המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

הלילה הארוך ביותר בשנה והקשר שלו לחג החנוכה וחגי האורות ברחבי העולם

כתבות אחרונות

חפשי באתר

הלילה הארוך בשנה

ככל שהחורף מתקרב אלינו, הולכות ופוחתות להן שעות האור והן מפנות את מקומן ליותר שעות של חשיכה ובכך מתקרב לו הלילה הארוך ביותר בשנה

ממש "באמצע החורף" (שאצלנו מגיע באיחור בניגוד לאירופה למשל שבחלקה כבר מזמן מושלגת) מתעוררת השמש שוב לחיים ומתחילה לצבור מחדש את הכוח הקדום שלה ויחד איתה מגיעה ההבטחה  שהאור, והחום שמגיעים עימו יחזרו שוב אל חיינו ויפיחו בו חיים מחודשים.
יום זה של "אמצע החורף" והלילה הארוך ביותר בשנה נקרא גם יום היפוך החורף או באנגלית – Winter solstice והוא נחגג ברחבי העולם ב 21.12 – היום בו הלילה הוא הארוך ביותר בשנה ואשר לאחריו הלילות מתחילים להתקצר.

במסורת היהודית אנו חוגגים בתקופה זו את חג החנוכה – חג של אור, פרסום הנס והדלקת נרות, ניסים גלויים ומתנות. הסקנדינבים הקדומים היו חוגגים את הלילה הארוך בשנה בארוחות ובשתייה, מנהגים של הענקת מתנות, שבועות ונדרים לקראת השנה החדשה והבערת גזע-עץ היול, גזע עץ אשר קושט טרם הכנסתו לאח הביתית, היו חלק ממנהגי החג, כדי לחגוג את הבטחת שובו של האור גם השנה.

בתרבויות השונות, המיתוסים מספרים על אודין הנורדי אשר רוכב על סוסו האגדי – ואשר הפך במרוצת השנים ל"סנטה קלאוס" הרוכב במזחלת איילים ומחלק מתנות. בזמן זה של השנה, כאשר אנו חוגגים את "לידתה מחדש" של השמש – נמצא כי האנרגיות מתאימות מאוד למצוא את הדרך להאיר ולהעצים את האור שבתוכנו.

רוצה להצטרף אלינו לסדנה מלאת אור מיוחד לחג? בואי ללמוד לעבוד עם אור נרות בסדנאת עבודה עם יסוד האש

כדי להתחבר לאנרגיה המיוחדת של התקופה הזו, ניתן לקשט את הבית באיצטרובלים ומחטי אורן אשר הינם עצי עד – כלומר עצים שאינם "מתים" בחורף אלא מסמלים צמיחה תמידית ולבלוב קבוע. אצלנו בבית, אנו נוהגים לצאת לאסוף ענפים עם מחטי אורן ואיצטרובלים קטנים שבוע לפני התאריך והם מכניסים לבית ריח נפלא של חורף וצמיחה.
הבערה של שרף אורן על גחל של נרגילה (שרף אותו ניתן לגרד מכל עץ אורן שנמצא בסביבה. חפשובצד שפונה לשמש רוב היום) מעניקה אף היא לבית תחושה של חמימות חורפית וריח נפלא  כמו גם אנרגיה של טיהור.
קריסטלים איתם ניתן לעבוד כדי למקסם את האנרגיה של הליליה הארוך בשנה ויום היפוך החורף הם:

סאנסטון (אבן השמש), רובי (אודם), קרניליאן, גרניט, סיטרין ועוד אשר יכניסו לחיינו אנרגיות של שמש וחום.

זוהי תקופה נפלאה להדהד בחיינו אנרגיות של התכנסות ושלווה פנימית, של הגברת האור שקיים בנו, של אהבה ושותפות, של משפחתיות ושל עוד המון דברים טובים שמביא איתו החורף שמביא  אותנו לבלות יותר זמן בבית עם האנשים היקרים לנו.

יום היפוך חורף נפלא, מבורך ועמוס בקסם לכולנו!

נכתב על ידי אורנה רבין עובדיה ראש מחלקת סדנאות רוחניות במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X