חמצני, מה שיוצר טבעית חוויה של אופטימיות ועוצמה, שעוזרת לנו להכיל עוד יותר את מה שצף בתהליך.

וכך, במפגש נשימה מודעת ותרגול ריברסיג של שעה – כמעט תמיד יש ריפוי של טראומה מהעבר.

כל מפגש של ריברסינג הוא שונה, יש מפגשים שבהם צפים חוויות עבר שבהם אנו משחררות את הכאב, ויש מפגשים שבהם אנו מתחברות דרך נשימה מודעת לחלקים מאוד רוחניים בנו, פוגשות את האני הגבוה, מרגישות רוגע ואהבה מאוד עמוקה. ויש מפגשי ריברסינג שבהם חווים ממש את הלידה של עצמנו וחוויות מיוחדות אחרות. אין מפגש שדומה לקודמו, וכל מפגש נשימה מודעת הוא ייחודי ומלא ריפוי.

רוצה לבוא ולחוות איתנו רייברסינג?כנסי כאן סדנת רייברסינג

תרגיל ריברסינג ונשימה מודעת:

מתוך דרך חיים של ריברסינג, אתן מוזמנות למצוא רגע של שקט ולנשום עמוק כ-10 נשימות מהאף ולראות מה קורה לגוף שלכם. להקשיב לו ולראות מה עולה ומתפשט בגוף שלכן מתוך נשימה מודעת.
קחי איתך את התרגול הזה כטיפ לחיים מתוך דרך החיים של הריברסינג

נכתב על ידי אריאל גלילי – מורה לריברסינג וקורס העצמה במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X