המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

משמעות הצבע הסגול – הצבעו של האיזון והרוחניות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

משמעות הצבע הסגול

משמעות הצבע הסגול:

משמעות התדר האנרגטי של הצבע הסגול:

הצבע הסגול הינו צבע המורכב משילוב של 2 צבעי בסיס, כחול ואדום. אורך הגל של צבע זה הינו הקצר ביותר מבין הצבעים האחרים ובעל התדירות הגבוהה ביותר מבין כולם.
המילה סגול:  בעברית לא ידוע על מקור שם הצבע, ככל הנראה הגיע מפרח הסיגלית. מקור השם בלטינית מגיע מחילזון ימי בשם porphyra, ממנו הגיע הצבע הכחול שאתו עשו שימוש לצביעת הבדים, בגלל הקושי במציאת חיה זו השתמשו בצבעה לצביעת בגדי מלוכה בלבד.

צבע סגול בטבע: צבע זה הינו צבע שניתן להבחין בו על גבי בעלי חיים מעטים מאוד, בדרך כלל חרקים וגם חיות בודדות בים ובנהרות.  ניתן למצוא את הצבע גם בזני פירות וירקות. בשעות השקיעה ניתן להבחין בצבע זה בקלות רבה, הוא מתפרס על גבי השמיים.

רוצה לקרוא עוד על משמעות הבצעים ירוק, ורוד וצהוב יכנסי

משמעות הצבע הסגול ביהודות ובתרבות:

הצבע הסגול הינו צבע המורכב מהשילוב של 2 צבעי הבסיס – כחול ואדום. ממש כמו 2 הצבעים האלה הצבע הסגול מחבר בין היצרים הפיזיים הבסיסים לבין התודעה.

משמעות הצבע הסגול ביהדות שנויה במחלוקת, יש הטוענים כי צבע זה הינו הצבע בשם "תכלת", על פי מחקרים שנעשו לאחרונה נמצא כי המילה "תכלת" שימשה בשם גלימת הכהן בית המקדש וזו נצבעה באמצעות חילזון הארגמון לצבע סגול. ייתכן כי מדובר בחילזון אשר שימש גם את היוונים.  בגלל שצבע זה היה קשה להשגה וכן בגלל הבלבול בין המילים לצבע, הועלתה ההשערה כי הצבע הכחול שעל הטלית הוחלף מהצבע המקורי שהיה אמור להיות סגול.

גם בנצרות ניתן לראות שימוש נרחב בצבע זה בקרב אנשי דת בכירים בהתאם לחגים וההכנות הנדרשות, צבע זה מקושר ישירות לקרדינל. עם השנים בגלל הקושי למציאת הצבע גם הקתולים חיפשו להחליפו, הצבע שנמצא מתאים ביותר הינו האדום.

ביפן נמצא בספרים העתיקים ביותר את השיוך של הצבע הזה לאנשים בכירים ונזירים. כאשר צבע זה היה אסור לשימוש של אנשים מחוץ למעמד חברתי ורוחני זה. כך הצבע הסגול ברוב התרבויות העתיקות שימש את האצולה או האליטות. כיום, זהו צבעו הרשמי העולמי של מחלת האפיליפסיה.

משמעות הצבע הסגול בקבלה ולפי היהדות:  משמעות הצבע הסגול ביהדות קשור לספרת תפארת

משמעות הצבע הסגול והשפעתו עלינו:

כפי ניתן לראות צבע זה היה צבע נדיר, שבדרך כלל היה נפוץ בעיקר באליטות ואנשי דת רבים שעשו שימוש בצבע זה לצורך החיבור הרוחני שלהם וביסוס מעמדם. כפי שצבע זה שימש את אנשי הדת הרבים, הצבע הסגול משפיע על התודעה שלנו ומייצר פתיחות רוחנית. זהו צבע שמייצג את החיבור לממדים גבוהים יותר של רוחניות. צבע טוב כאשר אנו רוצים לצלול לעומקי המסתורין, החיבור אליו והבנתו. צבע שמייצג את האליטה והראייה מלמעלה של הדברים.

 

נכתב על ידי יעל ניסים מנהלת המכון ומפתחת שיטת מנדלת הצבע לאבחון וטיפול בצבע

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X