המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

על יוגה תרפייה מהי ואיך היא עוזרת לאיזון גוף נפש

כתבות אחרונות

חפשי באתר

יוגה תרפיה

על יוגה תרפייה מהי ואיך היא עוזרת לאיזון גוף נפש

רובנו מכירות את היוגה משיעור הסטודיו בחדר הכושר אבל יוגה היא דרך רוחנית המבוססת על תורה בת אלפי שנים שמקורה בהודו. היוגים העתיקים אבחנו בדייקנות, הרבה לפני הפסיכולוגיה המודרנית, שלמרות שכולנו עסוקים במרדף אינסופי אחר האושר  – בזוגיות, במשפחה, בקריירה – הסבל נותר חלק בלתי נפרד מחיינו. 

הדבר המדהים הוא שהמפגש עם הסבל הוא גם נקודת ההתעוררות שלנו. הכאב הבלתי נסבל באותה נקודת שפל בחיינו הוא לרוב גם נקודת ההתחלה במסע אל עבר המשמעות. אני פגשתי את היוגה לפני 14 שנה כשאיבדתי את הראייה. הכאב נכח בחיי עוד קודם אבל הרגע הזה של אובדן הראיה היה רגע של הארה שבו הבנתי שלא אוכל להמשיך באותה דרך, שאין מנוס משינוי. וזה מה שמשותף לכל המטופלים שמגיעים אל הטיפול ביוגה תרפיה. כאב שמאלץ אותנו לבחור בשינוי.

 

איזון גוף נפש על ידי יוגה תרפייה

היחוד בטיפול ביוגה תרפיה הוא בגישה ההוליסטית המשלבת גוף-נפש-רוח. היוגה תרפיה רואה את הבריאות והשאיפה לבריאות כמצב טבעי של המערכת. כולנו נולדנו עם הפוטנציאל להיות בריאים אבל הבריאות שלנו היא תוצר של התנאים שאנו נותנים לקיומנו. לא משנה כמה זמן היינו חולים או באיזה מחלה, מרגע שיש רצון להבריא ומרגע שניתנים התנאים המתאימים, הגוף שלנו ינוע אל עבר בריאות. התנאים האלה הם אינדיבידואלים, מה שנכון לי לא בהכרח יתאים לאחר, אז איך אפשר לדעת?

 

טיפול באמצעות מיינדפולנס והקשר שלנו לתרפייה ביוגה

היוגה תרפיה מכירה בהשפעה של ההכרה שלנו – הרגשות, מחשבות, דפוסי חשיבה והתניות – על הבריאות הפיסית והנפשית שלנו. מאחורי מחלה של הגוף יושב כאב נפשי ולהפך. למשל, אדם הסובל ממחלה כרונית הכרוכה בכאב רב מוצא את עצמו מתמודד עם קושי נפשי, תחושת יאוש, דיכאון ואובדן ערך החיים. לעומתו אחר מתמודד עם מתח וחרדה וגופו מפתח מחלה דלקתית של מערכת העיכול. 

הטיפול במיינדפולנס משתמש בטכניקות של מודעות הלקוחות ממסורת היוגה כדי להתמודד עם ההשפעה ההרסנית שיש למחשבות כפייתיות, ביקורת עצמית, שיח שלילי והצפה רגשית על הבריאות שלנו. כלים אלה גם מסייעים לנו לשפר את ההקשבה אל הגוף ולהביא מודעות לפעולות שלנו. למשל במקום דיאטות אינסופיות המזינות ביקורת עצמית וחווית כשלון, תהליך של מיינדפולנס לאכילה מודעת מסייע להביא מודעות ויציבות לאכילה.

הפסיכותרפיה הרוחנית המבוססת מיינדפולנס רואה באדם ישות שלמה ובריאה. המטפל אינו מרפא משום שהמטופל אינו חולה, תפקידו הוא לסייע לאדם למצוא את התנאים המתאימים להחלים את עצמו.  

 

למה יוגה תרפייה עוזרת לריפוי ואיזון רגשי

התחום של מיינדפולנס הפך למוביל במחקרי המוח בשנים האחרונות. מסתבר שלתרגול של מדיטציה בחיינו יש השפעה מיטיבה כמעט בכל אספקט שנבדק. קשב וריכוז, זכרון, יכולת קוגנטיבית, שיפור מערכות יחסים, ויסות כאב וכן, אפילו תחושת האושר נמצאו בקורלציה לתרגול מיינדפולנס.

הטיפול ביוגה תרפיה מתאים למי שמתמודד עם מחלות של הגוף כגון מחלות אוטואימוניות, מחלות דלקתיות של מערכת העיכול, כאב כרוני, כמו גם למתמודדים עם מצוקה נפשית, מהתקפי חרדה או דכאון, דרך הפרעות באכילה ועד פוסט טראומה. 

מודעות היא כלי עוצמתי לשינוי בחיים. 

 

גוף נפש רוח ויוגה תרפייה

ענף שלם ביוגה תרפיה עוסק בהתפתחות רוחנית, מימוש הפוטנציאל והגשמת התכלית. עבור אלה בינינו שמחפשים משמעות מציעה היוגה תשובה לשאלות קיומיות. מי אני? מדוע יש סבל בחיי?  מהי התכלית לקיום שלי בחיים האלה? וכיצד אני פוגשת את הקארמה שלי?

אל הטיפול ביוגה תרפיה מגיעים מטופלים שניסו ומכירים את ההשפעה של היוגה על הגוף והנפש או כאלה שניסו הכל ולא מצאו מזור. 

סיגל כהן – פסיכוטרפיסטית רוחנית ומטפלת במינדפולנס ויוגה תרפייה רוצה לקבוע פגישה? כנסי לעמוד המטפל שלי כאן>

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X