המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מה בין נומרולוגיה להפרעות קשב וריכוז?

כתבות אחרונות

חפשי באתר

הורים לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתמודדים מדי יום עם השלכות הבעיה על חיי הילד, אך גם על חיי המשפחה המורחבת. מוקד אחד של הסתגלות והתמודדות הוא האחים הקטנים או הגדולים של אותו ילד שאובחן כבעל בעיות קשב וריכוז והוא מעסיק את ההורים לעיתים לא פחות מההתמודדות עם הילד עצמו.

אחים לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתמודדים עם קשיים רבים. ביניהם הקושי להבין את הביטויים השונים של בעיות הקשב והריכוז. הם לא מבינים את ההתנהגות, הם אינם יודעים כיצד להתמודד עם השלכות התופעה והם לעיתים מעדיפים לבודד את הילד, להתרחק ממנו או לפתח אליו אנטגוניזם. ההורים מתמודדים עם הצורך והרצון לשמור על האחים קרובים, מבינים ומכילים. האם נומרולוגיה יכולה לסייע?

בושה, כעס ועוינות מתפתחים לאורך זמן

אחים לילדים שאובחנו כבעלי בעיות קשב וריכוז מתמודדים מהרגע הראשון עם קשיים רבים. לעיתים רבות הם מפתחים לאורך השנים עוינות קשה אל אותו ילד, שאינה תורמת כמובן להתמודדות המשפחתית עם המצב. הם רואים כיצד ההתנהגות הלא מובנת לעיתים של אותו אח פוגעת בהם בחיים המשותפים בבית, בבית הספר או בגן המשחקים. הם מפתחים רגשות קשים ביניהם רגשות של בושה, עוינות, חוסר יכולת להכיל ולהבין ולעיתים גם שנאה.

על אף שמדובר ברגשות שליליים מאד, הם גם רגשות מובנים. האחים מתמודדים עם סיטואציות שהן לעיתים לא נעימות לילדים. מהצורך להסביר מדוע האח מתנהג כפי שהוא מתנהג, מבושה להביא חברים הביתה או לקחת את האח איתם לפעילויות מחוץ לבית.

במקרים רבים ההורים אינם יכולים להסביר בצורה בהירה מהי הבעיה ולכן האחים אינם יודעים מה קורה. כתוצאה מכך הם מפתחים עוד רגשות שליליים ומעדיפים פעמים רבות להתרחק מהאח, לבודד אותו או פשוט להתעלם ממנו.

סיוע לילדים עם בעיות קשר וריכוז באמצעות נומרולוגיה

רצון עז לגונן על האח ללא הצלחה

אתגר נוסף בו נתקלים אחים לילד בעל בעיות קשב וריכוז הוא הניסיון לגונן עליו מפני תגובות והעלבות. הורים רבים עושים את הדבר הנכון ומשתפים את האחים כבר מגיל צעיר במהות הבעיה. הם לא יוצרים הרגשה של סוד ותעלומה אלא מבהירים לילדים מהי הפרעת קשב וריכוז, כיצד היא באה לידי ביטוי, האם הילד יכול לשלוט עליה ואיך אפשר להקל עליו.

כתוצאה מהשיתוף הזה, שעדיף כמובן על הסתרה וניחוש, אחים רבים מפתחים מנגנוני הגנה על אחיהם. הם מנסים לגונן עליו בכל דרך מתגובות לא נעימות, העלבות ומבוכות. באופן טבעי הם לא תמיד מצליחים לגונן על הילד ולעיתים הופכים את עצמם לשותפים לסיטואציה, מה שמשפיע גם על מצבם הרגשי.

כיצד מתמודדים עם האתגרים?

חשוב להבין שמי שצריכים לכוון, לתת כלים ופתרונות ולהסביר את המצב בצורה הנכונה הם ההורים. הדרך הטובה ביותר לשמור על המשפחה מכילה, מבינה ושמחה היא לקבל ליווי מקצועי של מטפל מתמחה, שיוכל לטפל לא רק בילד עצמו אלא גם בהורים ובאחים וללוות את המשפחה כמשפחה.

נומרולוגיה יכולה לבוא כעזר במצבים מסוימים. באמצעות אבחון נומרולוגי, ניתן לזהות עיתויים קריטיים בחיי הילדים, שיכולים להביא לנקודת מפנה, ולכוון את הילדים, ובעצם את כל בני המשפחה, בפרשות הדרכים הרבות שהם ניצבים בפניהן. ע"פ הנומרולוגיה, כל אחד מגיע לעולם עם ייעוד מסוים אותו עליו להגשים. הנומרולוגיה מאפשרת לזהות את העיתויים שעלינו לנצל, ולכוון אותנו בדרך הנכונה שבה עלינו לצעוד, על מנת להתקדם עוד צעד אחר לעבר הייעוד שלנו. המפה הנומרולוגית היא, אם כן, מדריך שלנו למסלול החיים הנכון עבורנו.

מעוניינים לגלות עוד אודות תורת המספרים וכוחה בהכוונת חיינו? לפרטים אודות קורס נומרולוגיה, צרו קשר בטופס יצירת קשר באתר, או במספר הטלפון 054-7701538.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X