המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

האם יש דבר כזה העין שלישית בקבלה? הכול על העין השלישית והצ'אקרות ביהדות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

העין השלישית בקבלה

האם יש דבר כזה העין שלישית בקבלה? הכול על העין השלישית והצ'אקרות ביהדות

ובכן העין השלישית בקבלה מוזכרת בצורה עקיפה.

על העין השלישית אנו יודעות בעיקר מתרבויות המזרח. היא מקושרת עם הצ'קרה השישית, ונמצאת במרכז המצח מעל העיניים.  בסנסקריט נקראת העין השלישית "אג'ני צ'אקרה" על שם האל אג'ני, אל האש במיתולוגיה ההינדית.

עין בלתי נראית הקשורה בראייה על חושית, איבר מיסטי המתייחס ליכולת נבואית, אינטואיציה וחזון. העין השלישית בקבלה, היהדות והמיסטיקה היהודית אינה מוזכרת בצורה ישירה, ואין התייחסות למונח הזה בספרי הקבלה. לפי הקבלה – העיניים הרגילות הן פתח הראייה של הנשמה.

אם תשאלו את הרב, הוא יוכל לספר לכם שכל התורות המיסטיות – רוחניות של המזרח מבוססות, למעשה, על ידע קבלי עתיק. ידע זה היה ברשותו של אברהם אבינו והוא הגיע לארצות המזרח באמצעות בני הפילגשים.

בספר בראשית, פרק כ"ה נכתב:

"וְלִבְנֵ֤י הַפִּֽילַגְשִׁים֙ אֲשֶׁ֣ר לְאַבְרָהָ֔ם נָתַ֥ן אַבְרָהָ֖ם מַתָּנֹ֑ת וַֽיְשַׁלְּחֵ֞ם מֵעַ֨ל יִצְחָ֤ק בְּנוֹ֙ בְּעוֹדֶ֣נּוּ חַ֔י קֵ֖דְמָה אֶל־אֶ֥רֶץ קֶֽדֶם׃"

קדמה – ארץ קדם – הינן ארצות המזרח.

מה הן המתנות אשר מסר אברהם לידי בני הפילגשים? ואם אנו יכולות למצוא יזכור לעין השלישית בקבלה בין מתנות אלה?

חכמי הקבלה מספרים כי היה זה ידע חלקי של תורת הקבלה אשר לא נמסר במלואו.  בארצות המזרח, אשר אליהן הגיעו בני הפילגשים, התפתחו תורות מיסטיות חדשות המבוססות על הידע הקדום הזה, ולפיכך אנו יכולות למצוא הקבלות בין הידע המיסטי של הבודהיזם וההינדואיזם עם הקבלה היהודית.

לדוגמה – תורת הגלגולים, אשר מקורה בסודות הקבלה העתיקים, המופיעה בתרבויות המזרח בוורסיות שונות.

בתרבויות המזרח התפתחה התאוריה המוכרת כיום בנושא העין השלישית.
חכמי הקבלה של ימינו אינם מגלים הערכה רבה לפילוסופיות של ארצות המזרח וטוענים שהידע הקדום שהגיע לשם עבר סילופים רבים לאורך השנים, בעיקר מפני שהתבסס על ידע חלקי בלבד של תורת הסוד. ביחד עם זאת, קיימות התייחסויות שונות ועקיפות למיקום והתפקוד של העין השלישית בקבלה וביהדות.

תורת הקבלה מכירה בקיומו של גוף אנרגטי-רוחני בלתי נראה שעליו התלבש הגוף הפיזי.

בספר "שערי קדושה" של הרב חיים ויטל (תלמידו של האר"י הקדוש) נוכל למצוא פירוט של חלקי הגוף והנפש.

כך כותב ויטל: " גוף האדם איננו האדם עצמו מצד הגוף, כי זה נקרא בשר האדם, כמו שנאמר: 'עור ובשר תלבישני ובעצמות וגידים תשוככני…' (איוב י` יא`)  – נמצא כי האדם הוא הפנימיות."

העור, הבשר, ושאר איברי הגוף הם הציפוי החיצוני של הגוף האנרגטי הבלתי נראה. ברדת הנשמה ממקורותיה העליונים לעולם החומר, היא מופיעה בממד הפיזי בדמות מרכבת מסע, המכונה על ידי הזוהר בשם צלם. צלם האדם מתואר כדמות גוף אוורירי שנעלם מעינו של אדם רגיל, והוא מהווה מעין תבנית רוחנית/אנרגטית המגיעה מהמקור העליון ובתוכו יוצק או נוצר הגוף התחתון – כלומר הגוף הפיזי.

כך אנו לומדות כי המהות הפנימית של האדם היא הצלם האלוהי שלו, והעצמות, הגידים והשרירים הם הסיכוך – המלבוש שלובש הצלם כשהוא מגיע לעולם הזה ומתלבש בגוף.

מכאן ניתן להסיק כי הגוף הפנימי – האנרגטי, הוא בעל מרכזי שליטה ייחודיים האחראיים על תפקודים שונים.

אם נחלק את הגוף האנרגטי שלנו לפי מערכת הצ'אקרות ביהדות ( מרכזי האנרגיה, שגם עליהן אנו יודעים מתרבויות המזרח,) נוכל להקביל אותן לספירות בעץ החיים.

היכנסי לתרגיל שיעזור בפתיחת העין השלישית

כך צ'אקרות ביהדות יהיו:

הצ'אקרה השביעית ביהדות:

הגבוהה ביותר, הנמצאת בקודקוד, מקבילה לספירת כתר.

היא בעלת 972 מקלעות וישנם הטוענים כי אלף מקלעות. זוהי צ`אקרת הכתר או הלוטוס, המוגדרת כצ`אקרה השולטת על הדרגה הגבוהה ביותר של המודעות שהמין האנושי מסוגל להגיע אליה, על הרצון להתמזג עם האל. זהו מקור האינטואיציה וחזון רוחני המתחבר ישירות אל הבריאה.

הצ`אקרה השישית ביהדות

 הנמצאת במצח באזור העין השלישית מקבילה לספירת החכמה.

היא בעלת 96 מקלעות ונקראת צ`אקרת העין השלישית. היא מוגדרת כצ`אקרה השולטת על הקליטה העל חושית והטלפתיה. זהו מקום מושבו של הרצון, הראייה העל-חושית, הכישורים השכליים והרוחניים. וזהו היא העין השלישית בקבלה.

הצ'אקרה החמישית:

 הנמצאת באזור הגרון, מקבילה לספירת הבינה, היא בעלת 16 מקלעות. היא נקראת צ`אקרת הגרון, או בית הקול, או צ`אקרת התימוס. זוהי הצ`אקרה השולטת על התקשורת, הביטוי העצמי, היצירתיות, הקול הפנימי, השיפוט וההכרעה.

– וכן הלאה, עד לצ'אקרה השביעית , התחתונה ביותר, השוכנת בתחתית הגוף הצ'אקרה המשויכת ביהדות לספירת מלכות.

היהדות והקבלה מייחסות חשיבות גדולה לאזור המצח, מקום מושבה של העין השלישית:

שימו לב למיקום הנחת התפילין של ראש – הטוטפות שבין העיניים:

המיקום על המצח שבו מונחים תפילין של ראש נחשב כמרכז המעביר את האנרגיה הגבוהה אל תוך הגוף, למשיכת אור האינסוף אל תוך המוח. התפילין מיועדים, לפי הזוהר, להשלמת העצמיות עם הצורה העליונה – צורת הבורא.

" כי הקב"ה שורה עם האדם המתעטר בתפילין ומתעטף בציצית" – רוח הקדושה נכנסת אל האדם דרך התפילין של הראש.

אמנם העין השלישית בקבלה לא הייתה מוזכרת אך כמה מעניין להיווכח איך הידע היהודי הקדום על חשיבות המצח התגלגל וממנו נוצרה תאוריית העין השלישית בתרבויות המזרח…

בספרו "מבשרי אחזה אלוה" מדבר אריה יעקב לייב על אזור המצח.

דבריו קושרים את אזור המצח למרכז המודעות האישית, וכל זאת מבלי להזכיר את המונח "עין שלישית בקבלה" אפילו פעם אחת… לדבריו, המצח הוא מושב הרצון בגוף. הרצון המוליד רצינות, מחוייבות, ומקום תחילתו של תהליך התיקון האישי.

תיקון שבירת הכלים מתחיל במצח, המצח הוא מרכז המודעות העצמית.

הנה ציטוט מהספר:

"המצח הוא גם המקום שאליו יכולה להתחבר קרן אור מלמעלה, מבחינת הרצון האלוהי, ולהזרים את האור לתוכנו…. יש במצח נקודת חיבור שכאשר היא יוצרת מגע עם האור האלוהי, הדבר דומה להתחשמלות. אנו נפתחים לסוג של חיות חשמלית/אנרגטית בעלת עוצמה, אור פשוט, שחודר לתוכנו ישירות, ללא צורך בלבושי המחשבה."

"…קרן שפע זו מצמחת אותנו, היא מפיחה בנו חיים חדשים, היא מעצימה את נוכחות הנשמה בתוך הגוף, ובכך מתקנת את כל הטעון תיקון בנפשנו".

אריה יעקב לייב, מחבר הספר "מבשרי אחזה אלוה" הוא יהודי מאמין, אך פתוח ומתקדם בהשקפותיו. הוא מכיר בקיומו של המרכז האנרגטי שבמצח, כפי שמכירים בכך בתרבויות המזרח.

אם כך – בואו נבין שהכל הוא אחד.

מאגר החוכמה האנושית שהצטבר לאורך הדורות מבוסס על הידע הקוסמי שהועבר לבני האדם בדרכים שונות.

חכמת הקבלה העתיקה וחכמת המזרח – כולן מדברות על דברים זהים במהותם.

אסור לנו לזלזל בפילוסופיות "זרות" שמקורן בעמים אחרים, כי הן מוסיפות נדבך נוסף של תובנות, המעשירות את הידע שרכשנו ממקורות יהודיים. הן אוצר בפני עצמו המפרה את כולנו.

העין השלישית בקבלה ותורות המזרח חיה וקיימת בגוף האדם, היא איבר פתוח שניתן "לאמן" אותו לקליטת אור (ידע עליון), מסרים, וכל מה שמעבר לראייה הפיזית.

שתהיה לכולנו עין פתוחה, שנצמח ונחכים.

נכתב על ידי אורנה בן שושן,

אם את רוצה להרחיב את הידע שלך, ללמוד עוד ולהצטרף אלינו לסדנאת מדיטציה קבלית מלאת עוצמה היכנסי 

או צלצלי אלינו: 054-7701538

על כותבת המאמר: אורנה היא תלמידת קבלה, אמנית, מאיירת, מעצבת, מפיקה ומוציאה לאור את מוצרי “תובנות הקבלה” מאמריה וציוריה הופיעו במגאזינים ובכתבי עת ברחבי העולם. ללימוד נוסף, השראה והעמקה

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X