המכון ללימודי רוחניות

054-7701538

על איזון וחוסר איזון אנרגטי, רוחני ופיזי דרך ארבעת היסודות

כתבות אחרונות

חפשי באתר

חוסר איזון אנרגטי דרך ארבעת היסודות

על איזון אנרגטי דרך ארבעת היסודות

בדיוק כמו הטבע שסביבנו, גם אנו מורכבים מארבעת היסודות, או חמשת היסודות אם נחשיב את הנשמה כיסוד בסיסי חמישי.

לכל יסוד תכונות משלו שחשובות לתפקוד, לאיזון אנרגטי ולבריאות הפיזית והנפשית שלנו ולכן, על מנת לשמור על איזון אנרגטי ועל בריאותנו הפיזית והנפשית, יש לשמור על היסודות מאוזנים בתוכנו. כאשר אחד, או יותר מארבעת היסודות אינם מאוזנים בתוכנו נמצא את עצמנו בחוסר איזון אנרגטי וכן מתקשות להתנהל בצורה זורמת ונעימה ולעיתים אף נרגיש כאילו "הכל תקוע לנו" ושום דבר לא מצליח לנו.

איך חוסר איזון אנרגטי מתבטא לפי יסודות

יסוד האש משוייך לרצונות שלנו, להישגיות, לכוח המניע אותנו לפעול, לתשוקה שלנו (פיזית ונפשית), יסודנית המים אחראית על עולם הרגש שלנו, יסודנית האדמה אחראית על היכולת שלנו להוציא לפועל את הרצונות שלנו ויסוד האוויר על נושא המחשבות, האמונות, החלומות, התיקשורים וכדומה.

טקסטים ראשונים על נושא היסודות נמצא בחיבורו של אמפדוקלס -פילוסוף, מדען, רופא ומשורר יווני שחי בסיציליה במאה ה-5 לפנה”ס  “דוקטרינה של ארבעת היסודות” (Tetrasomia), אולם גם הרב חיים ויטאל, מגדולי המקובלים – צפת במאה ה-15, כותב שכמו שהעולם נברא מארבעה יסודות: אדמה, אויר, אש ומים, כך גם כל אדם נברא מאותם היסודות.

אי לכך, בתקופות בהן היסודות בתוכנו אינם מאוזנים כראוי, ואנו בחוסר איזון אנרגטי אנו נרגיש צורך לעטות על עצמנו תחפושת או מסיכות אשר יסתירו את חוסר האיזון האנרגטי הפנימי שלנו מהסביבה על מנת להרגיש נוח יותר עם עצמנו. עם הציפיות של הסביבה מאיתנו ועם חוסר היכולת שלנו להתמודד עם מה שקורה בחיינו.

גם האותיות העבריות נחלקות לארבע קבוצות לפי ארבעת היסודות ולכל אות יש את היסוד אליו היא משוייכת:

אותיות יסוד האש – ג, ד, ה, ט, כ, ס, ש.
אותיות יסוד האדמה – ב, ו, י, ע, פ.
אותיות יסוד האוויר- א, ז, ל, פ, צ, ר.
אותיות יסוד המים- ח, מ, נ, ק, ת

מה הם ארבעת היסודות ואיך בא לידי ביטוי איזון וחוסר איזון אנרגטי של כל אחד מהם:

יסוד האש:

יסוד האש, אחראי על הרצונות שלנו, על תחושת ההישגיות, על הכוח המניע אותנו לפעול, ועל התשוקה הפיזית והנפשית שלנו. זהו היסוד שאיזון אנרגטי נכון שלו בתוכנו יעזור לנו לשאוף להגיע "גבוה יותר", להיות ממוקדות במטרות שלנו ולצמוח בדיוק כמו האש ששואפת תמיד לעלות ולפרות מעלה.

כאשר יש עודף יסוד אש בתוכנו נרגיש כעוסות יותר, נצטייר כיהירות יותר בעיני הסביבה, נרגיש ביקורתיות גבוהה יותר כלפי עצמנו וכלפי אחרים, שתלטנות וכוחניות, האש תהיה אש מכלה.

כאשר אין בתוכנו מספיק מיסוד האש, נרגיש חסרי מוטיביציה לפעול, חסרי תשוקה ומחוסרות אנרגיה באופן כללי.

יסוד המים:

יסוד המים, אחרא על הזרימה הנכונה של האנרגיות בחיינו, על הרגשות שלנו ועל הריפוי העצמי שלנו מבחינה ריגשית ונפשית ועל הטיהור שלנו.

כאשר יש עודף יסוד המים בתוכנו נרגיש נסערות ולא יציבות ריגשית. נרגיש שאנחנו עוברות טלטלות ריגשיות חזקות מהרגיל וכאוס פנימי.

כאשר אין לנו מספיק יסוד המים בתוכנו נרגיש חסרות יכולת להכיל את הרגשות שלנו וחסרות יכולת להתמודד איתם כראוי. נרגיש חוסר יכולת לחוות החיים במלוא עוצמתם, נחווה תנודות חזקות במצבי הרוח שלנו (עצבות, דכאון, חרדות ועוד) וחוסר יכולת "לנקות" מעצמנו ומה שמעיק עלינו.

יסוד האוויר:

יסוד האוויר, אחראי על המחשבות שלנו, האמונות, על דפוסי החשיבה שלנו, על הידע שלנו, על החלומות ועל התיקשורים, על החיבור לעולם הרוח ועל אידאלים שלנו.

כאשר יש לנו עודף ביסוד האוויר בחיינו נרגיש תלושות מהמציאות, "מרחפות", חסרות יכולת להתרכז ולתכנן דברים בצורה יעילה.

כאשר אין לנו מספיק יסוד אוויר בחיינו נרגיש חוסר איזון אנרגטי וכן נרגיש חנוקות ועל פי רוב נפשית אך גם פיזית במקרים קיצוניים, וחסרות יכולת להתנסח כראוי, להביע עמדה או דעה, לדבוק באמונות שלנו וכדומה. נחוש קושי להצמד לשגרת היום יום שלנו וללוחות זמנים שקבענו לעצמנו.

יסוד האדמה:

יסוד האדמה (אמא אדמה), אחראית על תחושת היציבות בחיינו פיזית, נפשית וריגשית, על השפע שלנו, על תחושת השייכות שלנו לסביבה שלנו ועל ההגנות שלנו הפיזיות והאנרגטית כאחד.

כאשר יש בחיינו עודף יסוד האדמה נרגיש "כבדות" מהרגיל, חסרות מוטיבציה לעשות דברים, עייפות פיזית ואנרגטית כאחד, וחוסר רצון לצמוח ברמה האישית.

כאשר אנו חוות חוסר ביסוד האדמה בתוכנו, אנו נרגיש לא יציבות ולא מאוזנות פיזית (זה עלול להתבטא בסחרחורות לדוגמא) חוסר רצון להתאמץ ותחושה ש"הכל מתמוסס לנו בין הידיים" משום שאין לנו בעצם חיבור יציב למציאות ולסביבה.

מאמרים נוספים אשר יתמקדו בכל יסוד מארבעת היסודות בנפרד, דרכי העבודה עם ארבעת היסודות על מנת להגיע לאיזון אנרגטי, רוחני ופיזי יעלו בקרוב בבלוג.

 נכתב על ידי אורנה רבין עובדיה מורה במכון לימודי רוחניות, מומחית בשחרור פחדים, תקשור ויועץ אישי, הסרת עין הרע וכישופים, הכנת קמעות הגנה, ריפוי, אהבה ועוד…‏

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

פוסטים נוספים

X