מרגישה שניסית כבר לא מעט פעמים לסלוח ואת פשוט לא מסוגלת?

את יודעת שהכעס רק פוגע בך אולם את לא מוכנה לסלוח על הפגיעה עד שהצד השני יתנצל?

רובנו מודעות לחשיבות שחרור הכעסים מתוכנו.
רובנו גם מסוגלות לשנן תוך כדי שינה ש”כאשר אני מחזיקה בתוכי כעס, אני פוגעת לא רק באדם עליו כועסת אלא גם בעצמי”.
 

אז מדוע איננו מסוגלות לשחרר את הכעס או הפגיעה ולסלוח לאדם שמולנו?

 
במיוחד עבורך, ריכזנו 5 סיבות בגללן אנו מתקשות לסלוח למי שפגע.ה בנו:

1. “אין מצב שהיא לא ידעה שהיא פוגעת בי בהתנהגות שלה, איך אני יכולה לסלוח על פגיעה מכוונת?”

צודקת, אם אדם בחיי ידע מראש שאפגע ממנו ועדיין בחר לפגוע בי – זה מתסכל ומכעיס.
אולם, האם אני בטוחה שאכן פעל ממקום של רצון מכוון לפגוע? או אולי פעל ממקום של פחד ולא היה בכלל מסוגל לחשוב על איך ישפיעו המעשים או המילים שלו על הסביבה?
ברוב המקרים, שיחה כנה עם הצד הפגוע, תיתן לנו תובנות לגבי הסיבות בגללן הוא התנהג בצורה זו ותסייע לנו לשחרר בקלות רבה יותר את הכעס כדי להגיע למקום של סליחה אמיתית.

2. “בשביל מה לסלוח לה? במילא לא רוצה להיות איתה בקשר שוב אחרי מה שקרה”

פה חשוב לשים לב להבדל שבין סליחה לפיוס.
לסלוח אין פירושו שעלינו בהכרח לחזור לקשר עם אותו אדם.
זה רק אומר שאנו מצליחות לשחרר מתוכנו את הכעס והכאב שחווינו במקום להחזיק אותם בתוכנו ולהרעיל את הנשמה שלנו עוד ועוד.
 

3. ” אם אני אסלח לה, היא תחשוב שזה בסדר להתנהג ככה שוב”

זכרי שכל כעס בא ללמד אותנו משהו וכל מכעיס.ה מהווים עבורנו חלק מהמורים שמסייעים לנו לעבור אותם. סליחה אינה מסירה בשום אופן אחריות מהפוגע (גם לא אם הוא או היא התנצלו על מעשיהם) ובהחלט יש מקום להסביר להם את עומק או מהות הפגיעה שחשתם כדי שיקחו אחריות על מעשיהם.
מקסימום באותו מעמד נגלה שגם אנחנו אולי פגענו או פעלנו לא נכון ונתנצל גם 😉
מטרת הסליחה היא לתת לך את היכולת להבין מה השעור שמבקשים ממך לשים לב אליו כאן. כדי שלא יחזור על עצמו שוב.
רק כאשר נמצא בתוכנו את היכולת לשחרר את הכעס ולשלוח – נוכל להבין את השעור ולסיים אותו.
 

4. “מה את רוצה ממני? אני רוצה לדבר ולסלוח, זה היא שלא מוכנה לדבר איתי!”

אז זהו שאין באמת צורך בצד השני מולנו כדי לסלוח.
הסליחה היא תהליך שאנחנו מתחילות בתוכנו קודם כל.
הוא מתחיל ברצון אמיתי להצליח לשחרר את הכעס והפגיעה, ומשם יכול להמשיך מול אותו אדם שפגע בנו, או רק מול עצמנו.
לעיתים אנו כועסים על נפטרים “שנטשו אותנו”, על א.נשים שכבר מזמן לא חלק מחיינו וגם אין לנו אפשרות או רצון לאתר אותם מחדש – הסליחה תלויה בך ובך בלבד!
ברגע שאת תשחררי את הכעס ותתחילי בתהליך הסליחה – המצאותו של האדם השני מולך או לא – לא תפחית את עוצמת השחרור וההקלה שתרגישי לאחר שתסלחי.
 

5. “בשביל מה אני צריכה לסלוח? אני פשוט חיה את חיי והיא פשוט כבר לא חלק מהם”

למה? קל.
כדי שתוכלי להיות את היוצרת של חייך במקום לתת לכעס ומשקעי העבר לנהל את ההווה והעתיד שלך!
זכרי שאדישות למצב אינה באמת שחרור! כי אם הדחקה של רגש שנמצא בתוכנו.

טריגרים חזקים מספיק יציפו שוב את הרגש, ובשורה התחתונה, לטווח הארוך – נבזבז לא מעט אנרגיה בלוודא שאנחנו ממשיכות להיות “אדישות” מול המצב.

בנוסף – כאשר אני מתרגלת אדישות מול המצב במקום לשחרר, אני בעצם ממשיכה לתת לאנרגיה הזו של הכעס על אותה סיטואציה, להיות חלק מחיי – בניגוד לסליחה שתשחרר את זה לחלוטין מהם.
 
חשוב לזכור כי גם כאשר שחררתי אדם מסויים מחיי במקום לסלוח לו, הכעס, הכאב, התסכול ועוד אנרגיות לא נעימות נוספות שליוו את המריבה, נשארים במרחב האנרגטי האישי שלי (לעיתים הם אף מוטמעים בצ’אקרות שלי וגורמים לחסימות – תלוי בעוצמת הפגיעה והכאב שחוויתי).

כאשר אני בוחרת לסלוח – אני בעצם בוחרת לשחרר אותם מתוכי.

ולכן, לאחר תהליך של סליחה, מומלץ לבצע טיהור אישי עמוק כדי לשחרר מאיתנו משקעים ואנרגיות מיותרות הקשורות לנושא.
 
חומרים מתוך הסדנה האינטרנטית –  “העוצמה שבסליחה” 
לתכני הסדנה ולינק לרישום עצמי >>>> https://katzr.net/e167fc
למאמר בנושא סליחה עצמית ושחרור העבר >>> https://katzr.net/211b59
 
נכתב ע”י: אורנה רבין – מתקשרת/מטפלת/אנרגטית/מנחת סדנאות רוחניות והתפתחות אישית ומורה לאקסס בארס במכון ללימודי רוחניות