כולנו מכירות את זה שהתדר העצמי שלנו בירידה וכך גם אנו נמצאות בירידה אנרגטית. פתאום הכול מתחיל להיות קשה יותר, הדברים לא מסתדרים, המצב רוח יורד, רמת הבריאות והמערכת החיסונית יורדת וכך גם מערכות היחסים שלנו. יש רגעים בירידות אנרגטיות שאנו מרגישות כאילו כל העולם נגדנו ולרעתנו.

כל זה קורה בגלל התדר עצמי האנרגטי שאנו מקרינות החוצה, התדר האנרגתי שלנו מושפע מהרבה גורמים, בין אם גורמים אישים כמו שיעורים מורכבים שעלינו לעבור בחיים, בעיות וקשיים של הקרובים אלינו ואפילו מאנשים זרים לחלוטין שעברו בסביבה שלנו והשאירו חותם אנרגטי שלילי עלינו.

מעגל התדר האנרגטי הנמוך שכולל תחושת דכדוך, חוסר באנרגיה ורצון לעשייה הינו מעגל שקשה לצאת ממנו: את מרגישה למטה, אז את נשארת בבית, את לא רוצה לפגוש אנשים, ואם כבר את פוגשת אחרים אז התגובות שלך לא הכי טובות ….אז את מרגישה יותר גרוע. זהו מעגל שמזין את עצמו.

ברגע שתדר שלך מתחיל לרדת, זה הופך להיות יותר ויותר קשה להעלות אותו.

נשמע לך מוכר?

תנודות אנרגיות נמוכות יכולות להתבטא בתסמינים שונים כמו:

  • מצבי רוח קיצוניים ולא יציבים
  • שינויים בשינה – יתר שינה או חוסר שינה
  • מערכת חיסונית נמוכה
  • צורך בבריחה – לאלכוהול, סיגריות, טלוויזיה, אוכל וכו’
  • מערכות יחסים לא תקינות
  • תחושת תקיעות
  • התייחסות אל עצמי ככישלון
  • חוסר ביטחון עצמי
  • חוסר תקווה
וגם עיוותי חשיבה כמו:
  • הסתכלות על העולם כשחור או לבן (נפוץ מאוד לבעלי הפרעות קשב וריכוז)
  • חשיבה רגשית: אשר מגיעה מרגשות בעלי תדר נמוך כמו עצב, כעס, תסכול, חרדה.
  • חשיבה המבוססת על המילים “צריכה וחייבת”
  • תחושת תלות באחרים – “אני לא יכולה להתקיים בלי …”
  • ציפיות לא ממוקדות המביאות לאכזבה גדולה

 

איך תעלי את התדר העצמי האנרגטי שלך קבלי 7 טיפים לטיפול בירידה אנרגטית:

 

  1. שימרי על אורך חיים בריא ומאוזן

ממש כפי שאנו יכולות ליצור שינוי פיזי דרך המחשבות והרגשות שלנו, אנו יכולות ליצור שינוי מנטלי דרך פעולות פיזיות. כאשר אנו שומרות את הכלי שלנו (הגוף) נקי, הבריאות הפיזית עולה וכך גם הבריאות הנפשית/רגשית והמנטלית עולה.

בשמירה על אורך חיים בריא שימו דגש על האוכל שאתן אוכלות, לאוכל יש אנרגיות אשר משפיעות על התדר העצמי שלנו, ככל שהאוכל טבעי יותר כך גם האנרגיות שלו נקיות יותר ומתאימות יותר לעליה של התדר.

כמו כן, באורך חיים בריא ומאוזן חשוב לשים לב לפעילות הספורטיבית, פעילות זו עוזרת להזרים את האנרגיה בגוף. גוף ללא תנועה יוצר מתחים ותקיעויות אנרגיטיות. הקפידו לעשות פעילות כל שהיא, להזיז את עצמכן, לצאת להליכה קצרה, להזיז את הגוף ולהניע את עצמכן. ככל שתרבו להזיז את עצמכן, כך האנרגיות יזרמו בחופשיות גדולה יותר.

היתרון הנוסף לפעילות גופנית היא היכולת של זו לשחרר אנדורפינים למוח, הורמון זה עוזר בצורה מדהימה לשיכוך כאבים ושיפור מצב הרוח.

 

  1. צאי לטיול באוויר הפתוח של הטבע

לטבע איכויות נהדרות ביצירת רוגע ושלווה, התדר האנרגטי של הטבע נעים וכן זה עובד כמעין מטהר ומתמיר אנרגטי. כך שאם את מרגישה שהתדר שלך יורד, ויש לך צורך בלעשות ניקוי אנרגטי כדי להעלות את התדר לכי לים, למדבר, לחורשה הקרובה או לכל מקום בו תרגישי שיעזור לך.

אם את רוצה ללמוד איתנו בסדנא חד-פעמים של טיהור הבית היכנסי

אם עדיין קשה לך לצאת מהבית, טיהור של הבית וגם שתילה של עציצים ירוקים בתוך חלל הבית יעזרו. אנרגיית החיים של הצמח, הצורך בדאגה לדבר נוסף וכן הצבע הירוק של הצמח, כולם יעזרו לך לעלות את התדר ולהתחבר אל הטבע.

  1. נסי להקיף את עצמך באנשים בעלי תדר עצמי גבוה

מכירות את זה שמישהו עצבני נכנס איתכן למעלית קטנה, וכאשר אתן יורדות אתן פתאום מרגישות עצבניות? תדרים אנרגטים הם עניין מדבק, ככל שתרבו להסתובב עם אנשים בתדרים אנרגטים גבוהים יותר, כך התדר העצמי שלכן יעלה. לא סתם אומרים ש”צחוק מדבק”, חפשו את החברות האלה שתמיד גורמות לכן לצחוק, שתמיד מוצאות את הדבר הטוב בכל דבר ונסו לשהות יותר בחברתן.

  1. תרגילי נשימה:

תרגילי נשימה הם דרך מאד טובה לעבוד על התדר האנרגטי, שימו לב לנשימות שלכן כאשר אתן בירידה. האם הן שטחיות יותר? האם הן קצרות יותר? כמה נשימות בדקה אתן עושות?

נסו לעבוד על תרגילי נשימה בהן אתן מנסות להכניס כמה שפחות נשימות לדקה. הנשימה מובילה חמצן לגוף, היא לא מנקה ומגדיל את הילה שלכן, אלא ההתמקדות בה עוזרת להעביר את המחשבות להוויה מה שיעלה את התדר האנרגטי שלכן באופן מיידי.

 

5.שימוש במוזיקה מתאימה:

מוסיקה היא רטט טהור ולכן לזו השפעה עצומה על התדר העצמי. נסו לחפש מוזיקה שאתן מרגישות שמעלה לכן את התדר העצמי, מוזיקה שמשמחת אתכן, מוזיקה שממלאת אתכן ברגשות גבוהים, כמו שמחה, אושר, אהבה וכו’. רגשות אלה הינם בעלי תדר גבוה.

 

  1. חפשי להיות במים:

מים הינם בעלי יכולת טיהור וניקוי רגשי גבוה, זהו יסוד טבעי, בעל רטט גבוה – ולכן אתן תמיד מרגישות טוב יותר לאחר המקלחת! אם אתן מרגישות שהתדר העצמי שלכן נמוך, נסו לפנק את עצמכן באמבטיה ארוכה ומפנקת עם שמנים ומלחים. שחייה בים או כל מקור מים אחר גם יעזרו!

 

  1. נסי להקפיד על שעות שינה נכונות

כאשר אנו לא מסונכרות, אנו מוצאות את עצמנו ערות עד שעות מאוחרות של הלילה, ומאוד עייפות במשך היום. העייפות מקשה על היכולת שלנו לשנות את התדר ולעשות עבודה עצמית. לכן חשוב מאוד, שתקפדנה על שינה נכונה שתתן לכן את הכוחות להתמודד עם היום.

שימו לב, במקרים של תדר נמוך יתכן כי תחוו בעיות של שנת יתר, במצב כזה נסו לצאת ליותר הליכות ולהניע את הגוף שלכן יותר. מה שיעזור לכן להתעורר, לשחרר אנדורפינים למוח לשפר את מצב הרוח ולהעלות את התדר האנרגטי שלכן.

 

  1. שימוש בצבע נכון:

לכל צבע יש תדר אנרגטי המשפיע בצורה ישירה על המוח שלנו ודפוסי המחשבה, מצב הרוח ואפילו על ההתנהגות שלנו.  במקרה של ירידה בתדר עצמי המשולב עם חוסר אנרגיה יהיה נכון לעשות שימוש בצבע כתום, אם אתן מרגישות חוסר חיבור לקרקע צבעים כמו אדום או חום יעזרו ובמקרה של חוסר חיבור לרוח הצבע הסגול יהיה נהדר.

אם אתן לא בטוחות לגבי מה שאתן מרגישות ואילו צבעים יעשו לכן טוב באמת, הצבע הלבן מכיל את כל הצבעים יחד ולכן הוא מומלץ מאוד לעבודה כללית ולהעלאת תדר נקיה וגבוהה.

חשיפה ממושכת לצבע הנכון יכולה לשנות את דפוסי המחשבה שלכן, להרגיע או להמריץ את הפעילות של תאי המוח ולעזור לכן לעלות את התדר.

רוצה לקראו עוד על הצבעים והשפעתם, כנסי למאמר שלנו סיכום כל משמעויות הצבעים

ירידות ועליות אנרגטיות משפיעות מאוד עלינו והסובבים אותם, כל עבודה והתפתחות רוחניות באשר היא, דורשת שנביא את עצמנו לתדר גבוה ונקי יותר ובכך להצליח להגיע להתפתחות הרוחנית שאנו מבקשות.
אם בא לכן ללמוד ולהרחיב את ארגז הכלים שלכן כדי שתוכלנה להתמודד טוב יותר עם ירידות ועליות אנרגטיות, ישנן גם טכניקות רבות כדי להעלות את התדר האנרגטי, כמו קורס תטא הילינג או קורס אקסס בארס. ככל שתלמדו יותר ותתפתחו יותר בתחום הרוח כך הכלים שיעמדו לרשותכן יהיו רבים יותר והיכולות שלכן לצאת מתדרים שכאלה תהיה גבוהה יותר.

נכתב על ידי יעל ניסים, מייסדת המכון ללימודי רוחניות

כך תעלי את התדר עצמי והאנרגטי שלך – 7 טיפים לטיפול בירידה אנרגטית:
5 (100%) 4 votes