המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מודעות רוחנית והעצמה – הדרך שבין רוחניות התעוררת והעצמה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

מודעות רוחנית והעצמה

יצא לך פעם להרים מבט מחיי היום יום שלך, או סיטואציה רגילה וטבעית, ולהביט סביבך או על עצמך?

להביט על מה שאת עושה ועל החיים שלך? לקחת רגע ולבחון את המקום שאת נמצאת בו?

האם יצא לך אי פעם לחשוב – האין מעבר לכך? האם זה כל מה שיש?

ואם כן – האם זה משך אותך להתעורר ולחפש את ה"יותר" הזה?

מודעות רוחנית היא תהליך, היא מסע מרתק שאדם בוחר לפסוע בו מתוך מקום של רצון בשינוי והבנה שהחיים זה לא התנהלות בתוך תבנית מחושבת ומוכתבת, מודעות רוחנית היא ההבנה שיש כאן מעבר למה שלמדנו עד כה והרצון להתחבר, לגעת ולדעת יותר. מודעות רוחנית היא המחברת אותנו לרוחניות והעצמה.

כשאנשים אינם נמצאים במסע רוחני, הם רואים לנגד עיניהם את הרוחניות כמקום מפלט, יציאה מהמציאות לאזור נוחות של ראיית העולם כמקום חיובי, בניית עולם מחשבות וערכים חיוביים, חיפוש אחר אור ואהבה ונוחות מסוימת כשבעצם, התפתחות רוחנית היא לא פשוטה, ואף הרבה פעמים גובה מחיר גדול מאיתנו, אך הרווח מאידך מתעלה על המאמץ ומביא אותנו לתחושת סיפוק והעצמה אמיתית.

מודעות רוחנית משילה מעלייך את האשמה החיצונית: "אכלו לי, לקחו לי, עשו לי, קרה לי, למה לי, מה עשיתי ועוד…" מודעות רוחנית סובבת את המקום שמתבונן החוצה כלפי פנים ומעניק לך את הכוח לקחת אחריות על עצמך ועל מה שאת עוברת בחייך ומכאן נוצר החיבור שבין רוחניות והעצמה.

המודעות הרוחנית מביא לשינוי פנימי תודעתי והתעוררות עמוקה

כשאנחנו מתחילות מסע של התפתחות רוחנית אנחנו נחשפות להשפעה של המחשבות שלנו, של המילים והמעשים שלנו על המציאות של חיינו, אנחנו מפסיקות להסתכל על העולם בעיניים בוחנות ומאשימות "מה עשיתי שזה מגיע לי…" ומתחילות להסתכל עליו בעיניים בוחנות פנימה שאומרות "מה עשיתי שהבאתי את זה על עצמי", אנחנו לומדות לקחת אחריות מעשית ופעילה על היבטים שונים בחיינו, אנחנו לומדות כי הכוח ליצירת המציאות שלי היא שלי בלבד, לקיחת האחריות היא המפתח לשינוי המציאות אבל היא לא פשוטה, להבין שכל מה שקורה לי בחיי הוא השלכה של האמונות והמחשבות והמעשים שלי, הבנה כי המציאות שסביבי נבנתה על ידי ואין לי למי לפנות לשינוי אלא רק לעצמי מעמיד אותנו במקום שדורש הקרבה – שחרור של הישן, עבודה פעילה – בחינה ושינוי של ההתנהלות שלנו

ואמונה – כי השינוי דורש כניסה לרבדים עמוקים והתהליך ארוך ולא תמיד קל ומהיר.

מודעות רוחנית היא הכלי של רוחניות והעצמה שבעזרתו אנחנו מחוללות שינוי, קודם כל אישי בחיינו ולאחר מכן שינוי בסביבה שלנו, היא מאפשרת לנו לראות ולהבין שלא רק אנחנו אחראיות לעולם שלנו אלא כי כל אחד מסביבנו גם אחראי לחייו, אחד הצעדים הראשונים היא הרצון "לעזור" לכל העולם, להעיר למודעות הרוחנית עוד אנשים ולהביא אותם לאותה דרך שאנחנו פוסעות בה, לתת להם את כוח המודעות ואתו את השינוי בחיים, אבל יחד אתו מגיע גם השיעור שמלמד אותנו שלא כל אחד רוצה או מוכן להתעורר, להיות מודע, לא כולם מעוניינים לקחת את המושכות והאחריות לידיים, כי אז זה אומר – שמה שרע לי בחיי יצרתי לעצמי, ואיך יכולתי? איך יכולתי להביא את עצמי לנקודות שפוגעות בי? וההכרה הזו אינה פשוטה, היא דורשת מאיתנו להבין שיש לנו כוח אינסופי בידינו ופגיעה בעצמי זה מה שעשינו אתו.

יחד עם המודעות הרוחנית מגיעה ההבנה כי עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. בנו קיים הכוח לשנות את כול עולמנו אך גם האחריות  על מעשינו ועל כול אשר מתרחש בחיינו.

ההתפתחות הרוחנית מתחילה ומתעוררת משאילת שאלות, היא מתחילה במקום בו אני עומדת לנוכח התשובות שאני מקבלת והבנה שזו לא האמת, שיש מעבר, ויציאה לחיפוש מעמיק, חיפוש פנימי.

נכון שזוהי דרך לא פשוטה אבל התמורה בעדה מעניקה לך כוח לשפר את חייך, מעניקה לך יכולת הכלה וקבלה של האחר ודרכו, מעניקה לך את האפשרות להעצים את עצמך ואת הסביבה שלך, ממקום של זרימה עם נסיבות החיים למקום של השפעה ושיפור חייך וחיי הסובבים אותך.

רוצה לקרוא עוד? יכנסי למאמר שלנו – למה אנשים מעצבנים אותנו?! על מודעות עצמית והעצמה רוחנית

יעל צור – מורה לתקשור, ראש הסגל המורים במכון ללימודי רוחניות

יועצת אישית וזוגית,תקשרת ומלווה בתהליכי חיים.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X