המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מהי העצמה אישית ואיך זה עובד? דרך סיפור חיים

כתבות אחרונות

חפשי באתר

העצמה אישית דרך איזון

על העצמה אישית הכי קל לי לספר דרך סיפור חיי.

מאת אריאל גללי –  מלווה תהליכי צמיחה והתפתחות דרך אותנטיות ונשימה, ליחידים, זוגות, קבוצות ועסקים

אני זוכר את עצמי לפני 15 שנה כאדם מאוד חסר ביטחון… הייתי רואה אנשים שעפים על עצמם ולא מסוגל בכלל לדמיין את עצמי בנעליים שלהם. אני זוכר את הקנאה כלפיהם ואת האשמה שהייתי חש כל פעם שרציתי לעשות משהו ולא עשיתי. אני זוכר את השיפוטיות שהייתה לי כלפי האנשים "המצליחים" איך הייתי מחפש למצוא אותם טועים, מפשלים… רק להוכיח לי שהם גם "שרוטים" איפשהו…

אבל תמיד תהיתי, למה יש בתוכי עיסוק בהצלחה של אנשים אחרים? למה אני מרגיש כמיהה למשהו אחר שהוא לא אני? ולמה אני אומלל וסובל בגלל זה? ……

הדרך על העצמה אישית דרך חיפוש עצמי:

ואז הבנתי שהסבל שלי מתקיים כשאני מתנגד למציאות. כל פעם שיש פער בין המציאות שלי לבין מה שאני רוצה שהיא תהיה אז הייתי סובל. אז התחלתי לבדוק עם עצמי את הפער הזה. וגיליתי שיש בתוכי הרבה פערים בין הרצון לריצוי.

כך גיליתי שיש בתוכי 2 קולות – כל של ריצוי וקול של העצמה אישית

כך גיליתי,  שיש בתוכי 2 קולות – הקול של הרצון הפנימי (קולה של העצמה) והקול של הריצוי החברתי. ובעבר, הקול המרצה היה מאוד חזק והאפיל כמעט תמיד על הקול של הרצון, אך בגלל שהרצון הוא המהות הפנימית שלי והעוצמה שבי, הייתי סובל. כי כשריציתי אחרים לא באמת עשיתי את מה שאני רוצה ולא הגעתי למקומות שאני באמת רוצה להגיע אליהם. וכל פעם שרציתי לעשות את מה שאני רוצה, פחדתי פחד מוות לעשות משהו שעלול לגרום לחברה מסביבי לא לאהוב אותי. ולכן הייתי עסוק בריצוי.

בשבילי העצמה אישית זה ההכרה בפער בין הרצון לריצוי

בשבילי העצמה אישית זה ההכרה בפער בין הרצון לריצוי והתהליך שבו אני מצמצם את הפער ביניהם. לא כי אני שם לעצמי מטרות ויעדים ומקרב את הרצון לריצוי, אלה הפוך, אני מעצים את עצמי, מוצא מה גורם לי להרגיש עוצמה, ומקרב את הריצוי לרצון. ככל שאני יותר מרגיש עוצמה מעצם קיומי להיות עצמי, בלי שום תלות בסביבה, כך אני משחרר את הצורך לרצות ולחפש את האישור על מי שאני מהסביבה. זהו המפתח להעצמה אישית.

העצמה אישית זה מסע יום יומי. כל יום אני מגלה עוד מקומות שבהם אני מרצה, לפעמים הם מקומות גדולים, לפעמים קטנים. לפעמים זה מקום שאני מכיר כבר שנים, וכל יום אני משחרר בו עוד שכבה, ולפעמים אלה מקומות שבתהליך אחד עמוק אני משחרר לתמיד.

כבר שנים משחרר ומצמצם את הפער בין הרצון לריצוי, ואחד הכלים הכי עוצמתיים שעזרו לי זה ריברסינג, שזה תהליך ריפוי דרך נשימה מעגלית.

לאיפה העצמה אישית הביאה אותי היום:

היום אני מהאנשים האלה שהייתי מקנא בהם. אני חווה את עצמי כבעל ביטחון עצמי עוצמתי. וזה תמיד מרתק אותי, כי שנים הייתי שיפוטי מאוד כלפי העוצמה הזאת, פחדתי שכשאדם מרגיש עוצמה אז זה בא על חשבון אחרים. כי אדם עוצמתי מקבל הרבה יחס ותשומת לב. אנשים רוצים להיות בקרבתו, רוצים את האהבה והתובנות שלו. וזה מאוד הרתיע אותי, כי חששתי שכשמגיעים למעמד הזה אז כבר לא אכפת מאנשים. אך אני רואה שלמרות העוצמה והביטחון שיש בי, אני עדיין אני. עדיין מלא באהבה לכל אדם שאני פוגש, עדיין רגיש, פגיע, סקרן ויודע שאני תמיד בתהליך כל הזמן.

בנוסף לריברסינג, כלי שמאוד עוזר לי זה אותנטיות, להיות מאה אחוז כנה עם עצמי ועם הסביבה. שזה אומר שהיום אני יודע שכל מה שעובר בתוכי, כל מחשבה, רגש, אינטואיציה ותגובה לסביבה היא מדויקת. העוצמה שלי נובעת מזה שאני יודע שאני נביעה מדויקת שכל הזמן יודעת מה נכון ברגע הזה. וכל מה שיש – זה הרגע הזה.

זהו סודה של העצמה אישית בחיי.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X