המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

דמיון מודרך ו- NLP

כתבות אחרונות

חפשי באתר

דמיון מודרך

דמיון מודרך ו-NLP  הן שיטות טיפול דומות שהתפתחו מיסודות ההיפנותרפיה שקבע הפסיכיאטר מילטון אריקסון (ההיפנותרפיה אמנם עוסקת בהפנוט, אבל NLP ודמיון מודרך אינן דומות להיפנוזה המוכרת מסרטים ומופעים).

לפיכך, יש ביניהן לא מעט דמיון והטיפול בשתיהן יוצא מנקודת הנחה שקיים הבדל מהותי בין המודע לבין התת מודע, ועל ידי שליטה גם בחלק הלא מודע, נוכל לשפר את מצבנו.

יחד עם זאת, לכל אחת מטרות שונות ואופן הפעולה שונה:

דמיון מודרך

בדמיון מודרך, האדם המטופל מונחה על ידי המנחה להשתמש בדמיונו על מנת לפתור את הבעיה העומדת לפניו או לחזק אצלו נקודות חולשה. דמיון מודרך בדרך כלל משולב ביחד עם טכניקות הרפיה שונות.

מכיוון שבדמיון מודרך נדרש ריכוז רב, זו שיטה המשמשת בעיקר לטיפולים נקודתיים בחדר טיפולים או בכיתה והמטופל צריך להיות פתוח אליה. לכן, בין היתר, מטופלים בעלי מגבלה נפשית עשויים לספוג יותר נזק מאשר תועלת מן התהליך ויש להיזהר בכך. דמיון מודרך הוא גם ארוך יותר.

NLP

באמצעות NLP ניתן לשפר את התקשורת המילולית והלא מילולית בה אנחנו משתמשים, אבל גם לזהות את המצב של מי שעומד מולנו ואפילו להשפיע עליו באמצעות שינויים קלים באופן בו אנחנו מדברים או משתמשים בשפת הגוף.

NLP ניתן ללמוד במסגרת טיפולית, אבל היא משמשת גם אנשי עסקים, מי שצריך להופיע מול קהל, מי שרוצה להצליח בראיונות עבודה ובעצם כל מי שרוצה לשלוט טוב יותר באופן בו הוא מתקשר עם הסביבה.

מעבר להבדלים העיקריים האלו, יש עוד מספר נקודות שרצוי לקחת אותן בחשבון אותן לפני שמקבלים החלטה:

מיקוד

שיטת NLP מספקת כלים למגוון רחב של סיטואציות נפוצות ולכן איך צורך להתאים אותה לכל מטופל בנפרד. לעומת זאת, בדמיון מודרך יש לא מעט גישות שונות בהתאם למטרה אותה רוצים להשיג ומצב המטופל, כך שמשך הלימוד והתרגול עשויים להיות ארוכים יותר.

הכשרה

בשל האופי המותאם אישית שלה, לא קיימת הכשרה רשמית לשיטת הדמיון המודרך. לעומת זאת, ל-NLP קיים מסלול הכשרה רשמי והמטפלים בו מחזיקים בתעודת Certified NLP Trainer. יחד עם זאת, כל מוסד יכול לבצע שינויים מסוימים באופן הלימוד על מנת להתאים אותו לקהל המקומי.

למעשה, במסגרת הכשרת מטפלים ב-NLP, משתמשים גם בטכניקה של דמיון מודרך.

עוד יתרון בהכשרת NLP הוא שניתן לתרגל את העקרונות בקורס גם בסביבה הטבעית של התלמיד. לעומת זאת, את הדמיון המודרך יש לתרגל בסביבה טיפולית מתאימה, וגם כאשר מבצעים את "הסטאז'" (או SuperVision), יש לעשות זאת בפיקוח צמוד של מורה.

לשלב כוחות

בהחלט אפשר לשלב בין השיטות ולהשתמש בכלי ה-NLP על מנת להפוך את הדמיון המודרך לאפקטיבי יותר. לדוגמה, המנחה בדמיון מודרך יכול להשתמש בפקודות מסוות או הנחות מוקדמות (כלים בסיסיים ב-NLP) ובטון הדיבור שלו על מנת להשפיע בצורה מהירה יותר על המונחה.

 

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

לא פעם עולות שאלות לגבי מהי המשמעות של התעוררות בלילה בשעה קבועה או לפנות בוקר בשעה כזו או אחרת. אולם האם באמת יש דרך לדעת

לקריאת הפוסט »
X