המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

איך להתמודד עם נסיגת מרקורי – הרבה פחות נורא משחשבנו

כתבות אחרונות

חפשי באתר

נסיגת מרקורי 2017

רבות נכתב על הנסיגת מרקורי ועל המשמעות שלה לגבינו.

אולם, בניגוד לדעה הרווחת, הנסיגת מרקורי אינה חייבת להיות כאוטית ומלחיצה עבורנו פיזית, נפשית או אנרגטית.

מה היא נסיגת מרקורי?

מרקורי הוא הפלנטה הכי קרובה לשמש ותנועתו (כמו שאר הפלנטות) היא אליפטית. דבר הגורם לשינוי במהירות שלו לאורך הסיבוב. כאשר מרקורי מגיע למקום בו הוא הכי קרוב לשמש, כוח המשיכה של השמש משנה את מהירות התנועה שלו ויוצר אשליה אופטית בה נדמה כי מרקורי בעצם זז אחורה בשמים – כאשר למעשה הוא עדיין נע קדימה.
נסיגת מרקורי מתרחשת 3-4 פעמים בשנה והקרובה ביותר אלינו התחילה ב 27.9.21 ותסתיים ב 19.10.21.

מרקורי משוייך בחיינו לתחום התקשורת הבינאישית, לעולם העסקים, קשרים בינלאומיים, חוזים, מסמכים משפטיים, מוצרי חשמל ועוד.

מבחינה מיתולוגית – מרקורי (הרמס) – "שליח האלים" נחשב כאחראי על הובלת הנשמות לעולמות שמעבר וידוע כאל הסוחרים, אל המדע, אל אומנות הדיבור, אל האסטרולוגיה ועוד.


כיצד משפיעה עלינו הנסיגת מרקורי 

מבחינה פיזית מרקורי ישלוט על הידיים, האצבעות וצ'אקרת הגרון שלנו.

לכן כל דבר אשר קשור לתקשורת בניאישית עשוי להפגע אם לא נהיה זהירות. ההתנסחות שלנו מול אחרים וצורת ההתבטאות שלנו מצריכות בימים אלו יתר זהירות והקפדה משום שיתכן ודברים לא יובנו כראוי על ידי הצד השני.

מרקורי משפיע גם על האצבעות, ולכן, יש צורך בתשומת לב יתרה לעשייה הפיזית שלנו (תקלות, פציעות וכדומה).

על מה כדאי לשים דגש במהלך הנסיגה?

מכיוון שהתקשורת הבינאישית עלולה להיות מעט בעייתית בזמן הנסיגה של מרקורי, חשוב מאוד לשים לב לכל דבר שאנחנו אומרים או כותבים ולוודא היטב שדברינו אכן הובנו כפי שהתכוונו שיובנו – דבר אשר אני רואה כיתרון וכדרך נכונה להתנהל בה על בסיס קבוע ולא רק בזמן הנסיגה.

רצוי לדחות חתימה על חוזים עד לאחר סיום הנסיגה, אולם במידה ואין ברירה, חשוב מאוד לקרוא היטב את החוזים – כולל הנספחים והאותיות הכי קטנות שיש (דבר שתופס בעצם בכל זמן אם נחשוב על זה שניה) ואם חשבתם לעזוב מקום עבודה ולחפש אחד אחר במקומו – עדיף שתמתינו עד לאחר הנסיגה משום שחתימה על חוזי עבודה חדשים עשויה להיות אף היא בעייתית. גם בקשה להעלאה במשכורת עדיף לדחות עד לאחר הנסיגה.
במידה והנכם שוקלים ייעוץ זוגי או כל סוג של טיפול נפשי אחר, מומלץ להמתין עם הנושא ולעבוד בינתיים על "הכנת השטח", לרכך התנגדויות וכדומה.

התחלה של פרוייקטים חדשים עשויה להיות מעט מאתגרת בעיקר בגלל התקשורת הבינאישית המעט קשה בשבועות אלו. נסיעות עשוית להתבטל (מפתחות שאבדו, רכב שלא מניע וכדומה) ומכשירי החשמל בבית ירגישו לנו כאילו עשו יד אחת נגדנו והחליטו שעכשיו זה זמן טוב עבור כולם לצאת לחופשה קצרה ולהפסיק לעבוד.

קניות של מוצרים יקרים עדיף לדחות – אולם מצד שני, במידה ואתם מנסים כבר כמה זמן למכור משהו גדול שיש ברשותכם (רכב, ריהוט וכו') ולא מצליחים – זה הזמן לנסות שוב.

אולם, יש לא מעט דרכים "לרכך" את השפעות הנסיגה של מרקורי ועל ידי שינוי דפוס החשיבה שלנו לגבי הנסיגה ניתן להפיק ממנה תועלת מרובה.

אישית, רואה את הנסיגה כמכניסת פרספקטיבה אחרת לחיינו.
אם אנחנו רגילות לפעול ביום יום ממקום נוח, בטוח "ומתוך הרגל", מרקורי יעודד אותנו לפרוץ את הגבולות שלנו ויאפשר לנו לפעול בצורה מדוייקת יותר ותוך בחינה מדוקדקת יותר של הפרטים הקטנים מהם יש לנו נטייה להתעלם בדרך כלל. כאשר חיינו נעים בקצב "רגיל" ואחיד, אנו נוטים להתעלם מדברים שונים בחיינו

היתרון העיקרי של נסיגת מרקורי מבחינתי הוא הבקשה של הייקום אלינו לעצור את קצב החיים העמוס שלנו, לנשום עמוק, לנוח קצת מבלי לקחת על עצמנו פרויקטים חדשים, לבדוק לעומק את מה שקורה סביבנו ולעשות "חישוב מסלול מחדש". במידה ונרוץ מהר מידי ניתקל בחסימות מכיוון שלפעמים רק על ידי האטה של הקצב עד להפסקה מוחלטת לעיתים – יביאו אותנו אל המקום בו נוכל לתקן את שדורש תיקון בחיינו.

על ידי שינוי דפוס החשיבה ש"הנסיגה של מרקורי חייבת להיות קשה ומעיקה" והבנה שניתן למצוא בה (כמו בכל דבר אחר בחיינו) את הצד החיובי והמועיל עבורנו,  נוכל לעבור אותה בקלות רבה יותר ולמקסם את האנרגיות שלה לטובתנו.

כיצד  אפשר להקל על ההשפעות של מרקורי על חיינו ולהרגיש פחות מבולבלים ופחות עמוסים נפשית?

אמבטיות שמנים או מלחים – עשויות לעזור להרגיע את תחושת הבילבול שלנו – בעיקר אם נטפטף לתוכה כמה טיפות של שמן לוונדר או נוסיף לתוכה מלחי אמבט.

עבודה עם קריסטלים מסויימים תעזור לנו גם היא להעביר את שלושת השבועות של הנסיגה בצורה נוחה יותר (יחסית) ויעזרו לנו לאזן את עצמנו ואת סביבתנו.
טורקיז – אבן שעוזרת לנו לשכוח את העבר ולהתמקד בהווה למרות שבמהלך הנסיגה עשויים לחזור לחיינו אנשים שיצאו מהם בעבר – היא תיתן לנו שמירה והגנה אנרגטית ותעזור לנו להוציא את הטוב שבנו החוצה.פלורייט – אבן מאזנת המזכירה לנו שלפעמים יש צורך להמתין בסבלנות למה שבאמת חשוב כי לפעמים לנוע מהר קדימה זו לא בהכרח הדרך הנכונה עבורנו.
אוונטורין – מסייעת בהדיפת אנרגיות מבלבלות, מרגיעה ומאזנת.
אקוומרין – עוזרת לנו להתחבר אל המסע של הנשמה שלנו ולהסיר מכשולים בצורה עדינה ונעימה יחסית.
אגת בלו לייס– אבן הסירה ומשחררת מחסומים ממערכת העצבים. אבן שמאזנת ומרגיעה את המחשבה. באופן כללי – בלי קשר לנסיגה, זו אבן מומלצת מאוד לתקשורת הרמונית יותר.
אמזונייט– אבן המעניקה תחושה של הרמוניה ומסייעת בתקשורת בינאישית.

כיצד עובדים עם הקריסטלים?

מוצאים פינה שקטה בבית (כן גם אצלכם יש כזו – ואם אין זה הזמן ליצור אחת!), מחזיקים את הקריסטל ביד שמאל – היד המקבלת שלנו, עוצמים עיניים ומניחים לקריסטל להזרים לתוכנו את האנרגיה המדהימה שלו.

מדיטציות – זה הזמן להתחיל במסע קטן אל תוך עצמנו ולעשות חישובי מסלול מחדש. לבדוק עם עצמנו מה נכון לנו ומה עלינו לשחרר מחיינו. להציף דברים ולבדוק במה עלינו לטפל לאחר הנסיגה. המדיטציות הן זמן מושלם לעבוד על איזון צ'אקרת הגרון שלנו שמאוד מושפעת על ידי הנסיגה של מרקורי.

לוונדר – נרות, קטורת, מלחי אמבטיה, סבונים וכדומה – הכל הולך כל עוד אנחנו מהדהדים את את אנרגיית השלווה והרוגע של הלוונדר בחיינו בזמן הנסיגה.

והטיפ העיקרי הוא כמובן לזכור שהכל זמני וגם מרקורי יסיים את הנסיגה שלו ודברים יחזרו למסלולם אז נסו פשוט לזרום איתו… עד לנסיגה הבאה.


נכתב על ידי אורנה רבין-עובדיה

מנהלת תחום סדנאות במכון ללימודי רוחניות ומטפלת אנרגטית בתחומים שונים.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X