המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

מה זה קארמה ? האם יש קארמה רעה או קארמה טובה ? כולל 3 טיפים לקארמה טובה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

מה זה קארמה טובה קארמה רעה

מה זה קארמה האם יש דבר כזה  קארמה רעה או קארמה טובה?

נתחיל מההתחלה – מה זה קארמה ?

כדי להבין מה זה קארמה נתחיל מפירוש המילה.

המילה קארמה מגיעה מסנסקריט (הודית עתיקה) ומשמעה "פעולה" או "מעשה", היא מעידה על תהליך שאנו עוברות בחיינו של סיבה ותוצאה, הבחירות שאנו עושות בחיינו מובילות אותנו לתוצאות והשלכות קדימה.

קארמה טובה או קארמה רעה – האם בכלל יש דבר שכזה?

בניגוד לדעה הרווחת קארמה היא ניטרלית, הבחינה אם זה טוב או רע נתונה אך ורק לדעה האישית שלנו, במקרה אחד אנו נקרא לדבר "רע" ובמקרה אחר נקרא לאותו דבר "טוב", לדוגמא: אם יצאנו בבוקר ליום עבודה שיגרתי ועשינו תאונה, אנו נכעס ונקרא לזה "רע", אבל אם באותה תאונה הכרנו את אהבת חיינו, פתאום האירוע יהפוך להיות "טוב".

ולכן אין דבר כזה כמו קארמה רעה או קארמה טובה, הקארמה היא ניטרלית, היא איננה קארמה טובה או קארמה רעה, אלה אנחנו אשר נותנות את הפרשנות של הטוב והרע לקארמה. אם תאמיני בכל ליבך כי הכול לטובה תלמדי לקבל את הקארמה שלך כקארמה טובה.  כך שכדאי לשים לב לבחירות שלך ולהשלכה של המעשים שלך וגם לפרשנות שאת נותנת לחייך, כי אלה יקבעו את טיב הקארמה שלך.

רוצה להעמיק בפירוש של קארמה? כנסי למאמר קארמה פירוש ודרכים לזהות אותה כאן>

מה זה קארמה מגלגולים קודמים ? ממתי הקארמה מלווה אותנו?

אחרי שלמדנו מה זה קארמה, מה זה קארמה טובה וקארמה רעה חשוב שנבין מאיפה הקארמה מגיעה.

קארמה היא התגלגלות של אירועים והיא לא מחויבת רק לגלגול הנוכחי, כלומר, אנו סוחבות איתנו, לפי האמונה הרווחת, שיעורים ולמידה גם מגלגולים קודמים, מה שאומר שאנחנו לפעמים "משלמות" או "מקבלות תשלום" על דברים שעשינו בעברנו הרחוק מאוד ולפעמים גם לא בגלגול הזה, אותם תשלומים קארמתיים יכולים גם הם להתפרש כקארמה טובה וקארמה רעה רק על בסיס הראייה האישית שלנו ועל החוויה הרגעית שלנו.

האם ניתן לעשות שינוי של קארמה טובה או קארמה רעה ?

היות וקארמה היא ניטרלית ואיננה באה לטובתנו או רעתנו, אנו תמיד יכולות לשנות אותה, את שינוי קארמה אנו יכולות לעשות רק בהווה, זאת אומרת לא ניתן לעשות שינוי של מה שקרה בעבר אלא של מה שקורה כרגע, הוא אינו מציאת המקור ויצירת שינוי בעבר שלנו, אלא לקיחת אחריות ובחירה להתמודד ולצמוח עם מה שמתקיים כיום בחיינו ובמקביל עבודה על עצמנו ברמת היום יום בכדי ליצור קארמה טובה בהמשך, על מנת ליצור עבורנו ועבור הגלגולים הבאים שלנו, חיים מלאים בקארמה טובה , קלים ומעצימים, תשלומים שיחזקו אותנו ויעשירו אותנו (לאו דווקא במישור החומר), השינוי של הקארמה הוא לא בראייה אחורה אלה בראייה עכשווית על המציאות המתקיימת בחיינו.

כמה דרכים ליצור שינוי של קארמה רעה:

  1. ברגע שמתגלה לנו אינטרס מסוים אנו נשנה את הדרך בה אנו מסתכלות על דברים ובכך נשנה את הראייה שלנו על אותה "קארמה" , על כן נסו בכל מצב למצוא את הטוב בדבר, איך אותו "משבר" או "קושי" לא צפוי יכול לבוא לתועלתכם והקארמה תהפוך לקארמה טובה.
  2. קבלו כל תהליך שמגיע לחייכם ממקום של בחינה והסתכלות, הורידו את המלחמות ונסו להבין מה השיעור, מה הלמידה ומה ההתפתחות, התבוננו על חייכם ממקום של התפתחות והשתמשו בכל מה שקורה סביבכם כקארמה טובה המשמשת לכם כמקפצה קדימה ולמעלה.
  1. "ואהבת לרעך כמוך" – מודעות לכך שכולנו חלק מאותו שלם, הבנה של הקולקטיב ושלנו כחלק ממנו מעניקה לנו את היכולת להבין שהאחר אינו אחר אלא הוא חלק ממני, והבנה שכזו מאפשרת לי לחיות בענווה ובאהבה לכל מי ומה שסביבי, חיים אשר נובעים ממקום של כבוד, אכפתיות ואהבה מעניקים לך חיים של נתינה וקבלה, חיים שבהם הקארמה טובה ומאירה לך פנים כשם שאת מאירה פנים סביבי. קחי בחשבון כי הקארמה היא שקופה, היא חודרנית, היא אמתית, היא דורשת מאיתנו לפעול ממקום אמיתי ולא ממקום מזויף שרוצה רק בטוב, עשייה שכזו תביא אלינו טוב מזויף, היי אמתית בנתינה שלך וקבלי גמול אמיתי וטהור דרך הקארמה הטובה שלך.

נכתב על ידי: יעל צור ראש סגל הוראה במכון ללימודי רוחניות

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X