המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

איבחון פסיכולוגי דרך כפות הידיים -על כירולוגיה והחיבור אל המוח

כתבות אחרונות

חפשי באתר

על כירולוגיה והקשר לאבחון פסיכולוגי

על כירולוגיה והחיבור אל המוח

כבר מגיל מוקדם, כאשר התחלתי לעבוד עם כל הידע שלמדתי מאבי שעסק בכירולוגיה, קראתי בכף ידיו של אחד מחבריי וראיתי ופטנציאל גבוה לבעיה בריאותית משמעותית. במקביל, הצלחתי גם לראות את פוטנציאל ההתגברות הפיזית לאותה בעיה בריאותית אשר ראיתי. למעשה, בכירולוגיה לא ניתן לחזות את העתיד אבל כן ניתן לאבחן מגמות כמו גם חולשות שעלולות להתפתח לבעיות פיזיות בגוף שלנו.

כמובן  שבזמן הייעוץ הרגעתי את חברי הטוב, ועדכנתי אותו כי אני רואה היחלשות פיזית אך איתה גם תגיע התחזקות נפשית ורוחנית. אז היינו צעירים ובשיא כיאה לגילנו וכן המסר עבר אך מבלי שחברי הטוב הצליח להתחבר לנאמר.
לקחו כמעט 10 שנים, עד שיצר איתי קשר אותו בחור. הוא נשמע נסער ואמר לי "אני חייב לדבר איתך…"

קריאת כף היד ותורת הכירולוגיה בכלל קיימת כבר מ-3000 לפנה"ס, זו הועברה מדור לדור בתרבויות עתיקות בהודו, טיבט, סין, פרס, יוון העתיקה ומצרים. בשנות ה-70 מספר פסיכולוגים קליניים מוערכים החליטו להתחיל לבדוק תורה זו ולמרבה תדהמתם גילו כי הכירולוגיה מדויקת להפליא, מעבר לסקרנות הנובעת מהגדרה של מיסטיקה העוברת מפה לאוזן, והחלו לבצע מחקרים אמפיריים אשר העמידו את אמינות השיטה למבחן.

אריסטו הפילוסוף היווני השתכנע: "קח עצה מקווי כף ידך והם ידריכו אותך בכל."
כיום קיימים מחקרים רבים אשר מעידים על כך שקיים קשר ישיר בין פעילות מוחנו לבין המתרחש בכף היד, וניתן אף לראות כיצד פעילות המתרחשת במוח מקבלת ביטוי  בצורה סיסטמתית בקריאת כף היד.
בזמן הריון ובמהלך השליש השני, כאשר מתחילה התפתחות קליפת המוח של העובר, צומחת השלוחה התאית שתהפוך לגפיים עליוניות, זאת אומרת כפות הידיים. אם כך ניתן להתייחס, אל הידיים כאל שלוחה של המוח אשר מתפתחת כמעט בו זמנית עוד בעדנו בבטן. למעשה הידיים הופכות למפת דרך בעלת כל המידע הגופני החיצוני למתרחש במוח, הקשר שבין המוח לכף היד ממשיך להתקיים לאורך כל חיי האדם וכפי שהמוח ממשיך להתפתח גם קווי הידיים משתנים ומפת חיינו משתנה.

מתוך הבנה זו, ומחקרים רבים שנעשו בתחום בין השאר באוניברסיטת בר אילן. נקבע דיוק מדהים! של למעלה מ- %82 לשיטת כירולוגיה (לקריאת כף היד בשמה המוכר יותר), מעבר לכל אבחון פסיכולוגי מסורתי! אך זהו אינו הפרמטר היחיד, ישנם פרמטרים רבים ומגוונים נוספים אשר תורמים לאבחון המדויק הזה לקיים כפי שהוא. ובפועל עוד לפני שהמאובחן מתיישב על הכיסא ומתחיל את השיחה, האבחון מתחיל. העיניים של המטפלת עוברות על שפת הגוף של המטופל ועל כפות הידיים שלו, בין אם הוא מדבר עם הידיים ובן אם לא. הידיים אפילו יכולות להיות מונחות לצדי גופו או משולבות מאחורי גבו. אפילו לחיצת היד הראשונית בין המטפלת למטופל תורמים הרבה מאוד מידע. יתרה מכך אפילו שיער הגוף, הכמות ועובי מלמדים על אופיו של המטופל, על הנקודה בה הוא נמצא בחייו, על פוטנציאלים והכישרונות שלו בכל אחד ואחד מהמישורים השונים של חייו. בכירולוגיה ניתן גם לבחון את היעוד ואת הדרך למימוש, את החסמים שלו, ומה הם דפוסי ההתנהגות שעליו לטפל ולעבוד עליהם, היחסים שלו עם אנשים אחרים, איזה סוג מקצוע הכי מתאים לו, ועוד.

קיימים יתרונות רבים לאבחון באמצעות כירולוגיה , הנה שניים מהם אשר הופכים את הכירולוגיה לשיטת האבחון העוצמתית ביותר:

  1. הכירולוגיה מאפשרת גישה ישירה לתת מודע על ידי זיהוי צלקות נפשיות ורגשיות אשר השפיעו על המטופל בחייו
  2. הכירולוגיה מאפשרת לבחון את המטופל ללא כל צורך שזה יציג את עצמו, ובפועל על ידי קריאת כף היד ניתן לראות את האמת הבלתי מעורערת.

ניתן לומר שהגדולה המנצחת של הכירולוגיה היא בזיהוי מערך היכולות המולד שיכול להביא לידי מימוש והגשמה, ובחיבור בין דפוסי התנהגות ותבניות גישה בהווה למקורות היווצרותם, מה שמקל על אופן הטיפול והשינוי במציאות החיים. התוצאות של הטיפול ושינויים אלו מאפשרים לאדם להרגיש כבר באותו רגע בו מתקיים האבחון את התובנות ואת הרכבת ה"פאזל" של חייו. עצם העלאת המודעות של האדם גורמת להקלה ולהטבה רבה במצבו.

כשאני מזדהה ככירולוגית בפני אנשים, אני מוצאת כי שאלה שמטרידה רבים היא "מתי אני אמות"?. ואז אני שואלת, אם היינו יודעות מראש כמה זמן נשאר לנו לחיות, האם היינו מתכננות את שארית חיינו בצורה הטובה ביותר?
זוכרות את הבחור מתחילת המאמר? אחרי 10 שנים שלא דיברנו, קיבלתי ממנו שיחה מפתיעה , הוא אמר לי בשיחה שכבר אז הוא ידע בדיוק מהו המקצוע שעליי לבחור בחיי וכן סיפר לי על כך שגילו בגופו בעיה בריאותית במעיים, מצב כרוני חמור אשר דורש ניתוח דחוף, ובנוסף, שינוי קיצוני בתזונתו ואורח חייו.
הוא ציין בפני, כי למרות שלא דיברנו על כך הוא זכר את האבחון באמצעות כירולוגיה עוד מגיל 15, ורק עכשיו התבהרה לו הקריאה בכף היד בעקבות החולשה הפיזית שניתן היה לראות בידיו כבר אז.

כיום הוא אכן התגבר על המחלה, מרגיש מחוזק ומצליח לחיות איתה בשלום.

לסיכום, יש לנו שליטה והשפעה רבה על המתקיים בחיינו, והיא מתגברת ככל שאנחנו מרחיבים את מעגלי התודעה ומרכיבים את הפאזל שלנו ושל מי שנולדנו להיות ובזכות הכירולוגיה אנו יכולים להבין, להתחבר וללמוד.

נכתב על ידי דנה אחיטוב, כמאמנת אישית המתמחה בכירולוגיה ככלי אבחון להכוונה וייעוץ.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X