המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

כל מה שרצית לדעת על "כלים לריפוי עצמי" – השיטה שתסייע לך לרפא את עצמך – חלק ב'

כתבות אחרונות

חפשי באתר

כלים לטיפול עצמי

סכימת הריפוי:

ריפוי יכול להתחיל במנגנונים פסיכולוגיים שונים: התנהגות, רגש, קוגניציה, ועוד. ההנחה היא שברגע שיווצר שינוי במנגנון אחד הוא ישפיע ויגרור אחריו שרשרת בלתי-נמנעת של תגובות פסיכולוגיות חיוביות. אם כך, על מי שרוצה להביא ריפוי לחייה, לבחון מאיזו נקודת מבט היא רוצה לגשת אל הטיפול. כל הדרכים טובות.
ב"כלים לריפוי עצמי" משתמשים במעגל הריפוי ההדדי המוצג כאן ופועלים באמצעות המנגנונים הפיזיקליים-נפשיים המצויינים באיור.

1

 

ההשפעה של הגורמים השונים במעגל היא דו-כיוונית, כך שכל תנועה חיובית מאחד מהמשתנים, ייצור שינוי חיובי גם במשתנים האחרים לכל כיוון.

שימוש נכון במעגל, יוצר אם-כך, רצף ריפוי הגדל אֶקְסְפּוֹנֶנְצְיָאלִית, כלומר, שהולך וגובר, תיאורתית, עד אין-סוף.

כיצד זה עובד?

נתחיל מהנשימה. בכל נשימה נכנס חמצן. החמצן מובל דרך מערכת הדם אל התא. בתא מתרחש מפגש בין החמצן לתרכובות כימיות מסוימות. המפגש הזה מייצר את מולקולות ה-ATP, יחידות האנרגיה הבסיסיות של הגוף. החמצן משפיע על ייצור האנרגיה בכך שהוא משמש כקלט לאלקטרונים.

לפי גישת הריברת'ינג, אנרגיה נכנסת עם הנשימה אל תוך הגוף, הנשימה משמשת כרכב לאנרגיה. זו טענה אשר מהדקת מאוד את הקשר בין נשימה לאנרגיה. בין אם טענה זו נכונה פיזיקלית ובין אם לאו, בעת לקיחת הנשימה מתעוררת אנרגיה בגוף, מתוך מחסני האנרגיה שבגוף.

אם כך, נשימה מעוררת אנרגיה בגוף. זהו השלב הראשון במעגל הריפוי שלנו.

ישנה משמעות נוספת למשוואה הזאת. הנשימה היא מקור ההישרדות הראשון שלנו. אנרגיה היא מה שמחיה אותנו. המשמעות של לקיחת נשימה עמוקה והגברת האנרגיה בגוף כמוה כבחירה בחיים והבעת אמון בקיום.

נמשיך בחקירה ליסוד האנרגטי בריפוי: הטענה של הפסיכותרפיה-האנרגטית (כל שיטת טיפול שעוסקת באנרגיה) היא שניתן לרפא כל צורה פיזיולוגית ונפשית באמצעות הזנתה באנרגיה.

טענה זו מתבססת על הטענה ה"ישית" שפרטתי למעלה. לפי גישה זו, מחסור ותקיעות של אנרגיה הם הגורמים למחלות השונות. ברגע שהמטפל מניע אנרגיה מהידיים שלו לאזור החולה – מתחיל הריפוי. כך פועלים, למיטב ידיעתי, הילרים ומטפלי רייקי. דיקור סיני מבוסס על פתיחת ערוצים אנרגטיים בגוף המטופלת ושמתוך כך נעה יותר אנרגיה למקום החולה (מאחר והוא נמצא בהמשכו של אותו ערוץ אנרגטי).
לפיכך, כל מה שהריפוי דורש הינו בוסט אנרגטי למקום חולה. תהליך שכזה מעלה מבחינתי כמה שאלות. אני רוצה להדגיש כאן שאלה אחת ספציפית.

אם קיים דפוס, באיזה שהוא היבט של הנפש, אשר גרם לחסימה האנרגטית להיווצר מלכתחילה, מה ימנע ממנו לשוב ולחסום, זמן מסויים לאיר הטיפול האנרגטי?
לדוגמה (ובשפה של כלים לריפוי עצמי), נוצרה חסימה אנרגטית בחלק העליון של החזה. החסימה נוצרה בעקבות אמנה מגבילה לפיה, "אם אביא את העוצמות שלי אפגע באחרים. לכן כדאי שלא אביא את העוצמות שלי" . ואז הניחה ההילרית את היד שלה מעל בית החזה של אותה אישה, אנרגיה נעה, ולרגע נפתחה החסימה. הלכה האשה שמחה והמשיכה את יומה. אולם לאחר יום או יומיים היא נתקלה בסיטואציה בה אנרגיה שבתוכה רצתה להתבטא בעוצמתיות, אז פגש האורגניזם שלה בחסימה: אותה אמונה מגבילה שגרמה לבעיה מלכתחילה.

מכיוון שהיא לא יודעת כיצד להתמודד מול ההיבט הקוגניטיבי הזה, האמנה יצרה, שוב, התנהגות זהה לזו שלפני הטיפול. האנרגיה נחסמה ואיתה הכאב בחזה חזר.

אולם בואו נתאר מצב אחר. מצב שקורה הרבה פעמים במהלך סשן של ריברת'ינג, רק בלי מספיק מודעות. ההילרית הניחה את ידה מעל בית החזה והעבירה אנרגיה למטופלת שלנו. באחד מהרגעים בו היא הרגישה את הפתיחה האנרגטית, נפל לה האסימון הבא: "אני יכולה להביא את עצמי בעוצמות! מותר לי! העוצמות שלי יביאו ברכה לכל הסובבים אותי!" היא לא תכננה לחשוב באופן החדש הזה וגם לא ברור לה איך זה קשור לכאב בחזה. בסוף הטיפול היא משתפת את ההילרית במחשבה הזאת. אם ההילרית פיקחת מספיק היא תאמר: "זו מחשבה נהדרת. כנראה שזה קשור איכשהו לחסימה. ניצרי את המחשבה הזאת בתודעתך ותתחילי לפעול על פיה. זה עשוי להביא ריפוי לכאב ולתמיד."

ופה נכנס ההיבט התודעתי של מעגל הריפוי ההדדי. ברגע שאני מכניס נשימה, ואיתה גוברת האנרגיה (ואולי אנרגיה שלילית עוזבת, בעקבות כך, את האורגניזם), נוצר מקום למחשבות חדשות. המחשבות הללו לרוב יהיו חיוביות. זאת משום שהאורגניזם חווה רווחה בעקבות הנשימה והאנרגיה. כך שבעצם הפעלת המנגנונים האחרים, בצורה אוטומטית, נוצרת השפעה חיובית על התודעה שלנו.

רוצה ללמוד עוד על הילינג תודעתי רוחני? לפרטים על קורס הילינג כנסי

אולם לא פה זה נגמר…

המחשבה שאותה אנצור בתודעתי בעת לקיחת הנשימה תשפיע על איכות האנרגיה.

זהו שלב הקידוד האנרגטי שהזכרתי קודם. אם אותה מטופלת, שנעזרנו בה קודם, הייתה יודעת מראש שהכאב נוצר בגלל מחשבה לא תפקודית ספציפית, היא הייתה יכולה לבחור מחשבה תפקודית אחרת ולהשפיע באמצעותה על האנרגיה החדשה שנכנסת!

עכשיו, כדי לסיים את המעגל, נלמד דבר נוסף: ברגע שמחשבה חיובית מתעוררת באורגניזם או מופנית כלפיו, האורגניזם חש ברווחה ותגובתו הטבעית תהיה נשימה עמוקה ורחבה. כך משפיעה התודעה על הנשימה בצורה הפשוטה ביותר.

הייתה לי מטפלת בריברת'ינג שהייתה מציינת בכוונה בכל פעם שהייתי לוקח נשימה עמוקה כתוצאה מדבריה.  מעצם הבעת האישור שלה באחת מתכונות האורגניזם שלי חשתי רווחה ואיתה נפתחה הנשימה.

כמו שאמרתי למעלה, המעגל הוא דו-כיווני. אבל דיברתי פה בצורה ברורה רק על כיוון אחד. בהסבר שניתן על השפעת התודעה על האיכות האנרגטית רמזתי לכך שגם התודעה משפיע על האנרגיה ולא רק האנרגיה על התודעה. הטיפול האנרגטי שהצגתי מראה כיצד המעגל יכול להתחיל מהיסוד האנרגטי (שמשפיע על התודעה – שפותחת את הנשימה – שמעוררת עוד אנרגיה). בדוגמה עם המטפלת שלי המעגל התחיל מהתודעה. כך זה ניראה סכימתית:

2

סכימת הריפוי ב"כלים לריפוי עצמי" הינה פשוטה:

שלב ראשון – זיהוי הדפוס הבעייתי, מציאת הסימפטומים בגוף והבעתו באמנת ליבה (כגון: "אני לא ראויה לאהבה" אמונה אשר קשורה למועקה מתחת לצלעות).

שלב שני  ללמוד כיצד לעורר אנרגיה בגוף ולהניע אותה כרצוננו (לצלעות במקרה שלנו).

שלב שלישי – לקודד את האנרגיה בתודעה חלופית חיובית שתהווה אישור בלתי מותנה באורגניזם ("אני ראויה לאהבה") והנעת האנרגיה המקודדת למקום הרלוונטי (אל מתחת לצלעות).

שלב רביעי  – לאחר שאישרנו את האורגניזם, האנרגיה תנוע בחופשיות. זה  הזמן לגלות מה באמת שוכן בתוכנו. לשלב זה אני קורא "גילוי קוד-המקור". 

זה המקום להזכיר את הגישה ההומניסטית לפיה ריפוי = מימוש עצמי. חלק זה מתבצע בשלב הרביעי של הסכימה. בקושי נגעתי בנושא זה במאמר הנוכחי מאחר וקצרה היריעה.

טיפול מונע ותהליכים טרנספורמטיביים:

"כלים לריפוי עצמי" לא נועד רק לחולים (פיזית או נפשית), אלא גם, ואולי בעיקר, לאנשים שבעיקרם בריאים. 

"כלים לריפוי עצמי" נהדר כטיפול מונע מחלות ולשמירה על האורגניזם בריא ורענן. באמצעות הנשימה וקידוד האנרגיה בתודעה חיובית ניתן לחדש את תאי גופנו ולמנוע מחלות בטרם תתפתחנה. הכלים מלמדים אותנו להישאר קשובים לעצמנו ולדייק את הגורמים לדפוסים לא רצויים. באמצעות הכלים מצוירת לנו סכמה פשוטה של פעולות שעלינו לעשות מגילוי הכאב ועד הריפוי המלא. כל זאת בצורה הוליסטית המערבת גוף, נפש וקוגניציה.
הידע כיצד להניע אנרגיה בגוף הינו משמעותי ומשנה חיים. אני אוהב לומר שהידע הזה ראשוני כמו היכולת להניע את הגפיים, רק שלא מודעים אליו מספיק. הידע הנלמד ב"כלים לריפוי עצמי" משחרר אותך מתלות באחרים ומאפשר לך לרפא את עצמך, ואפילו, יחסית, בקלות.

מכיוון שסכימת הריפוי כוללת גם את שלב ארבע, "גילוי קוד-המקור", הקשור בגילויים פנימיים הקשורים במהות שלנו, הופך התהליך לטרנספורמטיבי. המשמעות של תהליך שכזה הינו מעבר שלב איכותי ומשמעותי בחיים. מעבר שכזה צופן בחובו רצף בלתי-נמנע של התפתחויות חיוביות המשפיעות על מישורים רחבים בחיינו. לפי דיווחים של בוגרי ובוגרות התהליך – אצל חלקם החלה הטרנספורמציה כבר במהלך התהליך.

האם זה עובד? 

התשובה היא חד משמעית – כן. המנגנון שתלמדו ב"כלים לריפוי עצמי" עובד!

הסכימה פותחה בקפידה ובמלאכת מחשבת לאחר חקירה מתמשכת. כל שלב בסכימה מהווה בסיס לשלב הבא אחריו ואם מבצעים את השלבים כהלכה, חשים בריפוי רב ומגיעים לשלב הרביעי של "גילוי קוד המקור".

זוהי חוויה אקסטטית של גילוי עצמי.

באמצעות הכלים הנלמדים בקורס ניתן לרפא קשיים נפשיים, כגון: חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית, חוסר אמון בזולת, חרדה, דכאון, פוסט טראומה וכיוצא בזה.

לגבי מחלות פיזיות: השיטה נוסתה באיחוי שברים, כאבי גב ומיגרנות. השיטה טרם נוסתה עם מחלות כרוניות אחרות או סופניות.

הצלחת התיאוריה עד כה מצביעה על כך שניתן לרפא באמצעותה מחלות רבות. אולם, בשלב זה, הייתי מציע אותו כטיפול תומך להתמודדות עם מחלות כאלו והזדמנות להעמקה בתהליך הנפשי הקשור בחולי ובריפוי.

את הכלים ניתן ללמוד בקורסים פרונטליים בקבוצה או בתהליך אישי. השילוב בין השניים יסייע בקבלת תמונה שלימה יותר של התכנים ובשיפור התוצאות לפרטים על קורס ניתן לצלצל: 054-7701538.

————————————————————————————

על כותב המאמר: אברהם שמואלי הינו מדריך נשימה מוסמך ב Rebirthing מטעם הארגון העולמי, מטפל מוסמך ב soul-enlightenment-therapy, תלמיד האקדמיה לפסיכולוגיה ולמדעי הקוגניציה. כותב פרוזה ויזם של פרוייקטים בתחום הרוח (חקר ותרגול של טלפתיה, קהילת איחוד (דור) הקריסטל'ס).

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X