המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

על צבעים, צ'אקרות והיכול להרגיש רוגע ושלווה

כתבות אחרונות

חפשי באתר

קורס אבחון בצבע

לצבעים יש משמעות נורא עמוקה ואפקט השפעה עצום על חיינו. בכל רגע נתון אנו מוקפים בהמון צבעים, בין אם זה בגדים, צבעי קירות, רהיטים, תמונות, אוכל ועוד. לפעמים אנו לוקחים את הצבע כמובן מאליו ולא מייחסים לו חשיבות רבה. תתפלאו לדעת כמה השפעה יש לצבעים על האנרגיה בתוככם.

אז בואו נתחיל ב7 הצ'אקרות על מנת להבין את הנושא יותר לעומק…

בגופנו קיימות 7 צ'אקרות מרכזיות האחראיות על הגוף הפיזי, הרגשי, המנטלי והרוחני שלנו. כל צ'אקרה צבועה בצבע אחר בהתאם למשמעות הצבעים של החלק אותה היא מייצגת. בואו נתייחס בקצרה לכל צבעי הצ'אקרות ומשמעותן:

  1. צ'אקרת הבסיס: צבעה אדום והיא ממוקמת באזור המפשעות. מייצגת חיבור לקרקע וליציבות. במידה והיא מאוזנת נחוש שליטה על חיינו, במידה והיא לא מאוזנת יכולים להתעורר בנו רגשות של כעס, תסכול, תוקפנות, חוסר סבלנות ועוד.
  2. צ'אקרת המין: צבעה כתום והיא ממוקמת מתחת לטבור. מייצגת יצירתיות ומיניות. כאשר הצ'אקרה מאוזנת נרגיש מלאי ביטחון ואמביציה להגשים את עצמנו ונוכל להוציא את כל האני הפנימי שלנו ליישום. לחלופין כאשר היא אינה מאוזנת נרגיש מבוכה וחוסר נוחות ואולי חשקים עזים למין ואוכל באופן מוגזם ובלתי מבוקר.
  3. צ'אקרת מקלעת השמש: צבעה צהוב ממוקמת מעל לתבור (3 אצבעות מעליה) והיא מייצגת אגו ורגשות. במידה והצ'אקרה מאוזנת נרגיש אופטימיות, שמחה, ביטחון עצמי וחמימות (ממש כמו השמש). כאשר היא לא מאוזנת נרגיש עצב, פסימיות ומועקה פנימית.
  4. צ'אקרת הלב: הצבע שלה הוא ירוק והיא כל כולה מייצגת את אנרגיית האהבה שלנו! באיזון נרגיש חיבור ואהבה כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו. נרגיש הרמוניה בינינו לבין הטבע ואנשים סביבנו. כשהיא לא מאוזנת נרגיש ניתוק רגשי ואף שנאה ושליליות.
  5. צ'אקרת הגרון: הצ'אקרה הכחולה ממוקמת במרכז הגרון ומייצגת ביטוי עצמי ותקשורת. אדם שהצ'אקרה הכחולה מאוזנת אצלו, יבטא את עצמו בקלות ויביע את כל היצירתיות והאותנטיות שלו החוצה בעזרת הדיבור. בחוסר איזון, האדם ירגיש חסר ביטחון, מופנם, יגמגם… חוסר איזון בצ'אקרה זו פוגעת באסרטיביות.
  6. צ'אקרת העין השלישית – צבע סגול: ממוקמת במרכז המצח והיא אחראית על האינטואיציה והישות הרוחנית שבנו. כאשר היא מאוזנת נוכל לקבל החלטות בקלות, נרגיש רגועים בעלי שלווה פנימית אמיתית. במקרה של חוסר איזון נרגיש מתח, חוסר ריכוז, לפעמים חלומות רעים וחוסר חיבור לאני הפנימי שלנו. נרגיש מסך שחור בכל הקשור לקבלת החלטות והתלבטויות.
  7. ואחרונה חביבה – צ'אקרת הכתר: זו הצ'אקרה הרוחנית וצבעה הוא לבן. ממוקמת מעל מרכז הקודקוד ומסמלת חיבור לעולמות העליונים. כאשר הצ'אקרה מאוזנת נרגיש סינכרוניות וזרימה מלאה עם היקום.

אם אתם נוטים להתעצבן בקלות – השתמשו בצבע ירוק:

על מנת לעזור לאנרגיות שלכם להיות מאוזנות בחרו בצבעים המאזנים את התחושות שלכם. לדוגמא אם אתם עובדים בעבודה לחוצה הגורמת לכם להתעצבן ולהרגיש כעס, נסו לשלב צבעים המחברים אתכם ללב ולאהבה. תוכלו ללבוש בגדים בצבעים רכים או לשים תמונות בצבע ירוק המחברות לאנרגיית הלב. באתר 'תמונה' תוכלו למצוא מגוון רחב של תמונות קנבס לבית בגווני ירוק שישרתו את המטרה שלכם.

רוצים להיות יותר אותנטיים ולפתח את כישורי הדיבור שלכם?

אם קשה לכם להביע את עצמכם ואתם מרגישים שאתם צריכים לחזק את יכולת הדיבור שלכם, השימוש בצבע הכחול יעזור לכם בתהליך. כמובן, דבר ראשון תצטרכו להיות מודעים לתהליך בלי קשר לצבע. אבל צבע כחול יכול לעזור לכם בכך. מאפייני הצבע הכחול הם ביטוי עצמי גבוהה ויצירתיות. לכן הבחירה בו יכולה לתרום לכם בכך. תוכלו לצבוע את הקירות בבית שלכם בכחול. בנוסף תוכלו ללבוש בגדים כחולים בראיונות או בכל זמן בו אתם זקוקים שהאותנטיות הפנימית שלכם תצא החוצה. 

עוד בנושא: ממליצה להיכנס לכתבה '5 תמונות מרגיעות מעוררות השראה לבית או למשרד'. כתבה מעניינת המדברת בהרחבה על בחירת תמונות מרגיעות לבית. זאת תוך התייחסות עמוקה לצבעים ולאופי התמונות הנבחרות.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X