המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

כל צבעי הקשת חלק 2 – צבעים ומשמעותם צהוב, ירוק וורוד

כתבות אחרונות

חפשי באתר

צבעים ומשמעותם פירוש צבעים שונים.

כל צבעי הקשת חלק 2 – צבעים ומשמעותם צהוב, ירוק וורוד

זה הוא המאמר השלישי בסדרת המאמרים בנושאי צבעים ומשמעותם והשפעתם עלינו. במאמר הקודם סקרנו את משמעות הצבעים אדום, חום וכתום ובמאמר הזה נסקור בהרחבה צבעים נוספים, תוך התמקדות בפירוש הצבעים צהוב, ירוק וורוד  ואת השפעתם עלינו.
לקראית כל המאמרים בנושאי הצבעים מזמינים אותכם להיכנס לבלוג שלנו המרכז כל המאמרים בנושא משמעות הצבעים.

אנשים שונים לא אוהבים סתם כך צבעים שונים. צבעים מושכים או דוחים בהתאם לחיבור של האדם אל התדר האנרגטי של אותו הצבע. החיבור של כל אדם ואדם עם כל צבע, משקף רבדים שונים במבנה אישיותו ותפיסת עולמו. עודף שימוש בצבע מסויים או סלידה ממנו יכולים להעיד באופן ברור על חוסר איזון אנרגטי.
תדרים אנרגטיים הנפלטים על ידי הצבעים יכולים להשפיע עלינו, על מצב הרוח שלנו ואפילו על בריאותינו ולכן יש להעניק תשומת לב מיוחדת לצבעים אותם אנו בוחרים לחללים השונים של הבית, לביגוד ואפילו באוכל.

אם נלמד את הצבעים ומשמעותם ונעבוד על פי תורה זו, נוכל להביא לשיפור במצב הרוח שלנו, ברמת האנרגיות שלנו ואפילו להשפיע על המצב הבריאותי שלנו במידת הרצון והצורך. את לימודי הצבעים עצמם ניתן אומנם לעשות באופן עצמאי, על ידי קריאה ומחקר ברשת אך ממולץ לעשות קורס מקצועי המלמד את ההשפעות של שילובי הצבעים השונים וכיצד לבצע אבחון נכון ומדוייק באמצעות צבע בכדי לייצר את הטיפול הנכון ביותר בעבור אותו אדם.

צבעים ומשמעותם ופירוש צבעים שונים:

משמעות הצבע הצהוב

מבין כל הצבעים ומשמעותם משמעות הצבע הצהוב שנוייה במחלוקת, אנו נביא כאן את המשמעות לפי אסכולות שונות. אתם מוזמנים לבחור לאיזה פירוש צבעים אתם מתחברים יותר ולפי כך לבחור את משמעות הצבע הצהוב המתאימה ביותר בעבורכם.

צבעים ומשמעותם משתנה בהתאם לייחוס שניתן לצבע, משמעות הצבע הצהוב במזרח ובחלק מהשבטים באמריקה הקדומה נהוג היה לפרש את הצבע כצבעה של השמש וכן לייחס לו תכונות חיוביות שזו מביאה איתה.

על התדר האנרגטי של הצבע הצהוב: מבין שלושת צבעי היסוד, הצבע הצהוב הוא בעל התדר הנמוך ביותר.

המילה צהוב: ניתן למצאו שימוש במילה צהוב כבר במקרא.

צבע צהוב בטבע: פריחה, ציפורים, השמש- הכוכב הגדול ביותר במערכת שלנו, דבש ודבורים.

משמעות הצבע הצהוב בתרבות:

כפי שאמרנו לפני כן משמעות הצבע הצהוב משתנה בין האסכולות השונות שכן תרבותית בפירוש צבעים הוענקו תכונות מנוגדות לצבע זה. אנו נחלק את האסכולות אשר יחסו לצבע משמעויות חיוביות ושליליות. מוזמנים לבחור לאילו מבין פירוש צבעים אתם מתחברים יותר.
המשמעות השלילית של הצבע הצהוב:
על פי הצבעים ומשמעותם במצרים העתיקה, למרות שהצבע הצהוב היה צבע המלכות, המצרים ייחסו לצבע זה את רגש הקנאה. באירופה הצבע זוהה עם רגש הפחדנות.
תרבויות מערביות נוספות הנשלטות על ידי הנצרות ייחסו לצבע הצהוב את התכונות של רגשות עצב, כעס, בגידה ובעיות חוסר/עודף ביטחון.
על המשמעות החיובית של הצבע הצהוב:
על פי צבעים ומשמעותם בדת האסלאם, ראו בצבע הצהוב סמל לחכמה.
בפירוש הצבעים ברוב המדינות והתרביות במזרח העניקו (ועדיין מעניקים) משמעות חיובית לצבע, כל למשל המדינות בודהיסטיות הצבע הצהוב הוא צבע מקודש כאשר בודהה מוצג לבוש גלימה צהובה שכן הגלימות הנלבשות על ידי חלק מהנזירים בדת זו הם בצבע זה. משמעות הצבע הצהוב הינו כסמל צניעות.

בסין,(כמו במצרים) ראו קשר בין הצבע הצהוב למלכות ולכוחה של השמש העולה. ואף בסין הייתה תקופה בה הצבע היה מותר לשימוש רק על ידי הקיסר מה שהפך את הצבע לסימן היכר של הקיסרות והחוכמה שזו יצגה.
גם בהודו מקשרים בין הצבע הצהוב לבין כוחה של השמש, אלה עושים שימוש באבקות כורכום (צבע צהוב) בכדי לקדש את האלים,כאשר מפזרים אבקת כורכום צהובה כאות לכוחה של השמש וכן, מקשרים את הצבע לאור חיים, אמת ואלמוות.

על פי משמעות הצבעים ביהדות הצבע הצהוב יוחס לספירת תפארת.

 

צבעים ומשמעותם – הצבע הצהוב והשפעתו עלינו:

כפי שכבר סקרנו צבעים ומשמעותם בתרבויות שונות, לצבע הצהוב השפעות רבות המקשרות אותו לרגשות של כעס, צער, קנאה , עצב, בגידה ופחדנות. אך גם קישור עמוק לשמש לחיים, למלוכה ואצילות, לחוכמהולכוח החיים.

באופן מדהים, הצבע הצהוב גם מקושר לצ'אקרת הבטן או בשם המוכר יותר מקלעת השמש. צ'אקרה זו אחרית על הביטחון העצמי שלנו ועל תחושות הבטן שלנו. בחוסר פעילות וחסימה של הצ'אקרה ניתן להבחין בתכונות השלילית של הצבע על האדם הסובל מחסימה, כמו פחדים, כעסים, קנאה וגם עודף ביטחון עצמי ואגו.

כאשר הצ'אקרה מאוזנת  היא מביא את משמעות הצבע הצהוב החיובי ומביא איתה חיזוק של הביטחון העצמי ואופטימיות.

מתי לעשות או לא לעשות שימוש בצבע הצהוב:

כאשר מתחברים לצבעים ומשמעותם  חשוב להיות מודעים למשמעות השלילית והחיובית של הצבע. מבחינת ההיבט השלילי של הצבע הצהוב, מומלץ לעשות שימוש בצבע זה בכדי לעודד שחרור של רגשות שלילים באופון מבוקר, לדומגא שימוש באלמנטים צהובים בטיפולים פסיכולוגים בכדי לעודד שיחה על נושא שקשה לדבר עליו. כך יכול להיות קל יותר לעזור להתנתק ממחשבות ורגשות שלילים ואובססביים.

למתחברים להביט החיובי של הצבע, ממולץ לעשות שימוש בצבע זה כאשר הם רוצים לייצר ביטחון עצמי וכריזמה. צבע זה יעזור לכם להתחבר ל"אנרגית השמש"  שלכם ויביא לחיים שלכם יותר אור, שמחה, אופטימיות, קלילות ואנרגיות.

בשני המקרים יהיה עדיף להימנע משימוש של צבע זה  עם ילידים ותינוקות הבוכים הרבה, באנשים עם בעיות של עודף ביטחון עצמי או בעיות אגו. בגלל היותו צבע ממריץ, הוא איננו ממולץ לשימוש בחדרי שינה כי הוא יכול לגרום להפרעות שינה.

יום בשבוע: שלישי

משמעות הצבע הירוק

צבע זה הוא המאפיין הגדול ביותר של הטבע, שכן משמעות הצבע הירוק היא ברובה מקושרת להביט כה חיוני זה.

צבע ירוק בטבע: הצבע הנפוץ ביותר בצמחייה ופירות וירקות שונים. בבעלי חיים זה הוא צבע נפוץ בציפורים, צפרדעים, תנינים, נחשים, לטאות וחרקים.

משמעות הצבע הירוק בתרבות:

בכל תרבות הצבעים ומשמעותם משתנים, משמעות הצבע הירוק כמעט ולא משתנה והיא אחידה ברוב התרבויות. ברוב התרבויות בפירוש הצבעים יוחסו לצבע הירוק תכונות חיוביות של חיים, צמיחה ובריאות טובה. בתרבויות המערביות החדשות עושים שימושים מורחבים בגווניו של הירוק בכדי לסמל דברים שונים המתקשרים לתכונות הראשוניות שיחסו לצבע זה- חיים, צמיחה ובריאות.

קיים שימוש נרחב בגוונים של ירוק בצבאות שונים בעולם. השימוש נעשה תוך התחשבות בסביבה ורצון להסוות את החיילים בסביבה של טבע ירוק. כיום הרבה צבאות, גם כאלה שאינם נלחמים בסביבה של טבע ירוק עושים שימוש בצבע זה למדיהם.

משמעות הצבע ירוק שהינה מקובלת מאוד  היא בהקשר שלו  לאיכות הסביבה. ארגונים כגון "גרינפיס" או "הירוקים" עושים שימוש בצבע הירוק בכדי להדגיש את היותם חלק מתנועה למען איכות הסביבה. גם חברות מסחריות שונות אשר מזדהות עם זרמים אלה של טרנד איכות הסביבה עושות שימוש במיתוג ואריזות ירוקות בכדי להעביר מסר ידידותי לסביבה ומסר "ירוק יותר".
היות והצבע הירוק נתפס כצבע המעודד ריפוי, קיים שימוש בגווניו של הצבע הירוק בבית חולים ברחבי העולם כולו  בתי חולים שונים  משלבים את הצבע הירוק בקירות, תמונות, צמחייה וגם במדי הצוות.

בכלכלה עושים שימוש בצבע הירוק בכדי לסמן עליה וצמיחה.

משמעות הצבע ירוק  בחלק מהתרבויות המערביות מתקשרות אותו לקנאה "ירוק מקנאה".

על פי משמעות הצבעים ביהדות הצבע הירוק מקושר לספירות הבינה והתפארת. לכל ספירה צבע ירוק שונה, לספירת הבינה הצבע הירוק הינו ירוק בהיר, בספרת התפארת הצבע הינו ירוק כהה. בספר הזוהר אף מקשרים את הצבע לצבע הבריאה.

צבעים ומשמעותם – הצבע הירוק והשפעתו עלינו:

על פי אבחון בצבעים ומשמעותם, צבע ירוק מעודד צמיחה וגדילה, בריאות ואיזון של צא'קראת הלב. צבע זה עוזר מאוד לחיבור עם הטבע.
הצבע הירוק גם מאזן רגשית, מעורר רגשות חיוביים כמו אמפתיה, חמלה, אהבה וחוסר שיפוטיות.
מומלץ לאלה המתחברים מאוד לצבע הירוק ולאלה השונאים אותו  ללמוד את התכונות של צ'אקרת הלב היות וחיבור או חוסר חיבור לצבע יכולים להעיד על עבודה שצריכה להיעשות בצ'אקרה זו.

מתי לעשות או לא לעשות שימוש בצבע הירוק:

צבע מעולה לחדרי שינה, למרות שהוא צבע המעודד צמיחה הוא אינו נחשב לצבע ממריץ. על פי תורת הפנג שואי זהו צבע מרגיע ומתאים מאוד לחדרי שינה. באופן כללי  לחללים כמו חדרי שינה  יהיה עדיף לעשות שימוש בגוונים של הירוק המשלבים יותר כחול בפנים ופחות צהוב.

הצבע הירוק הוא צבע טוב לאנשים אשר מתעסקים בריפוי ורפואה ו/או מבקשים להתחבר למקצועות אלה.

לכל המחפשים לצמוח, לפרוח וכן להתחבר לטבע שימוש בצבע ירוק יעזור.

בשילוב עם הצבע הכתום הירוק  מעולה לעידוד הפוריות והפיריון.

אין לעשות שימוש בצבע זה כאשר קיים חוסר איזון גדול בצ'אקרת הלב, פתיחות יתר של צ'אקרה זו יכולה להביא לתחושות של פגיעות ורגישות יתר.

יום בשבוע: רביעי

 

משמעות הצבע הורוד

משמעות-הצבע-הורוד

הצבע הוורוד נוצר מהשילוב של הצבע האדום ולבן.

המילה ורוד: בשפות השמיות כמו בשפות הלטיניות המילה ורוד נגזרת משם הפרח ורד.

צבע ורוד בטבע: הצבע הוורוד מאוד פופולרי בפרחים שונים, בבעלי חיים צבע זה פחות נפוץ.  יש מעט מאוד בעלי חיים אשר יכולים להיות בעלי צבע וורד. בעלי החיים הבולטים שהצבע שלהם הוא ורוד הם הפלמנקו, וכן הדולפין הוורוד אשר חיי במיים מתוקים בנהרות האמזנוס ונמצא בסכנת הכחדה.

גוונים של וורוד ניתן למצאו גם בשעת השקיעה והדמדומים בשמיים ובעננים.

משמעות הצבע הורוד בתרבות:

משמעות הצבע הורוד המקובלת ביותר בתרבות המערבית של ימינו היא בחיבור של הצבע לנשיות. לפני כמה מאות שנים היה זה הצבע התכלת שיהיה מקושר לנשיות כאשר הוורוד (שנתפס כגוון של אדום) היה מקושר לזכריות.
בנוסף הצבע הורוד מתקשר  לפריחה והוא צבע שגם מסמל את האביב.

על פי היהדות ברוב הזרמים אין יחוס לצבע זה יש זרמים בודדים המייחסים את הצבע לנצח ולהוד.

 

צבעים ומשמעותם – הצבע הורוד והשפעתו עלינו:

הצבע הוורוד מורכב מהשילוב של שני צבעים: אדום ולבן, לכן,  משמעות הצבע הוורוד מושפעת מהצבעים ומשמעותם של שני אלה. לפי כך, אנו לומדים כי הצבע הוורוד מאזן ומגשר בין היצרים והצרכים האינסטינקטיבים ביותר (אדום) לבין הצורך הרוחני התפתחותי הגבוה של כל אחד מאיתנו (לבן). כך שמצד אחד בחיבורו לצבע האדום עוזר לנו להתחבר לצרכים הבסיסיים ביותר שלנו, להיות מחוברים לקרקע וקשובים לעצמנו מבחינה פיזית ומצד שני הלבן ממתן את הדחף שלנו ממשהו חייתי אינסטינקטיבי ולמשהו מודע. אך לא רק, השילוב שלו עם הצבע הלבן גורם לנו להיות יותר קשובים גם ליצרים התפתחותיים הקשורים בנפש.
הצבע של הצ'אקרות הלב, הוא צבע המלמד על אהבה בלתי מותנית וביטול האגו, צבע המעודד אופטימיות ופינוק.

הצבע הוורוד באופן טבעי מתקשר לזוגיות ונתינה. זהו צבע מרגיע.

למי שמתחבר מאוד  לצבע הוורוד או סולד ממנו, מומלץ לקרוא אודותיו וללמוד לעמוק את צ'אקרת הלב.

מתי לעשות או לא לעשות שימוש בצבע הוורוד:

על פי תורת הצבעים ומשמעותם אותם ניתן ללמוד בקורסים שונים, הצבע הוורוד, הינו צבע המתאים לשימוש כאשר רוצים לפתוח את הלב לעולם. הצבע יעזור לכם לעודד את החיבור שלכם דרך רגשות של חמלה ואהבה לזולת. לכן, זה הוא צבע נהדר גם למי שמבקש לפתוח את ליבו לזוגיות חדשה.

כאשר יש בעיית אגו גבוה, מומלץ לעשות שימוש בנגיעות של הצבע בכדי למתנו.

למרות היותו צבע מרגיע, על פי תורת הפנג שואי הצבע האדום שבתוכו ממריץ ולכן הוא נחשב לצבע חם ולכן לא ממולץ לעשות שימוש בצבע זה בחדרי שינה.

לאנשים הסובלים מפגיעות ורגישות יתר, אנשים הנוטים להאמין יתר על המידה באנשים אחרים ואינים רואים כוונות רעות באנשים אחרים מומלץ להימנע מהצבע.

כמו גם אין לעשות שימוש בצבע זה כאשר קיים חוסר איזון גדול בצ'אקרת הלב.

יום בשבוע: רביעי

השפעת הצבעים עלינו גדולה ומשמעותית כל כך עד שקשה להעביר אותה  במילים. צבעים הינם דרך מעולה ולא פולשנית לאבחן ולטפל בבעיות פיזיות ונפשיות. אם אתם רוצים להתעמק וללמוד יותר בנושאי פירוש צבעים ולקראו על צבעים ומשמעותם אנו מזמנים אתכם להיכנס לבלוג שבאתר ולמגוון המאמרים שלנו בנושא

למאמר מרכז עם סיכום כל השפעת הצבעים יכנס

אם אתם רוצים ללמוד כיצד לעבוד עם הצבעים ולבצע אבחון בצבעים ואף טיפול אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על השיטה היחודית אשר פיתחנו לאבחון וטיפול באמצעות מנדלת הצבע  אבחון בצבעים

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X