המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

שואל את עצמך מה זה נשמה ? מהי נשמה לפי חכמת הקבלה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

איך נשמות מגיעות לעולם על פי חוכמת הקבלה

שואל את עצמך מה זה נשמה ? מאמר על מהי נשמה לפי חכמת הקבלה

בוודאי שאלתם את עצמכם לא פעם "מי אני באמת"?

האם אתם גופכם, מחשבותיכם, רגשותיכם, הרעיונות שלכם, או התחושות שלכם?

מתחת לכל ה"כיסויים" הגשמיים, אלה שמגדירים אותנו בעולם החומר, נמצא גרעין פנימי, טהור, חסר צורה, אנרגיה רוחנית אין-סופית המהווה את העל-מודע שלנו, שאינו מתכלה לעולם וחי חיי נצח.

אז התשובה לשאלה שלך מה זה נשמה? – זוהי הנשמה שלנו.

עד כמה נצחית הנשמה? על פי חכמת הקבלה הנשמה מסוגלת להתקיים בגוף אנושי, ואף בלעדיו, לאחר שהגוף מתכלה. זוהי המהות הפנימית המתלבשת בכל פעם בגוף חדש ועוברת מסכת של גלגולים כדי להתפתח ולחזור בסופו של דבר אל המקור ממנו נוצרה.

על פי חוכמת הקבלה הנשמה עוזבת את הגוף בכל לילה כשאנו ישנים, ועולה לעולמות העליונים כדי להיטען וללמוד שיעורים רוחניים, וכשאנחנו מתעוררים, היא נכנסת בחזרה לגוף. ואז אנו מברכים:

"מודה אני לפניך מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך."

נשמה לפי חוכמת הקבלה היא העצמיות השכלית של האדם, המפעילה ומקיימת את הפעילות המוחית.

היא מהווה את מנוע הבעירה הפנימי ומרכז השליטה המחשבתית. כאשר עוזבת הנשמה את הגוף עם המוות, מפסיקים לפעול האותות החשמליים במוח.

לפי תורת הקבלה, מיקום הנשמה בעץ עשרת הספירות הוא ב"מוחין" – בשלושת הספירות העליונות: כתר, חכמה, ובינה. בגוף האדם היא ממוקמת באזור הראש ומעליו.

מכיוון שהנשמה היא "חלק אלוה ממעל", ניצוץ מהנשמה הכוללת שבראה את כל הנשמות, והיא קשורה, מחייה ומקיימת את האדם בעולם הגשמי – היא למעשה מתווכת בין העולמות העליונים והעולמות הגשמיים.

לפי תורות רוחניות אוניברסליות, הנשמה אינה נייטרלית – יש לה אופי בסיסי, אפיון מסויים, המייחד אותה משאר הנשמות. גם הקבלה מתייחסת לאיפיונים השונים של הנשמה, לפי המקום המדויק בו היא נחצבה במערכת העולמות.

הנשמה נותנת לנו את תחושת העצמיות והייחודיות שלנו, (בשונה מתחושת העצמיות שמקורה באגו, במחשבות וברגשות).

היא החלק הטהור ביותר שבאדם ואין אפשרות לפגום בה או לאבד אותה.

ביחד עם זאת, לא לכל אחד יש קשר עם נשמתו: האדם הפשוט השקוע בענייני העולם הזה, בחומריות בלבד, והמודעות הרוחנית שלו אינה מפותחת, מעביר את חייו כשהקשר שלו עם נשמתו הוא דל או בלתי קיים. התגלמותה של הנשמה בחייו היא מעורפלת ומעומעמת.

מה הוא מקור הנשמות על פי חוכמת הקבלה?

מכתבי הקבלה ניתן ללמוד כי כל נשמות האדם הן ניצוצות מנשמה אחת ראשונית, הנקראת "נשמת אדם קדמון". לפי הקבלה הלוריאנית, עולם אדם קדמון – הוא למעשה העולם הראשון (הקדום ביותר) שנברא לאחר הצמצום, והוא מקבל את האורות שלו מהאין-סוף – מן הבורא עצמו. בעולם אדם קדמון, האלוהות מגשימה את עצמה בהתגלמותה הראשונית. עולם אדם קדמון מהווה את הנשמה הכללית שממנה נובעים הניצוצות של כל הנשמות וכן התרשים הראשוני המלא של הבריאה כולה..

לפי הזוהר, מגיעות הנשמות מ"אוצר הנשמות".

בתהליך שבירת הכלים – הקצר הקוסמי שקדם לבריאה, התנפצה נשמת אדם קדמון לאין-סוף חלקיקים, רסיסים וניצוצות, שחלק מהם יצרו את היקום וכל אשר בו, כולל את מצבור נשמות בני האדם, החי והצומח.

בכל אחד מאיתנו קיים רסיס – ניצוץ מנשמת אדם קדמון שייחודה וייעודה תלויים במיקום שבו יצאה מגופו של אדם קדמון . למשל – הנשמות שמקורן בראשו יהיו החכמים, המדענים והוגי הדעות, ואלה שיצאו מהידיים יהיו בעולם הזה אנשי עבודה.

כיוון שנשמת אדם קדמון היא האב-טיפוס של כל נשמות האדם, גם לה יש רמ"ח איברים ושס"ה גידים שאינם חומריים – ובנויים מאנרגיה אלוהית טהורה.

במיתולוגיה הקבלית ניתן ללמוד על גופו של אדם קדמון כדמות אדירה שמתוך כל הפתחים שבגופה פורץ אור גדול. על כל אחת משערות ראשו תלויות מיליוני נשמות.

המקובלים מלמדים כי מכיוון שכל נשמה מגיעה ממקור שונה, על כל נשמה לעבור גלגולים מדרגה המתאימה לה, הכל לפי טבעה של הנשמה, ובאיזה מקום בסולם ההתפתחות הרוחנית שלה היא נמצאת.

על פי חוכמת הקבלה כל סוג נשמה נקראת על פי המקום שממנו נמשכה.

הקבלה מלמדת שהיקום מחולק לחמישה עולמות – אבי"ע – אצילות, בריאה, יצירה, ועשייה.

כל עולם כזה מחולק לתתי עולמות –

עולם אצילות מחולק לאצילות, בריאה יצירה ועשייה, וכן הלאה.

מכל מקום במערכת העולמות נחצבות נשמות, והעולם ותת העולם שממנו הן יוצאות, קובע את דרגתן.

רוב הנשמות נוצרות בעולם הבריאה, וקשורות אליה.

רוצה לקרוא עוד על נשמות תאומות על פי הקבלה? כנסי

האם לכל אדם ניתנת נשמה?

לפי אסכולות שונות בחוכמת הקבלה אנו לומדים כי לא לכל אדם ניתנת נשמה, והנשמה ניתנת רק לאנשים הראויים לכך. על האדם לעמול ולתקן את המידות, לטפח בתוכו תכונות של אהבה ללא תנאי ורצון להשפיע בעולם כדי לזכות בדרגה זו. לפי מקובלים שונים, האדם מקבל נשמה רק כאשר הוא מגיע לגיל מצוות. עד לנקודה הזו, פעילות אצלו רק הרמות הנמוכות יותר של מרכיביו – הנפש – בתקופת הינקות, והרוח – בתקופת הילדות.

לפי הקבלה, רוב האנשים שנולדים היום הם גלגולים של נשמות ותיקות שכבר היו כאן פעמים רבות, ורק חלקם הקטן הם נשמות חדשות. כיום, כמעט ולא נמצאות בינינו נשמות שזהו אחד הגלגולים הראשונים שלהם.

בדורות הראשונים של האנושות, התגלגלו לכדור הארץ נשמות בדרגת התפתחות גבוהה, (לפי הקבלה מוצאן היה מעולם אצילות), שנראו כדמויות מעולמות אחרים (נפילים).

הנשמה שלנו, ה"אני הגבוהה" שבכל אחד מאיתנו היא אנרגיה חסרת גבולות, היא יודעת את מטרת בואנו לעולם הזה, את הסיבות והתוצאות של כל מעשינו מהחיים האלה ומחיינו הקודמים, ואת הייעוד ומסלול הצמיחה הרוחנית שעלינו למלא.

לקבלה יש כלים מעשיים כדי לעזור לנו להרחיב את המודעות ולהתחבר לרצון הנשמה שלנו, לקבל הדרכה וכיוון ופרספקטיבה רחבה יותר על חיינו.

רוצה ללמוד עוד על הנשמה, על קבלה ועל חוכמת הקבלה להרחבת המודות? היצטרפי אלינו לקורס מדיטציה קבלית לפרטים כנסי כאן

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X