כמה פעמים יצאת מתוסכלת מדמיון מודרך כי לא הצלחת לראות מה שמנחה ביקשה לראות?

כיצד יודעים ש”באמת” הצלחנו לתרגל כמו שצריך?

כמה פעמים שקלת לא להרשם להשתתף בסדנה שממש מעניינת אותך רק משום שידעת שהתרגול בסדנה הוא דמיון מודרך ואת לא מצליחה לתרגל אותם?

רוצה לשחרר יחד כמה מיתוסים ואמונות מגבילות אשר מפריעות לך לתרגל מדיטציות?

 

רוב הזמן זה ממש לא את ו”חוסר היכולת שלך לראות במדיטציות”, אלא אמונות חיצוניות ומיתוסים שהוטמעו בך, אשר מקשים עליך לקבל את מלוא הפוטנציאל של כלי מדהים משנה חיים ופשוט זה!

 

אז אילו אמונות ודברים מפריעים לנו לתרגל בהצלחה מדיטציות?

  1. “כולן רואות ואני לא! אז כנראה שלא עושה משהו נכון ועדיף שלא אתרגל מדיטציות!”

אם “כולן” היו רואות ומרגישות שהן מצליחות, לא היה צורך בפוסט הזה.

במדיטציות, לא כולן רואות, לא כולן שומעות, לא כולן מבינות מה הן רואות ויותר מזה – גם מי ש”בדרך כלל רואה” לעיתים לא מצליחה לראות מה שהיא רוצה.

  1. אין לי מקום שקט לעשות בו מדיטציה אז איך אתרגל?

נכון שכאשר אנחנו קוראים את צמד המילים “מרחב מדיטציה” עולה לנו בראש נוף קסום של ים/הרים/מדבר או לפחות חדר שקט עם נרות וצבעים מזמינים להרגע בו.

אז האמת היא שלגמרי יש לי חדר כזה והאנרגיה בו נפלאה למדיטציה, אולם את המדיטציות העוצמתיות ביותר עושה….על מרפסת הכביסה שלנו עם סיגריה ביד ויוטיוב באוזניות

אז ממש לא חייבים חדר מעוצב, או נוף מיוחד.

רק לוודא שאנחנו יכולות להקדיש לזה זמן ללא הפרעות מהסביבה/סובבים ואנחנו מסודרות!

 

  1. אין לי זמן למדיטציות!

הכי מתבקש לכתוב לכן את האימרה הבודהיסטית הידועה: “אם אין לך זמן לעשות שעה מדיטציה כל יום, זה אומר שאתה צריך למצוא זמן לעשות שעתיים מדיטציה כל יום” כי היא מאוד מדוייקת.

אולם פרקטית יותר – מדיטציה יכולה להיות מחמש דקות ועד לחמש שעות – הכל בהתאם לצורך והיכולת שלנו.

כאשר מתחילות לתרגל, מומלץ באמת להתחיל במדיטציות פחות ארוכות ולהעלות את הזמן בהתאם להתקדמות שלנו.

 

  1. “אני לא מצליחה לרוקן את המוח ממחשבות שמפריעות לי”.

הידעת שבמשך שעה, יעברו במוח שלך כ 70 אלף מחשבות?

נכון שחלקן חוזרות על עצמן אולם עדיין….כמה פשוט זה לדעתך “לתת הוראה למוח לשחרר כל מחשבה מתוכו”?

שחרור המיינד ממחשבות הוא תהליך הדורש תרגול.

מעבר לכך, יש מצבים בהם דווקא המחשבות ש”מתעקשות להשאר” באות להעביר לנו מסר חשוב מאוד לגבי דבר כזה או אחר המטריד אותנו אולי יותר משחשבנו.

אז כשמגיע המחשבה, תנו לה מקום, הודו לה שהגיע ושחררו אותה לדרכה.

 

5. לא זוכרת כלום אחרי מדיטציות אז מה הטעם לעשות?

מטרת המדיטציה היא לא בהכרח “לראות ולזכור מה ראינו”.

לעיתים מטרת המדיטציה אינה “לראות” אלא להרגיע את עצמנו, לרפא, להתטען אנרגטית ועוד.

 

רוצות לזכור יותר מהמדיטציות שלכן?

שימי לידכן דף ועט ומיד לאחר סיום המדיטציה כתבו כל דבר שאתן זוכרות ממנה.

מה הרגשתן? מה ראיתן? אילו צבעים או סמלים אתן זוכרות? אולי ריח שעלה תוך כדי – הכל הולך! בשלב זה אל תנסו עדיין “לפענח” הכל, רק שפכו הכל לדף לפני שיעלם.

בפעמים הראשונות אף לגיטימי לעצור את המדיטציה ולרשום אם עלה משהו שמרגיש לכן חשוב ואתן חוששות לשכוח.

לאט לאט המיינד שלכן יתרגל לכך שאתן מעוניינות “לשמור” את המידע שעולה במדיטציה וכבר לא תצטרכנה לעצור אותה כדי לכתוב.

ולא, אין צורך להתחיל “מהתחלה” אם הרגשנו צורך לעצור ולרשום.

פשוט החזירו דקה או שתיים אחורה והמשיכו משם.

 

בהצלחה!

*תכנים מתוך סדנת זום אשר תקנה לך כלים לתרגול מדיטציות ולפירוש הסמלים שעולים בהן*

נכתב ע”י: אורנה רבין – מטפלת אנרגטית, מתקשרת, מנחת סדנאות בנושאי רוחניות והעצמה אישית ומורה לאקסס בארס במכון ללימודי רוחניות.