המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

טוטם הזאב – כוחה של הנאמנות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

טוטם הזאב מסמל את כוחה של המאמנות, הגנה ושמירה, הטקסיות והרוח.

בניגוד למיתוסים שונים המוכרים לנו ולאגדות הילדים בהן מופיע הזאב כדמות מרושעת ומניפולטיבית, שוייך הזאב בתרבויות הקדומות לחמלה ונתינה (כמו במקרה של הזאבה המפורסמת שהניקה את התינוקות שייסדו את רומא העתיקה).
הקלטים ראו בטוטם הזאב כטוטם אשר מחובר לאנרגיית הירח ובאסיה האמינו כי הזאבים (כך גם האנשים שמשמש להם טוטם הזאב) שומרים על המעברים אל העולמות שמעבר לעולם שלנו ועל שערי גן העדן.
המיתולוגיה הנורדית מציגה את הזאב כסמל של ניצחון והיא היתה החיה עליה רכב אודין אל שדות הקרב ובתרבות האינדיאנית הוא נחשב כחיה המשוייכת לראיית הנסתר ולמיסטיקה באופן כללי.
כמו כן, ענידה של שן זאב נחשבת לקמע הגנות חזק מאוד בקרב תרבויות שונות.

מכאן למי שהזאב משמש לו כטוטם, נחשב לאדם בעל הגנה גדולה. 

הזאב (למרות מיתוס הלא מדוייק של "הזאב הבודד") הינו חיה חברותית בעל נאמנות חזקה מאוד ללהקה בה הוא חי. אנשי טוטם הזהב, הינם אנשים בעלי שנותנים חשיבות גדולה מאוד למשפחתם, נאמנות בעבורם הינו ערך עליון עליו כולם מחוייבים.  נאמנות זו משתקפת גם בזוגיות, הזאב הוא חיה מונוגמית אשר מבלה את כל ימיה עם בן/בת זוג אחד/ת ולכן טוטם הזאב מעודד אותנו לבחון את חיי הזוגיות שלנו לעומק ולבדוק האם אכן אנו חולקים את חיינו עם האדם הנכון – זה שנרצה לחיות לצידו "לתמיד".
הוא נחשב לחיה אשר נוהגת לפי "כללי הטקס" ברורים וידועים מראש ושומר על המבנה ההירכי של הלהקה בה הוא חבר. לכל אחד מהזאבים יש את המקום שלו ואת התפקיד שלו וכך נשמר הסדר בתוך הלהקה והיא מצליחה לתפקד ולדאוג לכל חבריה.
אולם, ידיעת המקום שלהם בלהקה לא הופכת אותם לחיות חסרות אופי ו"נגררות" משום שלכל זאב וזאב בלהקה יש את הייחודיות שלו, את התפקיד המוגדר שלו ואת החשיבות שלו כדי שהלהקה תצליח לתפקד כראוי.

הזאב, באופן מופלא, מצליח לתקשר עם זאבים אחרים בצורה מדוייקת מאוד בעזרת יללות, הינף זנב ותנועות גוף שונות מה שבא ללמד אותנו שלא תמיד צריך מילים כדי להסביר את רצונותינו וצרכינו בצורה ברורה לסביבה.
תכונה נוספת שהזאב בא ללמד אותנו היא יצירת קשר עמוק ונקי עם הסובבים אותנו – כלומר, הוא מעודד בנו את היכולת לסמוך על הדרך בה אנו רואים את הסובבים אותנו ולהאמין שאנו אכן רואים אותם בבהירות ובצורה נכונה ומדוייקת – גם כאשר הם מנסים להסתיר את ה"אני האמיתי" שלהם.

אם טוטם הזאב הופיע בחייכם:

כנראה שהגיע הזמן להפיח רוח חדשה בדרך בה אתם צועדים, לבחור בשביל חדש בו לא צעדתם בעבר או לצעוד שוב בשביל בו צעדתם ולא הצלחתם להגיע אל המטרה שהצבתם לעצמכם – סמכו על הזאב שהוא ישמש לכם כמורה דרך וכי הפעם תצליחו להגיע אל המטרה שהצבתם לעצמכם.
לזאב חוש שמיעה מצויין ולכן כאשר הוא מגיע אל חיינו כחיית טוטם או כמלווה רוחני, בעצם מבקשים מאיתנו ללמוד להקשיב למחשבות הפנימיות שלנו, לתת להן יותר מקום בחיינו ולנצל את האינטואיציה החזקה שלנו לטובתנו.

שאלות שטוטם הזאב עשוי לעמת אותנו מולן יהיו:

האם אנו מצליחים להבהיר לסביבתנו הקרובה את הצרכים והרצונות שלנו?
האם אנו נאמנים לעצמנו ולסביבתנו הקרובה?
האם אנו מבלים מספיק זמן איכות עם עצמנו ועם הקרובים לנו?
על מנת להתחבר לזאב כחיית טוטם ניתן לצפות בסרטי טבע על זאבים, לקרוא להם למדיטציות שלנו, לרכוש פסלון של זאב או לענוד תליון או שן זאב על צווארנו
(אצלי זה על עגיל :* ולא, לא עוקרים להם שיניים עבור תכשיטים – הן נושרות מעצמן מזאבים צעירים ששיניהם מתחלפות!)

*תכנים מתוך סדנת זום – מסרים מהחיות *

נכתב ע"י אורנה רבין – מתקשרת, מטפלת אנרגטית, מנחת סדנאות בנושאי רוחניות והתפתחות אישית ומורה לאקסס בארס במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X